Vista Golf

Vista Golf

Bláznivý minigolf
1

Různých variant na minigolf pro mobilní telefony či tablety rozhodně není málo. Dnes si však ukážeme jednu, která by ráda zůstala na vašem zařízení dlouho. Slibuje totiž nové mapy každý týden, což znamená neustálé soupeření s dalšími hráči.

Zatímco golf je hra manažerů a boháčů, minigolf zabaví prakticky každého, kdo se někdy nudil v kempu či na táboře. Mobilní verze tohoto „sportu“ jsou s námi navíc již od dob java her, ovládání na dotykovém displeji je však zdaleka nejpohodlnější, tedy většinou. Vista Golf se od své početné konkurence neliší ani tolik herními prvky jako podobou map a systému hodnocení. Především se pak snaží bojovat o vaši dlouhodobou přízeň.

Vista Golf – videorecenze

Ten nejjednodušší

Na první pohled je zřejmé, že se Vista Golf nesnaží o komplexní ovládání či možnosti. Zapomeňte na vliv větru nebo jemné nerovnosti povrchu, jako jsme mohli vidět třeba u titulu OK Golf. Snahou dnešní hry je nabídnout co nejjednodušší zážitek ve všech směrech – pro ovládání stačí táhnout prstem ve vybraném směru, grafika byla zredukována na jednoduché 3D tvary a dokonce i free-to-play model je nadmíru prostý.

Kamera sleduje golfový míček, okolo kterého vidíte kruh. Právě v něm se můžete dotknout obrazu a tažením míček odpálit směrem k jamce. Vedle směru je důležitá i síla. Hodnoty od nuly do sta vám asi příliš neřeknou – tento systém si budete muset nejprve vyzkoušet a zažít. Než se tak stane, mnoho jamek přestřelíte, nebo naopak nedáte dostatečnou ránu. Pohybem prstu mimo vyznačený kruh otáčíte kamerou.

Prostředí

Pakliže vám překáží dekorativní prvky v úrovni, zprůhlední se a vy bez problému můžete hrát. Problém je, pokud vám ve výhledu na míček vadí sama herní plocha. A během hraní jsem narazil na momenty, kdy jsem fakticky neviděl, odkud míček odpaluji. Problém vzniká se stoupající obtížností, neboť hra vám postupně představuje stále komplikovanější mapy, které jsou plné ramp a rozkládají se na několika podlažích.

K dispozici máte vždy trojici map, které se liší obtížností. V každé mapě pak čeká 18 samostatných úrovní. Na rozdíl od jiných her podobného ražení musíte všech 18 jamek odehrát naráz. Důležité je totiž vaše celkové skóre. Pro každou jamku máte stanoven optimální počet ran. Pokud to stihnete rychleji, získáte body k dobru, pokud ne, je tomu právě naopak. Na konci se všechny body sečtou a získáte výsledné hodnocení, se kterým se zapojíte do online žebříčku.

Každý týden znovu

Na tomto systému je zajímavé právě to, že autoři tyto tři mapy každý týden obměňují a představují nové úrovně. Vy tak máte možnost každý týden znovu a znovu soupeřit a nehrát u toho dokola stejné úrovně. Na druhou stranu máte vždy možnost zapnout nekonečný mód a jen tak si procvičovat hraní v náhodných úrovních.

Free-to-play model je opravdu jednoduchý a točí se okolo reklamy. Ta naštěstí nevyskakuje sama. Během hraní jedné mapy (oněch 18 jamek) máte možnost využít dvakrát vrácení nepovedených odpalů tak, že se vůbec nezapočítají. Pro takovou možnost však musíte zhlédnout reklamu. To vlastně není špatná nabídka, navíc je výrazně omezena – dvě vrácení na 18 úrovní je až směšně málo. Z toho je poznat, že se tvůrci snažili především vytvořit kompetitivní titul, ne generátor peněz.

Vista Golf je jednoduchá golfová arkáda s hezkými krajinkami. Její největší předností jsou nápadité úrovně (především v nejtěžší obtížnosti) a pravidelně obměňované mapy, ke kterým se můžete každý týden vracet a soupeřit s ostatními. Ne vždy ovšem funguje kamera a i ovládání vás může pozlobit, když třeba omylem místo posunutí kamery odpálíte míček a tím si zkazíte celou hru. Určitě by však byla chyba hru nedoporučit.

Stáhnout Vista Golf

80%
  • jednoduché zpracování