Huawei Mate 8

Huawei Mate 8

Synonymum preciznosti
130

Huawei Mate 8 jsme poprvé spatřili na veletrhu CES v Las Vegas a už tehdy nás velmi zaujal. Kombinuje totiž špičkový design, kvalitní konstrukční zpracování a špičkovou výbavu, to vše navíc za rozumnou cenu. Nyní vám můžeme sdělit naše více než měsíční zkušenosti z používání.

Fotoaparát: špičkových 16 Mpx a OIS

Každý správný TOP smartphone musí nabídnout kvalitní fotoaparát s doprovodnými funkcemi. Mate 8 nezaostává a pyšní se 16Mpx fotoaparátem s dvoutónovou přisvětlovací LED diodou, optickou stabilizací obrazu a speciálním nočním režimem, který eliminuje klasické nedostatky večerních snímků. Před zhodnocením konkrétních výsledků fotoaparátu se však krátce zaměříme na jeho prostředí.

Huawei Mate 8

Hned na úvodní obrazovce máte hned několik přepínačů, které fotografování zrychluje. Z úvodní obrazovky můžete vypnout/zapnout blesk a otočit fotoaparát (přední nebo zadní). Do kompletního nastavení se pak dostanete posunem obrazovky doprava. Tam lze nastavit několik speciálních režimů, včetně toho pro noční snímky, který umožní protáhnout čas závěrky i na několik sekund (dle potřeby) a eliminovat tak šum fotografií. Tento režim si však přímo říká o stativ. Komplexní nastavení nalezneme pod ozubeným kolem, kde můžete změnit rozlišení (16, 13, 10, 8 nebo 6 Mpx), přidat polohu GPS, zvolit preferované úložiště, vypnout zvuk spouště, nastavit časovač, zapnout nebo vypnout optickou stabilizaci obrazu, nastavit ISO či nastavit funkčnost bočních tlačítek. Ty mohou sloužit jak pro zaostření, tak jako spoušť fotoaparátu. Zamrzí jedině umístění nastavení ISO, které se schovává poměrně hluboko v nastavení. Na hlavní ploše dále naleznete přímý odkaz do galerie snímků a nabídky efektů (Valencie, Gloriola, Nostalgie, Dětství, Rozbřesk, Sladký, Šero, Čistý, Iluze, Černobíle a Vinobraní).

Fotoaparát

Na závěr tu máme běžné snímky v maximálním rozlišení, které jsme pořídili na automatický režim. Snímky se mohou pochlubit poměrně věrnými barvami. Stejně dobře je na tom Mate 8 i co se týče ostrosti. Pochválit můžeme také téměř perfektní makrosnímky. Ani noční snímky nejsou žádná katastrofa – šumu je mnohem méně než u většiny fotomobilů, avšak světelnost f/2.0 i tak nedokáže zázraky. V tomto ohledu kvalita za aktuálními TOP smartphony pokulhává a Mate 8 tak označíme „jen“ jako nadprůměrně dobře fotografující smartphone.

Zastavíme se také u přední kamery s rozlišením 8 Mpx a světelností f/2.4. Ta svojí kvalitou dostačuje na kvalitní selfies a videokonference. Svoje selfies navíc můžete vylepšit i díky integrovanému režimu pro vyhlazení pleti.

Líbilo se nám:

• kvalitní výsledky za ideálních podmínek
  • kvalitní makro snímky

Nelíbilo se nám:

• občasné problémy s protisvětlem

Videokamera: Full HD a slow motion

Mate 8 zvládá nahrávat videoklipy až ve Full HD rozlišení při 30 a nebo 60 snímcích za vteřinu, k dispozici je také slow-motion režim v HD rozlišení při 120 snímcích za vteřinu. Kvalita záznamu je nadprůměrná a dostačuje i při prohlížení videa na monitoru počítače či televizoru. Kdo by ovšem čekal opak? Dodáme, že zhruba půl minuta záznamu ve Full HD zabere v úložišti okolo 55 MB.

Líbilo se nám:

• přítomnost slow-motion režimu

Navigace: připravit, start!

Mate 8 disponuje jak integrovaným A-GPS čipem, tak ruskou geolokační alternativou, čipem GLONASS. Opět budeme chválit, protože poloha se na displeji objeví během několika málo vteřin, a to i v případě, že mapovou aplikaci spouštíte poprvé. Totéž platí i tehdy, kdy máte zakázaný přístup k internetu. Pro vyhledávání v mapách a navigaci můžete standardně využít aplikace od Googlu, tedy Mapy a Navigace, které už nově dovolí navigaci offline. Stačí si s předstihem stáhnout vámi vybrané části mapových podkladů a minimálně měsíc můžete jezdit bez starostí. Později však bude nutné mapové podklady aktualizovat, a tak se bez přístupu k internetu stejně nevyhnete.

Google Mapy

Líbilo se nám:

• rychlý start