NVIDIA Shield TV 2017

NVIDIA Shield TV 2017

Android pro hry i aplikace ve vašem obýváku
4

Pro rok 2017 NVIDIA přichystala novou verzi svého multimediální zařízení SHIELD TV. Oproti předchozí generaci přináší několik zásadních vylepšení. Ačkoliv byste možná očekávali hry na prvním místě, není to úplně pravda – SHIELD si poradí se všemi druhy zábavy a snadno se stane hlavním zařízením k vaší televizi. Přináší totiž Android TV s několika vylepšeními a velmi slušným výkonem.

Android

Sliboval jsem, že to nebude jen o hrách, ale oproti ostatním systémům má NVIDIA výhodu právě v této oblasti. SHIELD TV nabízí hned několik druhů herní zábavy. Na prvním místě si zahrajete tradiční androidí hry s podporou pro televizi. A nabídka není vůbec malá, nechybí závodní tituly, střílečky z pohledu první osoby, arkádové hříčky nebo rodinné tituly. Vybere si opravdu každý příležitostný i aktivní hráč.

Shield TV 2017

Záleží, na jaké hraní jste zvyklí. Jestli máte k televizi zároveň připojený nový PlayStation nebo Xbox, tyto hry mohou působit až směšně jednoduše. Real Racing neustojí srovnání s Forzou a Modern Combat je vedle Call of Duty k smíchu. Na druhou stranu, celá řada titulů takovou nevýhodu nemá. Viz třeba Crossy Road, který si pohodlně zahrajete i s televizním ovladačem v ruce.

Řada titulů, které jsem recenzoval a považoval za špičku, na televizi najednou neobstojí. A nejde jen o grafiku. Problém je především v ovládání. Je znát, že většina těchto titulů byla předně tvořena pro dotyková zařízení a na ovladači takový komfort nenabízí. Většinou neumějí pracovat s citlivostí joysticků, u triggerů na zadní straně nemluvě. Gamepad od společnosti NVIDIA je přitom špičkový. Hry pro Android ho ovšem většinou dostatečně nevyužijí.

Shield TV 2017

Naprosto jiná písnička je to u her, které vyšly sice na Google Play, ale jsou omezeny jen na SHIELD zařízení (první byl Portal a Half-Life 2). Tato nabídka není velká, ale z novinek potěší především The Witness nebo Doom 3 BFG. Tyto hry využívají vyššího výkonu zařízení (oproti ostatním Android konzolím) a dobře pracují i s ovladačem. Srovnání je ovšem opět tristní, protože třeba The Witness, ač stále vypadá skvěle, je znatelně osekané a narazil jsem i na mírné propady snímkovací frekvence.

Streaming

Něčím kompletně odlišným je streamování her přes internet pomocí služby GeForce Now. Na jednu stranu si za cca 200korunový měsíční poplatek odemknete přístup k řadě (nejen) starších her, které hrajete neomezeně. Novější tituly si však musíte koupit samostatně za plnou cenu. Zároveň však získáte i Steam klíč, takže si hru rovnou aktivujete na vlastním účtu a můžete ji hrát i na počítači. p>

Shield TV 2017

Her v předplatném není málo, ale zároveň jsem čekal, že se za ty dva roky služba rozroste více. V druhém případě je nabídka rozšířenější. Prakticky to znamená, že získáte přístup k počítačovým hrám na své mobilní konzoli s Androidem. Hra sama totiž neběží na vašem zařízení, ale na vzdáleném serveru. Vy odesíláte informace o ovládání a nazpět získáváte obraz. Vše musí být dostatečně rychlé, abyste si nevšimli pomalé odezvy.

I když jsem si pohodlně zahrál některé pomalejší hry (třeba The Vanishing of Ethan Carter), akční záležitosti stále nepůsobí dostatečně dobře. V rychlosti se obraz silně komprimuje a ani s dostatečně rychlým internetem nemůžete počítat s neustálou plynulostí a čas od času narazíte na mírné zpomalení nebo zaseknutí. Pokud vše běží v pořádku, input lagu si nevšimnete. Při horším připojení však zaznamenáte nejen zhoršení kvality obrazu, ale i zpomalených reakcí ovládání. Jsem rád, že NVIDIA tuto cestu stále zkouší a věřím, že je to budoucnost pro hráče, kteří nemají vlastní výkonný počítač a nechtějí vlastnit konzoli. V tuto chvíli však služba není 100% spolehlivá. I když roli může hrát i ne úplně dokonalé internetové připojení, které v naší zemi máme.

Shield TV 2017

Na druhou stranu, i komprimované streamované hry přes internet vypadají daleko lépe než většina titulů z Androidu. S kabelovým připojením k rychlému a kvalitnímu internetu si tak můžete užít poměrně příjemné hraní.

Nechybí ani možnost hry nahrávat a případně rovnou streamovat na Twitch jako u předchozích SHIELD zařízení.