Po šesti čtvrtletích růstu se trh se smartphony v Latinské Americe v prvním čtvrtletí 2025 propadl o 4 %. Podle nejnovější zprávy Canalys dosáhly celkové dodávky jen 33,7 milionu kusů. Trh totiž zasáhla ekonomická nejistota a obavy z nových cel.
Dodávky chytrých telefonů v Latinské Americe a jejich roční růst
Značka | Dodávky v Q1 2025 (v milionech kusů) | Podíl na trhu v Q1 2025 | Dodávky v Q1 2024 (v milionech kusů) | Podíl na trhu v Q1 2024 | Roční růst |
---|---|---|---|---|---|
Samsung | 11,9 | 35 % | 11,1 | 32 % | 7 % |
Xiaomi | 5,9 | 17 % | 5,3 | 15 % | 10 % |
Motorola | 5,2 | 15 % | 5,9 | 17 % | -13 % |
Honor | 2,6 | 8 % | 2,6 | 7 % | 2 % |
Transsion | 2,1 | 6 % | 3,4 | 10 % | -38 % |
Ostatní | 6,0 | 18 % | 6,5 | 19 % | -9 % |
Celkově | 33,7 | 100,0 % | 34,9 | 100,0 % | -4 % |
Samsung si i přes nepříznivou situaci polepšil o 7 % a s 11,9 miliony dodaných kusů udržel první místo. Téměř polovinu prodejů tvořily cenově dostupné modely Galaxy A06 a A16. Druhé bylo Xiaomi s 5,9 miliony kusů a 10% růstem díky úspěchu řad Redmi 14C a Note 14. Naopak Motorolu trápí propad o 13 %. Apple je pak netradičně oproti Evropě či Číně až v kolonce ostatní.
Zajímavým trendem v prvním čtvrtletí letošního roku byla polarizace trhu: zatímco nejlevnější a nejdražší telefony si své kupce najdou, střední třída (cenový segment 100–299 dolarů), která tvoří 78 % trhu, čelí ztrátě tempa. „Změny v chování spotřebitelů naznačují hlubší strukturální posun, který výrobci nesmí přehlížet,“ říká analytik Miguel Pérez z Canalys. „Kdo chce uspět, musí držet štíhlé skladové zásoby a zároveň zvyšovat hodnotu své nabídky napříč portfoliem.“
Brazilci nakupují, Mexiko a zbytek regionu ale brzdí
Jedním z mála pozitivních překvapení je Brazílie, která jako jediná z pěti největších trhů regionu meziročně rostla – o 3 % na 9,5 milionu zařízení. Tahounem byly čínské značky jako Honor, Xiaomi nebo Realme. Naopak Mexiko spadlo o 18 % kvůli přebytkům ve skladech a vyčerpané poptávce z předchozího roku. Propady hlásí také Střední Amerika (-7 %), Kolumbie a Peru.