OK Golf

OK Golf

Golf co není golf, ale je OK

Vezměte si golf a osekejte ho až na prosté odpalování. To zabalte do jednoduché, ale líbivé 3D grafiky a přimíchejte k tomu pohodlné ovládání. Dostanete příjemnou relaxační hříčku, která z golfu dělá bludiště.

OK Golf – videorecenze

Představte si golf bez golfových vozíků. Představte si ho bez milionářských letovisek, předražených apartmánů a namyšlených bělochů v polo tričkách. Zapomeňte na jejich rozumování a domlouvání miliardových zakázek. Zapomeňte dokonce i na golfové hole. OK Golf je relaxační hra od vydavatele Mini Metro, ve které je golfový zážitek očesán až na dřeň. A možná i díky tomu mě hra vlastně zaujala.

OK polygony

Sami autoři hlásají, že to vlastně není opravdový golf, což je ale OK. A já s nimi musím souhlasit. Nesnažíte se vybalancovat sílu úderu a směr odpalu. Tažením prstu po displeji přímo upravujete dráhu letu a rovnou vidíte, kam míček dopadne. I když samozřejmě nevíte, kam se zakutálí. To už musíte odhadnout.

Dokonce i hřiště je zjednodušeno na základní tvary a ploché polygony, ze kterých se celý povrch skládá. To skvěle vypadá a fantasticky funguje, protože mnohem snadněji odhadnete pohyb míčku. Nejde o žádnou simulaci a některé plochy slouží k okamžitému zastavení míčku. Každá úroveň je vlastně bludištěm, ve kterém se v co nejméně krocích snažíte doskákat do cíle. K tomu vám slouží hned tři různé druhy odpalů.

OK odpaly

Jednoduchým tažením a zamířením můžete poměrně přesně odpálit míček do určené destinace. Druhou možností je táhnout prst níže k okraji displeje, čímž provedete silnější úder. Díky němu míček doletí dál, ale logicky bude odpal méně přesný. Lehce vám pomůže chvíle počkání (kdy držíte prst nehybně na displeji) a stabilizace rány.

Právě díky těmto možnostem projdete úroveň za stanovený počet odpalů a získáte potřebné hvězdičky pro další postup. Jakmile se trefíte do světlého pole v okolí jamky, hra se přepne do třetího režimu, kde se snažíte doklepnout míček do cíle. Nyní už nevidíte dopad a mnohem více se musíte soustředit na studování terénu, nastavení síly úderu a směřování rány. Nejednou se vám však tuto fázi podaří zcela přeskočit šťastnou trefou zdálky.

OK relax

V pozdějších úrovních se terén značně zkomplikuje a trocha nepřesnosti může znamenat ztrátu míčku. Stejně tak se přidá vítr, se kterým při odpalech musíte počítat. Tak či onak je OK Golf výsostně relaxační záležitostí a ani několikero opakování vám to nezkazí. Nejedna úroveň navíc skrývá přístup do tajné místnosti, ve které zpravidla čeká tuhá výzva, jež prověří vaše nasbírané zkušenosti.

Ohromnou výhodou je prémiový model hry. Za její stažení sice zaplatíte 80 Kč, ale už vás nic jiného nebude otravovat. Přístup tak máte ke všem kapitolám, pokud si je samozřejmě odemknete sbíráním hvězd. A v tom vám nepomůže nic než vaše snažení. I když je samo hraní relaxující záležitostí, zisk tříhvězdičkového hodnocení už tak triviální není. Pokud se do hry chcete ponořit, jistou výzvu v ní najdete.

OK závěr

Příjemné ozvučení a fantastická grafika skvěle ladí s jednoduchou hratelností, u které se dá parádně relaxovat, ale najdete v ní i slušnou výzvu, pokud o to stojíte. Není zdarma a na oplátku nabídne hraní bez kompromisů. Oholení celé hry na nejzákladnější principy je velikou výhodou, ale velmi brzy se může stát, že vás to celé přestane bavit. Jednoduchost totiž vždy nestačí. Tak nějak tomu chybí elegance Mini Metro.

Stáhnout OK Golf

80%
  • příjemné zpracování