Titanfall: Assault

Titanfall: Assault

Lepší, než byste čekali
1

 Jak to může dopadnout, když se někdo pokusí převést sci-fi střílečku do mobilní strategie? Titanfallu se to povedlo překvapivě lépe, než by kdo čekal. Autoři totiž přicházejí s čerstvými nápady a do hry dostali i plynulý pohyb nebo ohromující pocit z kolosálních mechů.

Ten příběh jste asi už slyšeli. Hlavouni ze studia Infinity Ward po megaúspěchu hry Call of Duty: Modern Warfare 2 utekli od vydavatele Activision a začal dlouhý spor (o hodně peněz, samozřejmě). Mezitím stihli založit nové studio pod EA a pro svou původní značku vyvíjet konkurenci. Vznikla z toho skvělá hra Titanfall, kde však byl vidět nedostatek času. Dvojka vše napravila a jde o jednu z nejlepších online stříleček – akorát vyšla ve špatnou chvíli a konkurence ji zastínila a převálcovala. Zajímavého světa si však můžeme užít i v nové mobilní hře.

Titanfall: Assault – videorecenze

Ovládni bojiště

Mobilní Titanfall je lepší, než byste asi před jeho spuštěním čekali. Na první pohled vypadá jen jako další strategie a kopie Clash Royale. A od pravdy takové tvrzení není daleko. Hra si ze zmiňovaného titulu opravdu půjčuje, jak jen to jde. Výsledný pocit ze hry je však výrazně jiný. Skoro si troufám říci, že je dospělejší, taktičtější a propracovanější.

Titul mnohem méně pracuje s náhodou a jednotky vám jsou k dispozici, pokud na ně máte dost energie, nebo již přišel jejich čas. Ačkoliv je konzolový Titanfall střílečkou a tento mobilní bratříček strategií, řadu prvků sdílejí. Samozřejmě zde potkáte stejné jednotky, které se dělí na piloty, mechanické titány a jakousi podporu. Piloti jsou vysazováni z letadla a podpora či titáni seskočí rovnou z nebe s drtivým dopadem. A je to stejně efektní jako v původní hře.

Mistr pohybu

Původní Titanfall dokonale zvládnul rychlý pohyb, přišel s elegantním systémem běhání po stěnách, dlouhými skoky, odrážením apod. Jakási reflexe toho se dostala i do mobilního titulu. Od jiných her podobného ražení se liší komplikovanou mapou plnou překážek. Jednotky však mohou lézt po budovách, střílet ze střech, a dokonce se vracet i zpět. Vaším cílem totiž není jen zničit základnu protivníka, ale zároveň obsadit a udržet strategické body.

Máte dvě možnosti výhry – buď zničíte nepřátelskou základnu, nebo získáte dost bodů z obsazených strategických míst vprostřed mapy. Své jednotky vykládáte na mapu a určujete jejich pohyb. Jakmile však na místo dorazí, již s nimi víc nehnete a začnou jednat dle vlastního uvážení. Naštěstí dovedou poznat, že protivník útočí na vámi zabraný bod a vrátí se k němu. Titáni fungují podobně, jen neumí přelézat překážky. Různé typy se pak chovají různě agresivně a někteří se místo vracení vrhnou rovnou na protivníkovu základnu.

Na půli cesty

V podpoře najdete jednotky všeho druhu. Základem jsou skupinky vojáků, které můžete dopravit na libovolné místo na mapě. Ti se ovšem nepohybují a zůstanou hlídkovat na určené pozici. To se může hodit při rychlém zabírání i obraně. V této kategorii také naleznete ničivé rakety nebo třeba obranné věže, které útočníky dovedou pořádně potrápit. I když po vyložení jednotky již neovládáte, bitva je mnohem komplexnější a komplikovanější než třeba právě u Clash Royale. K tomu se ale ještě jednou vrátíme pro free-to-play model.

Ani zde se nevyhneme čekacím prvkům – za vyhrané bitvy získáváte bedny s odměnami. Na jejich otevření ale čekáte hodiny. Stejně tak sbíráte karty jednotek a titánů, které můžete vylepšovat. Také si sestavujete svůj tým a snažíte se přijít na vlastní taktiku. Překvapivě rychle vám dojdou herní peníze, takže ani vylepšování jednotek nebude tak samozřejmé. A to ani v případě, že máte dostatek karet. S tím vám trochu pomůže přítomnost v nějakém týmu. Zdarma si ale zahrajete bez problému, jen se musíte smířit s nějakým tím čekáním.

Mobilní Titanfall je velmi slušným překvapením. Mapy jsou komplexnější než u konkurence a bitvy jsou také o něco delší a komplikovanější. Ke konci mohou být také velmi nepřehledné, přesto 3D grafika vypadá dobře a 90 % času byste se neměli ztrácet. Prvků se od konkurence půjčovalo hodně, především ve free-to-play systému, kde jsem neobjevil zajímavé inovace. Ty však nechybí při samém hraní, což je rozhodující a hra je určitě lepší, než byste na první pohled čekali.

Stáhnout Titanfall: Assault

85%
  • grafické zpracování