Samsung Galaxy W dostává update Value Pack

4

Samsung začíná vypouštět slíbený update pro mainstreamový smartphone Galaxy W, který je zaměřen především na telefony, jež oficiálně Ice Cream Sandwich nedostanou. Value Pack přinese několik novinek a již nyní je dostupný v některých evropských zemích.

Vybrat si mezi skutečně prostornými elektromobily vhodnými i pro velkou rodinu je tak trochu oříšek. Pomineme-li vyloženě dodávakové vozy, počítá většina moderních EV spíše s klasickým pětimístným uspořádáním, kdy lze prostřední páté sedadlo využít spíše jako nouzovku, případně je vhodné pro dítě menšího vzrůstu, které však už nepotřebuje sedačku. Co ale když chcete třeba míst sedm (ověřit, jestli to e-rifter umí) nebo opravdu velký kufr, do kterého bez větší námahy dostanete několik kočárků nebo třeba kočárek v nerozloženém stavu? Pak přichází na řadu e-Rifter.

O Peugeotu e-Rifter jsem od začátku uvažoval jako o rodinném vozu, který je sice praktický, ale příliš se mi nelíbí designem a ani ostatní parametry mi nepřijdou zase až tak zajímavé. Týdenní používání mně však přesvědčilo o tom, že praktičnost zvítězí nad vším ostatním.

Prostornost a praktičnost nadevše

Peugeot e-Rifter promlouvá kromě menších podnikatelů vyhledávajících užitkové vozy, ale třeba klidně i taxi služby také pro rodinné zákazníky.

Kočárek namísto toho, abych musel rozdělávat a skládat do kufru svého fastbacku, jsem zkrátka ve složeném stavu, tak jak jej běžně používáme, vložil do kufru (pro lepší představu o rozměrech kočárku, jedná se o Bugaboo Chameleon 3), dětskou sedačku jsem zase pro případ, že vzadu jely dvě osoby, které se snaží v kooperaci dítě na delších pojížĎkách zabavit, nasadit na prostřední sedadlo vybavené ISOFIXEM. Pokud máte dítě, sami asi dobře víte, že u běžného (i většího) osobního auta či opravdu velkého SUV často znamená nasazení jedné sedačky se základnou, že se dozadu vměstná už pouze jedna osoba a sedadlo uprostřed je v podstatě nevyužitelné.

Tohle všechno mě nadchlo, e-Rfiter však může nabídnout ještě mnohem víc. Pominu-li opravdu královský prostor pro pasažéry vzadu, kam by se bez problémů vměstnali i statní basketbalisti, jedná se o celou řadu odkládacích prostor. Ať už je to místo nad řidičem a pasažérem, kam můžete naházet například dokumenty, mapy, vesty a jiné, tak je to i nespočet přihrádek po celém interiéru včetně držáků na kávu na palubní desce.

Další praktickou vychytávkou jsou posuvné dveře, které jsou opět ideální pro děti, neboť nehrozí, že při otevírání dojde ke kontaktu s cizím autem a zároveň je extrémně snadné nastupování, vystupování, respektive nakládání čehokoliv, včetně dětské sedačky. Vzhledem k výšce vozidla a rozměrům zadních dveří však možná budete muset změnit styl parkování. Pokud si rádi na místo zacouváváte, abyste mohli následně rychleji a bezpečněji vyjet z místa, může se stát, že to na některých parkovacích místech (zejména v podzemních garážích) nebude možné, neboť byste se nedostali do kufru.

Jediné, co trochu zamrzí je tak snad jen absence frunku, přitom místo alespoň na smotaný kabel by se zde našlo, ale není bohužel. Stejně tak by podle mě bylo praktické, kdyby se napájecí konektor nacházel jinde než za levými zadními dveřmi. I vzhledem k výše zmíněnému, tedy v podstatě nemožnosti vytáhnout obsah kufru u nabíjecí stanice, k níž se kvůli umístění nacouvá, bych uvítal, kdyby byl vpředu. Naštěstí mají však zadní levé dveře alespoň automatickou pojistku, takže se nestane, že byste jimi najeli do kabelu zapojeného v konektoru.

S perfektním přehledem o všem kolem vás

Pokud se vám vozidla typu e-Rifter (MPV) stále příliš nepozdávájí, vězte, že má konstrukce další výhodu. Peugeot e-Rifter se totiž může pochlubit skvělou viditelností z vozidla, což je při přestupu z nižšího vozu a se zkosenou střechou opravdu velký rozdíl. Jistě, e-Rifter pravděpodobně nevypadá tak stylově, ale mám pocit, že postupem času i ti, kterým šlo dříve o vzhled vozu, ustoupí svým požadavkům a ocení praktičnost a třeba i vyšší bezpečí spojené právě s opravdu dobrým výhledem na všechny strany.

Kromě skvělého výhledu je vcelku návykový také volant e-Rifteru, který se nijak neliší od ostatních moderních Peugeotů, což znamená dost malý zkosený volant, který se ale velmi příjemně drží a nemusíte se ani obávat, že by vám například blokoval výhled na budíky, které v tomto případě zastupuje displej. Infotainment je ostatně identický s tím, který jsme už testovali u Peugeotu e-2008 a mě osobně v něm nic zásadního nescházelo.

Také jízdní volič je řešen již dobře známou formou, kdy posouváte páku pro režimu R,N,D a musíte zmáčknout tlačítka P a B. Právě zvýšená rekuperace (B) je přitom vcelku obtížné nahmatat, jak už jsem popisoval v testu dálničního dojezdu, kde se také dozvíte o spotřebě na trase Praha–Brno a zpět či o otravném asistentovi.

Zhodnocení

Pokud hledáte praktické auto, rozhodně dejte e-Rifteru šanci, dost možná totiž přesvědčí i vás svou praktičností pro každodenní použití. Elektrická verze e-Rifteru navíc nabídne slušný dojezd, který je podle mě více než dostačující pro běžné (a klidně i delší) denní rodinné pojížďky. Mít však v nabídce variantu i s větší kapacitou baterie, třeba i navzdory menšímu prostoru, by se však podle mě přesto hodilo.

Diskuze ke článku
Tomáš
Je to od samsungu milé že myslí na tak "starý" telefon jako je galaxy W ale uvítal bych spíše android 4
Libor
Nevite kdy bude aktualizace od O2??
Karel
Uz mate nekdo nainstalovanou tu novou aktualizaci??

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze