Samsung vládne Latinské Americe, Apple v kolonce ostatní

Samsung vládne Latinské Americe, Apple v kolonce ostatní
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, mobilenet.cz
  • Po šesti čtvrtletích růstu se trh se smartphony v Latinské Americe v prvním čtvrtletí letošního roku propadl o 4 % na 33,7 milionu dodaných kusů
  • Samsung si upevnil pozici lídra s 7% růstem a 35% podílem na trhu, zatímco značky Motorola a Transsion zaznamenaly výrazné propady

Po šesti čtvrtletích růstu se trh se smartphony v Latinské Americe v prvním čtvrtletí 2025 propadl o 4 %. Podle nejnovější zprávy Canalys dosáhly celkové dodávky jen 33,7 milionu kusů. Trh totiž zasáhla ekonomická nejistota a obavy z nových cel.

Dodávky chytrých telefonů v Latinské Americe a jejich roční růst


Značka Dodávky v Q1 2025 (v milionech kusů) Podíl na trhu v Q1 2025 Dodávky v Q1 2024 (v milionech kusů) Podíl na trhu v Q1 2024 Roční růst
Samsung 11,9 35 % 11,1 32 % 7 %
Xiaomi 5,9 17 % 5,3 15 % 10 %
Motorola 5,2 15 % 5,9 17 % -13 %
Honor 2,6 8 % 2,6 7 % 2 %
Transsion 2,1 6 % 3,4 10 % -38 %
Ostatní 6,0 18 % 6,5 19 % -9 %
Celkově 33,7 100,0 % 34,9 100,0 % -4 %

Samsung si i přes nepříznivou situaci polepšil o 7 % a s 11,9 miliony dodaných kusů udržel první místo. Téměř polovinu prodejů tvořily cenově dostupné modely Galaxy A06 a A16. Druhé bylo Xiaomi s 5,9 miliony kusů a 10% růstem díky úspěchu řad Redmi 14C a Note 14. Naopak Motorolu trápí propad o 13 %. Apple je pak netradičně oproti Evropě či Číně až v kolonce ostatní.

Zajímavým trendem v prvním čtvrtletí letošního roku byla polarizace trhu: zatímco nejlevnější a nejdražší telefony si své kupce najdou, střední třída (cenový segment 100–299 dolarů), která tvoří 78 % trhu, čelí ztrátě tempa. „Změny v chování spotřebitelů naznačují hlubší strukturální posun, který výrobci nesmí přehlížet,“ říká analytik Miguel Pérez z Canalys. „Kdo chce uspět, musí držet štíhlé skladové zásoby a zároveň zvyšovat hodnotu své nabídky napříč portfoliem.

Brazilci nakupují, Mexiko a zbytek regionu ale brzdí

Jedním z mála pozitivních překvapení je Brazílie, která jako jediná z pěti největších trhů regionu meziročně rostla – o 3 % na 9,5 milionu zařízení. Tahounem byly čínské značky jako Honor, Xiaomi nebo Realme. Naopak Mexiko spadlo o 18 % kvůli přebytkům ve skladech a vyčerpané poptávce z předchozího roku. Propady hlásí také Střední Amerika (-7 %), Kolumbie a Peru.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze