Crossy Road

Crossy Road

Legenda se vrací
2

Proč šlo kuře přes silnici? Protože se chtělo dostat na druhou stranu? Ale jděte. Tato hra na to jde trochu jinak. Na prvním místě je v ní zábava. Ale tam to nekončí. Kromě té se dočkáte také naprosto vyladěné hratelnosti a prvotřídní grafiky. Jestli to bude stačit na kompletní hru, se dozvíte v dnešní recenzi.

Dnes se už velmi málo stává, že by hra přišla s nějakou úplně originální hratelností. A jakmile vám nějaký herní prvek bude připadat vážně dobrý, tak se skoro můžete spolehnout na to, že už se někde objevil. Hry jsou tu prostě velmi dlouho a originalita se dnes spíš zaměřuje na příběhy, zpracování nebo kombinaci různých prvků, které ještě nikdo dohromady nedal. Hádáte správně, Crossy Road staví na zaběhlé hratelnosti, ale to není vůbec důvod k zavržení.

Crossy Road – videorecenze

Žabák

Proč šlo kuře přes silnici? Naprosto základní otázka, která nás trápí od té doby, co jsme se zamysleli nad tím, zda bylo dříve kuře nebo vejce. Běžně bychom mohli odpovědět, že se prostě chce dostat na druhou stranu. To v této hře ale není tak úplně pravda. V roce 1981 vyšla hra Frogger od Konami, která nám ukázala, jak strastiplnou cestu může mít nebohá žába, která chce jen přejít silnici. Z naprosto stejného konceptu vychází i Crossy Road.

V této hře skutečně začnete s kuřetem a po krátkém tutoriálu se vrhnete na výpravu za nebezpečím. To číhá doslova na každém kroku. Celý svět se skládá z pruhů. To je buď silnice, koleje nebo voda. Ještě je tu bezpečná tráva. Tyto pruhy se nestřídají úplně náhodně, ale seskupují se do celků – třeba na vás bude čekat několik silničních pruhů za sebou. V nich budou proudit auta různými směry a je už na vás, abyste tou dopravou prokličkovali.

Žádný oddych

I když tím proběhnete a zastavíte se na bezpečném travnatém kousku země, tak ani tehdy nejste úplně v bezpečí. Pokud neudržíte se hrou tempo (což poznáte podle posouvající se obrazovky), tak vás odnese pták a je konec. Postupovat můžete nejen dopředu, ale také do stran nebo i zpět. Toho nejednou využijete. Snad jen není úplně jednoduché utíkat do strany, když pro to musíte táhnout prstem po displeji. Jeden dva úskoky možná.

Dopředu je to snazší, to stačí ťukat do displeje. Ale ne vždy je to možné. Při delším úseku silnice už asi budete muset trochu kličkovat. A to je také ta největší zábava. Konečný pocit z toho, že jste tak tak vyvázli je navíc nejsilnější. A když nevyváznete, tak uvidíte nějakou roztomilou animaci a prostě to zkusíte znovu. Vizuální stránka hry je velké téma a jedno ohromné plus. Hra prostě vypadá skvěle. A není to maličkost, právě grafika zčásti může za to, proč vás to udrží tak dlouho.

Postavy

To další bude samozřejmě naprosto skvěle vybalancovaná hratelnost. Občas se vám bohužel může stát, že při skákání přes vodu prostě náhodou nepojede žádná kláda… ale většinou to bude spíš tím, že zbytečně spěcháte. Hra se hraje stejně skvěle jako vypadá. To není samozřejmá věc. U takto jednoduché hry už tuplem ne. Je ale zdarma, tak to musí mít nějaký háček, ne? Udivím teď sám sebe, ale nemá.

Crossy Road

Veškeré mikrotransakce se týkají avatarů. Ve hře na vás čeká na padesát různých postaviček a zvířat, za které můžete hrát. Pokud si je budete chtít koupit, tak vás jeden vyjde na dvacet korun. Ano, to je hodně. Faktem je, že nic takového prostě dělat nemusíte. Postavy jsou téměř kosmetickou změnou. Navíc postavy sbíráte i hraním. Jednou za čas dostanete určitý obnos zlaťáků a každé kolo můžete peníze sbírat přímo ve hře. Za ně si potom postavy losujete. Navíc i reklama je volitelná a dostanete za ni další zlaťáky. Free-to-play model je zde opravdu dobře vyvážený. Některé postavy dokonce mění prostředí. Zde je škoda, že i u těch základních se čas od času to prostředí nějak nevariuje.

Proč se do toho kuře pouští? Proč jde přes tu silnici? Protože chce mít lepší skóre než všichni jeho přátelé… a taky je to pekelná zábava. Přímo v určité úrovni ve hře uvidíte, že zrovna sem došel nějaký váš přítel. Překonávání ostatních tak je silným hnacím motorem. Hra funguje skvěle a vypadá výborně. Důležitá je také přístupnost – hraní je snadné a okamžité. Můžete ji hrát chvilku nebo se u ní zdržet na řadu dlouhých her. Navíc ve hře máte možnost své snažení nahrávat a sdílet na sociální sítě.

P.S. Verze pro Android je ve fázi „již brzy“.

Stáhnout Crossy Road

90%