Australské sdružení pro obranu práv zákazníků (Australian Competition and Consumer Commission, ACCC) žaluje Samsung za jeho podání voděodolnosti telefonů této značky. Podle sdružení předvádí Samsung v reklamách vysílaných od roku 2016 voděodolnost zavádějícím způsobem, například když se telefony nacházejí ve veřejných plaveckých bazénech nebo v moři.
Sdružení ve svém prohlášení tvrdí, že shromáždilo více jak 300 závadných inzerátů z televize, internetu a sociálních sítí. Způsob užití je podle něj zavádějící, protože Samsung pak v návodech varuje před kontaktem s jinou než pitnou vodou. Někde je dokonce zmíněno, že se nemají používat v bazénu nebo na pláži, ačkoli inzeráty ukazují pravý opak.
Ve sporu nejde jenom o princip, ACCC rovněž eviduje řadu případů, kdy australský Samsung odmítl uznat reklamaci z důvodů vytopení telefonu kvůli nesprávnému používání.
Propagačné materiály a reklama je to samé a jejich posláním je lhát a zavádět, to by si měl každý uvědomit. A co se týče telefonu, každý jeden má v balení manuál, v kterém je uvedeno, že si ho má každý uživatel přečíst pred prvním použitím produktu. Jestli se někdo spoléhá víc na lži (=reklamu) než na vlastní rozum a návody k použití, tak je to jeho bordel.