Smashing Four

Smashing Four

Vražedné cvrnkání od českých autorů

Nová hra od týmu Geewa aspiruje na další z výrazných českých počinů. Řadí se do kategorie online duelů a náramně se podobá Clash Royale. Přichází však s velmi akčním nápadem. Hrdiny proti sobě totiž cvrnkáte.

Dnes se opět podíváme na hru z českých luhů a hájů. Geewa zaznamenala úspěch především díky svému kulečníku na Facebooku, ale daří se jí i na mobilních telefonech. S nově vydaným titulem pak míří do kategorie online duelovek, které od minulého roku trhají rekordy v počtu stažení. To především díky úspěchu tolik zmiňované hry Clash Royale. Asi vás nepřekvapí, že si v dnešní recenzi zase tento titul připomeneme.

Smashing Four – videorecenze

Nebezpečné cvrnkání

V každém souboji se proti sobě postaví osm neohrožených bojovníků. Žádné nové jednotky nevykládáte a se svou partou si tak musíte vystačit do samého konce. Vyhrává ten, kdo eliminuje všechny čtyři protivníkovy jednotky. Jednotky se mezi sebou liší a najdete tu víceméně všechna fantasy klišé opepřená o nejeden vtípek. Kdo by třeba do svého týmu nevzal vikingskou válečnici s vařečkou?

Herní princip spočívá v cvrnkání hrdinů. Po každém tahu se s protivníkem střídáte v roli útočníka a obránce. Jakmile útočíte, snažíte se dotknout co nejvíc protivníků. Každé setkání totiž znamená zásah. Jednou dobře mířenou ranou přitom není problém spustit masivní útok, protože útočit mohou všechny vaše jednotky, které přijdou do styku s nepřáteli. Jakmile je na tahu protivník, budete naopak doufat, že dojde k co nejmenšímu počtu střetnutí.

Tým

Mohlo by se zdát, že titul nenabízí příliš strategie. Mnohem více než ostatní podobné tituly spoléhá na zručnost a představivost. Zkušeného hráče opravdu poznáte, protože umí jednak chytře využít odrážení, ale zároveň počítá i s tím, že po jeho tahu budete útočit vy a nenechá vám tolik prostoru pro drtivé kombinace. Je ovšem pravda, že třeba oproti Stormbound: Kingdom Wars si vaše mozkovna spíše odpočine.

Svůj tým si sestavujete dle vlastních preferencí. Minimálně na začátku vás však budou zajímat pouze statistiky postav, tedy životy a síla útoku. Jakmile je však vylepšíte na třetí, respektive pátou úroveň, odemknete jejich speciální schopnosti. Obr třeba po zastavení ještě bouchne do země a zraní všechny okolní jednotky. Rytíř pak například využije svůj štít k vykryti prvního útoku. V tuto chvíli se už vyplatí přemýšlet nad rovnicí „silnější je lepší“.

Clash Royale

Konečně se dostáváme ke hře jmenované v úvodu. Geewa chtěla hrát na jistotu a půjčila si od ní nejen výtvarný styl, ale víceméně kompletní free-to-play model. Smashing Four bohužel v tomto ohledu nemá výrazné vlastní nápady. Jediným štěstím je, že to alespoň funguje. Za výhry získáváte magické orby (truhly), ze kterých po odemčení (což trvá x hodin) vypadnou nové karty nebo mince. Duplikátní karty postav vám pak umožňují jednotky vylepšovat.

Ano, i zde se neobejdete bez dvojí měny. Mince slouží k vylepšování nebo dokupování konkrétních kartiček, zatímco drahokamy urychlují otevírání truhel… ehm, orbů. Jako určitou lenost vidím i to, že obchod nebo sestavování týmu či vylepšování jednotek prostě vypadá přesně jak v Clash Royale. To snad, aby vám ta podobnost neunikla. Na druhou stranu mám alespoň pocit, že platby fungují a ceny nejsou přemrštěné. Jako platící hráči budete mít však samozřejmě nespornou výhodu.

Na závěr si dovolím ještě jednu výtku, která snad po pár aktualizacích pomine. Hra má jisté mezery v technickém zpracování. Především animace jsou místy trhané, menu se neovládá úplně nejlépe a celému prostředí schází jakási plynulost. Na druhou stranu, přímo ve hře jsem takové problémy nezaznamenal a třeba animace postav jsou parádní.

Otevřeně vás vyzývám, abyste si hru alespoň vyzkoušeli. Je to mnohem větší zábava, než se zprvu zdá. Jasně, free-to-play model je čistou kopií a originalitou nesrší ani zpracování, ale cvrnkání hrdinů vás může opravdu chytit. Ještě nikdy jsem navíc neměl problém potkat protihráče, a když prohraju, většinou je to kvůli nepovedeným tahům. Příjemně se tak pobavíte i bez placení. Navíc je titul kompletně v češtině. Zapomenout však musíte na kampaň, tady se hraje jen online.

Stáhnout Smashing Four

70%
  • akční hratelnost