Iron Marines

Iron Marines

StarCraft pro váš telefon
1

Ne vždy je inspirace nebo přílišná podobnost k prospěchu věci. V tomto případě ale musíme udělat výjimku. Dobrých budovatelských strategií na telefonech zase tolik není, a pokud se někdo chce inspirovat u těch nejlepších, nemůžeme mu to mít za zlé. A Iron Marines vypadají zatraceně dobře!

Tento povzdech jste ode mě již slyšeli: svět telefonů a tabletů není zrovna nabit kvalitními strategiemi. Samozřejmě, stále jsou populární čekací strategie po vzoru Clash of Clans, případně jednoduché duelovky jako Clash Royale, tahové strategie (The Battle of Polytopia) nebo rovnou věžovky, se kterými mají i autoři této hry své zkušenosti. To však nejsou pravé budovatelské RTS (real-time strategy), jak je známe z počítačů. Ani dnešní hra tam úplně nedojde, ale minimálně se blíží.

Iron Marines – videorecenze

Vesmírný sliz

Slavná série zmíněná v titulku nemá být laciným lákadlem, ale při hraní Iron Marines budete mít vážně pocit, že se někdo pokusil zjednodušit StarCraft pro mobilní zařízení. A povedlo se to náramně. Překvapilo mě, že jednotky při boji vyžadují opravdu specifickou péči a jejich rozmístění vůbec není triviální. Také zapomeňte na hraní s prstem v nosu – titul bude vyžadovat veškerou koncentraci. I to však má háček, ke kterému se ještě dostaneme.

Výrazně nejslabší složkou je budování. Autoři mají na triku Kingdom Rush a asi vás tedy nepřekvapí, když stavění v této hře přirovnám k věžovce. Jak postupujete mapou, zabíráte lokace, okolo kterých se rozloží vaše základna. Samozřejmě v nich verbujete vojáky a mimo jiné i posilujete obranu stavěním věží. Ty budou pro přežití zásadní a ani jejich vylepšování nesmíte podcenit. Vesmírní slizáci totiž neusilují o nic menšího než vaše vyhlazení.

Kampaň

Nejsilnější stránkou hry je sama kampaň, protože přináší značnou variabilitu. Na vyprávění však zapomeňte, v tomto ohledu hra nemá velké ambice. V jednotlivých misích vás čekají různorodé úkoly: jednou zabíráte vytyčené body, jindy se bráníte proti náporu jednotek nebo evakuujete důležité postavy. Většina úrovní se navíc v určitém bodě zlomí a změní zadání, takže vyžadují novou strategii. Je však škoda, že hra nemá ukládací systém a v případě neúspěchu musíte odehrát celou misi od začátku.

Právě ve složení kampaně je hra nejsilnější a bude vám připomínat všechny ty známé PC strategie. Postupně se vám také odemykají nové možnosti a zpřístupňují další jednotky a věže. To je navíc provázáno se stromem vylepšení, ve kterém utrácíte získané body za vybrané bonusy. A jelikož nemůžete vylepšit vše, sami často určujete, které jednotky jsou pro vás důležité, a právě do nich investujete.

Prémiový háček

Hra ve všech ohledech působí jako prémiový zážitek a není tak překvapující, že stojí 150 Kč. S touto cenovkou však vzbuzují rozpaky mikrotransakce, které se ve hře rovněž nachází. Jsou vlastně dvojího druhu – na jedné straně si můžete koupit mince, které vám zajistí značné ulehčení, a pak nové hrdiny. Za mince si totiž nakupujete účinné jednorázové zbraně. K nim dosáhnete i běžným hraním, jen nemůžete každého nepřítele odpálit hlavicí, nýbrž si je musíte trochu šetřit. Pokud chcete platit a projet úrovně jako nůž máslem, máte šanci.

U hrdinů je to složitější, ale určitě se nedá říci, že by placený hrdina byl výrazně lepší než ti v ceně. Mají jiné schopnosti, které jsou mnohdy dost zajímavé, a pokud hledáte variabilitu, nákup nové postavy možná oceníte. Hraní si zrovna tímto příliš neulehčíte. Nakonec mohu s klidným svědomím prohlásit, že jde titul odehrát bez jediné mikrotransakce. Musíte však přijmout ono staromilské „v misi jsem neuspěl, je to chyba v mé strategii“. Hra je těžší než běžný mobilní průměr a možná právě proto nabízí ulehčení nervózním hráčům. Nechápu však, proč by chtěl někdo platit za to, že nebude hrát.

Iron Marines je téměř perfektní strategií. Určitě se v ní mohlo objevit více budování, ale správa jednotek je překvapivě detailní a úrovně vyžadují taktiku. Hlavním otazníkem zůstávají mikrotransakce, které však můžete bezpečně ignorovat. Ve výsledku hru musím doporučit, lepší strategii pro telefony najdete asi jen s obtížemi. Na tom se podílejí rozmanitá kampaň, nápadité jednotky, příjemná grafika i skvělé zpracování.

Stáhnout Iron Marines

90%
  • skvělá správa jednotek