TwoDots

TwoDots

Puntíky na dovolené
2

Dva statečné puntíky se vydají na dovolenou, ze které se stane heroické dobrodružství. I tak by se dala pojmout tato logická hra se spojováním bodů. Na první místě je svižná hratelnost a perfektní grafika. Čeká tu na vás řada originálních úrovní a hádanek, ve kterých protáhnete svou mozkovnu a zabijete volnou chvíli.

Vzpomínáte si na FreeBox s pořadovým číslem 17? Ne? Z toho si nic nedělejte, já taky ne. Je to už přesně rok a pár dní k tomu, co jsme ho vydali na YouTube a zde v článku. Proč nás má ale teď zajímat? Objevila se v něm totiž velmi zajímavá hra (jako jsou všechny ve FreeBoxu, samozřejmě) s názvem Dots. V té jste na čas spojovali barevné body. Něco málo si hra určitě brala z žánru spoj-tři, ale byla velmi svižná a svěží.

TwoDots – videorecenze

Nástupce

Zmiňovaná hra však měla pouze nekonečný mód, který je skvělý na rychlé hraní, ale neudrží vás příliš dlouho. Motivace opadne a vy ji už nezapnete. TwoDots na tuto hru navazuje. Dvojka v názvu by mohla značit nejen dvojici hlavních postav, ale také právě druhý díl. Ten staví v základu na stejné hratelnosti, ale novinkou je právě postupování po úrovních. A co víc, tvůrci do toho přimíchali i jakýsi jednoduchý příběh.

Nekonečný mód je dobrá věc. Něco mu ale chybí – variace. Právě postupem po úrovních můžete zajistit, že hráč bude řešit různé úlohy. Vývojáři je dokonce mohou přesně připravit tak, aby třeba představovaly výzvu. To je určitě výhodou, ale zároveň to v sobě nese skrytá rizika. Ačkoliv je každá úroveň připravena (tvar úrovně, úkol, velikost pole atd.), tak i zde zůstává jistá dávka náhody v podobě obarvení bodů. Některé barvy se na různých pozadích dosti slévají – rozlišit třeba červenou a vínovou bude chtít dávku soustředění.

Zdarma znamená problém

To ovšem není ten problém, který jsem měl na mysli. Některé úrovně jsou snadno zvládnutelné, jiné jsou poměrně zábavné a některé přinášejí výzvu, u které se musíte skutečně snažit. Jenže pak jsou tu i levely, ve kterých je naprosto očividně vepsáno, že vás mají zastavit. Nebo vás rovnou donutit ke koupi pokračování ve hře, i když přijdete o tahy. Často to jsou třeba ty úrovně, ve kterých se snažíte nechat propadnout označený bod.

Tím se dostáváme k základním herním mechanikám. Spojování bodů bylo zachováno, ale přibyla nutnost plnit úkoly. Zadání může vypadat třeba takto: nasbírejte 20 červených, 20 zelených a 20 modrých puntíků. Máte na to 20 tahů. Hodně štěstí! To je samozřejmě ten nejzákladnější princip. Později přijde omezování herní plochy nebo přidávání dalších, speciálních, bodů, se kterými musíte nějak nakládat.

Něco navíc

Jak už jsem zmiňoval dříve, pokud vám dojdou tahy a vy svůj úkol nesplníte, tak ještě dostanete možnost zaplatit 20 korun a jednorázově získat pět dalších tahů a jednu bombu. To mi přijde jako poměrně drahá sranda. Za dvacku by takových záchran mělo být asi víc. Ale kupovat ji nemusíte. Můžete využít také balíček, který získáte za plnění denních úkolů. Ten se používá na začátku úrovně, což vede k nějakému náhodnému triku.

TwoDots

Tak třeba se vám celé pole přebarví na jednu jedinou barvu. Stačí pak spojit čtveřici bodů do čtverce a odpálí se všechny. Pokud se vám některou úroveň nedaří projít, tak můžete zkusit použít bedničku. Třeba vám to pomůže – já měl většinou smůlu a dostal jsem bonus, který se tak úplně nehodil. A pokud se takto zaseknete, tak najednou zjistíte, že pět pokusů zmizelo jak nic a vy musíte čekat na další životy.

Co se stane, když překlopíte zábavnou hříčku o spojování bodů v nekonečném módu do jedné velké dovolené dvou teček? V tomto případě vás hraní udrží déle, ale má to i své stinné stránky. Grafika je ovšem perfektní a potěší vás i různá prostředí. Některé mikrotransakce jsou sice trochu zvláštní, ale pokud zrovna nejste zaseknuti v nějaké těžké úrovni, tak je to velmi slušná zábava. Snad jen škoda, že tu nekonečný mód nenechali vůbec. TwoDots je už nějakou dobu na iOS, ale pro Android se objevila až docela nedávno. A vy byste ji měli minimálně zkusit.

Stáhnout TwoDots

Google Play (zdarma) App Store (zdarma) Microsoft Store (zdarma)

70%