Into the Dead 2

Into the Dead 2

Povedený návrat zombie apokalypsy

Povedená zombie survival střílečka se vrací v grandiózním druhém dílu, který nabízí arzenál zbraní, rozmanité mise i atmosférický příběh s přesvědčivými hereckými výkony. Krev tu však teče proudem.

První díl titulu Into the Dead byl příjemným překvapením. Ve velmi malém balení nabídl rychlou a atmosférickou střílečku, ve které se utíkalo před zombie apokalypsou. Běhali jste donekonečna a mezi jednotlivými hrami se náležitě vylepšovali. Jak už to s pokračováními bývá, i toto patřičně narostlo. Grafika je lepší, úrovně různorodější a nechybí ani příběh či další módy. A kdybyste měli pocit, že je toho málo, můžete si přibrat i psa.

Into the Dead 2 – videorecenze

Zachraň rodinu

Vůbec největší změnou je zahrnutí příběhu. Ten v podobných hrách většinou stojí za starou bačkoru. I zde je vývoj velmi pomalý a na prokreslení postav rovnou zapomeňte. Jenže naprosto výborně zvládá pracovat s emocemi, za což mohou především skvělé herecké výkony. Většina vyprávění probíhá přes vysílačku, ale každý dialog působí realisticky. Princip hratelnosti však epickému vyprávění příliš nepřeje – vždyť jen utíkáte a utíkáte a de facto se zase tolik neděje. The Last of Us to prostě není.

Abyste pokročili dál, snažíte se projít úrovní, ale zároveň splnit trojici zadaných úkolů. Bez nich si některé úrovně zopakujete. To příliš nevadí, protože úroveň můžete proběhnout mnoha způsoby a pokaždé vás čeká nová odměna. Hraní samo se nijak nezměnilo – postava utíká automaticky kupředu a vy jen volíte směr. Díky tomu se vyhýbáte zombíkům. Když už není zbytí, můžete je zastřelit. Jenže nábojů je poskrovnu a musíte šetřit.

Široký arzenál

Hraní příběhu je omezeno energií, takže se po pár pokusech zaseknete a musíte si nějakou chvíli počkat. To zase tolik nevadí, protože máte přístup k denním výzvám a dalším turnajům. V nich se snažíte pokořit různé úkoly. Třeba máte s brokovnicí zabít velký počet nepřátel, případně prostě přežít danou vzdálenost. Odměnou vám jsou nové zbraně, herní měna či třeba pamlsky pro mazlíčka.

Jak jsem mohl opomíjet vašeho věrného přítele? Velkou novinkou je v druhém díle možnost nechat se doprovodit psem. Ten vám pomůže s několika nepřáteli a nic ho nezraní. Potřebujete však pamlsky, které občas můžete vyhrát nebo zakoupit. Druhou velkou devízou této hry jsou zbraně. Je jich opravdu moře a variují od pistolí přes brokovnice po útočné pušky. Jasně, nábojů je málo, ale srandy si užijete dost i tak.

Nic pro slabé povahy

Vymyslete si libovolný free-to-play prvek a zde ho najdete. Neříkám, že je to úplný průšvih, jen ta monetizace šla onou komplikovanější cestou. Jednak si můžete kupovat prémiovou měnu, za kterou lze odemykat bedny s novým vybavením, vylepšovat zbraně a také kupovat pamlsky pro mazlíčka. Vedle toho nechybí sbírání součástek pro zbraně, ale také omezení energie, takže nemůžete hrát delší dobu v kuse.

Jako výhodu vidím možnost zakoupit prémiové členství, které vám zpřístupní více odměn a odstraní energii. Tím se však z hry prémiový titul nestane, takže volba této možnosti je značně rozporuplná. Na druhou stranu, zahrajete si i bez placení, jen vše bude trvat výrazně déle a všechny zbraně si určitě nevyzkoušíte.

Zmínit musím i brutalitu hry. Určitě se nehodí pro děti, protože zobrazuje explicitní násilí – jednak můžete doslova rozmašírovat zombíky brokovnicí (o motorové pile nemluvě), ale také vás při úmrtí čeká dost nepříjemná scéna, kde nemrtví spoluobčané požírají vaše vnitřnosti. Nic pro slabé povahy.

I přes všemožné výtky bych hru s klidným svědomím doporučil, pokud vám tedy nevadí větší množství krve a násilí. Zbraní je přehršel, i když si zdarma nevyzkoušíte vše. Příjemnou novinkou je i psí společník nebo příběhový mód, který nabízí rozmanité úkoly i povedené herecké výkony. V dalších módech a komunitních akcích pak najdete zábavu na následující týdny. Jen pozor, ať se nezamotáte v komplikovaném free-to-play modelu.

Stáhnout Into the Dead 2

80%
  • spousta zbraní