Top Gear: Race The Stig

Top Gear: Race The Stig

Ten, který se jmenuje Stig
3

Ikonický řidič motoristického pořadu Top Gear, Stig, vás zve na souboj v nové hře od BBC. Víme jen, že se jmenuje Stig, nosí bílou kombinézu a nikdy nesundává helmu. Dokážete se mu vyrovnat? Hra je zdarma ke stažení pro platformy Android, iOS i Windows Phone. Tak na nic nečekejte a usedněte do známých vozů z pořadu.

BBC vydává další hru na motivy veleúspěšného motoristického pořadu Top Gear. V minulosti jste si mohli stáhnout dvě hříčky, ve kterých jste v různých autech prováděli všelijaké triky. Nyní dostává prostor ten, který je zakázaný v patnácti státech. Ten, kterému vadí mokrá přilba a obrys jeho levé bradavky má stejný tvar jako okruh v Nürburgringu. Je možná alergický na kachny (z neznámého důvodu), ale je to legendární Stig. A vy se mu v této hře postavíte.

Top Gear: Race The Stig – videorecenze

Žádné závody

Stig je tajemná postava, která pro pořad Top Gear testuje auta. Víme jen to, že si říká Stig. Jeho cílem je zajet co nejlepší čas na okruhu. Jezdí totiž mnohem lépe než moderátoři pořadu. To by nebylo nic zvláštního. Stig se jinak v pořadu neobjevuje, nikdy nemluví a nesundává si helmu. Nikdo tak neví, kdo Stig vlastně je. Dřív byl oblečen do černé, nyní jezdí komplet v bílém. A Jeremy nebo Richard o něm sem tam utrousí nějaký peprný detail. Třeba informace zmíněné v úvodu recenze.

Stig je natolik zajímavá postava, že si vlastní hru skutečně zaslouží. Nejsem si ovšem úplně jist, jestli přímo tuto. Zde totiž o žádné závody nejde. Hra je identickou kopií dalších běhacích hříček, ve kterých sbíráte mince a uhýbáte překážkám. Kdo hrál Subway Surfers, tak tu bude jako doma. Hratelnost je totiž stejná a zbytek hry vypadá taktéž velmi podobně. Pár rozdílů se tedy najde, ale žádný světoborný nápad tu není. Až na Stiga.

Stig

Hlavní lákadlo této hry – Stig – tu působí jen jako druhý jezdec, který vás pronásleduje a jednou za čas se vás pokusí zastavit. To je asi jediný skutečně nový prvek ve hře. V nestřežený okamžik se dostane před vás a po chvíli šlápne na brzdu. Pokud v čas neuhnete, tak do něj nabouráte a hra končí. Jinak jedete po tříproudové dráze, přeskakujete z dráhy na dráhu a kromě toho se vybíháte překážkám. Také se můžete krčit nebo nadskakovat.

Plusem této hry je určitě obsah z pořadu. Pokud jste jeho fanoušky, tak vám nabízená auta budou jistě známá. Narazíte tu na upravené MPV nebo dokonce vlastnoručně postaveného Geoffa. Auta jsou zatím čtyři a u každého naleznete odkaz na díl pořadu, ve kterém se vozidlo objevilo. Kromě toho si můžete měnit i helmy. Hra má velmi stylizovaný vizuál, takže hlava jezdce trčí ven ze střechy. Proto je zajímavé si kupovat nové helmy. Grafika je ovšem velmi jednoduchá, takž nečekejte žádné detailní modely aut nebo prostředí.

Nekonečný běhač

Hra je jak ze šablony, takže nechybí ani bonusy nebo sbírání mincí. Místo mincí to jsou tedy matky, ale jejich smysl je stejný. Mezi bonusy najdete vysavač, který nahrazuje klasický magnet, raketu NASA, díky níž vzlétnete nad mapu a násobič skóre nebo velký balík matek. Za nasbírané matky si pak kupujete již zmiňovaná auta nebo helmy. Kromě toho si také můžete vylepšit bonusy, což třeba prodlouží jejich trvání, nebo koupit jednorázová vylepšení. Nic originálního.

Top Gear: Race The Stig

Jedete stále po té stejné trase, která je poseta překážkami a čas od času ji přeruší nějaká křižovatka či železniční přejezd. Občas to vyjde tak, že vás nic neohrozí, jindy musíte projet úzkým koridorem či nadskočit přes projíždějící karavany. Skákání po karavanech je to obecně uznávaná radovánka. Dokonce je to jeden z úkolů, za který můžete dostat násobič skóre. Jinak trať vypadá stále stejně, občas jste v tunelu, jindy se trochu mění krajina, ale žádná zásadní změna zde není. Také stále zrychlujete, takže je pravděpodobné, že časem prostě nabouráte. A v tom případě můžete použít záchranný klíč a pokračovat.

Neustále se tu motáme okolo horké kaše. Největší problém této hry je, že od něčeho, co má v názvu Race the Stig, bychom nečekali nekonečnou běhačku. To je skutečné zklamání, přestože ve své kategorii by hra obstát mohla. Prostředí je sice dost jednotvárné a grafika jednoduchá, ale to zejména mladším hráčům vadit nebude. Pro skutečné fanoušky Top Gearu to ovšem asi nebude. Vyzkoušet to jistě můžete, ale asi vás to nechytne. A určitě ne tak, abyste za nakupování utráceli skutečné peníze.

Stáhnout Top Gear: Race The Stig

60%
  • Auta známá z pořadu