Star Wars: Tiny Death Star

Star Wars: Tiny Death Star

Výhra kapitalismu
4

Star Wars je nevyčerpatelná studnice, pojďme si dnes ukázat jednu hru, která tu už kdysi byla, jen ne s kabátkem tohoto oblíbeného univerza. Jaké by to asi bylo, kdybyste provozovali vlastní Hvězdu smrti? Jedné takové se v této hře ujmete a pokusíte se dobýt svět pomocí kapitalismu a komercializace. A to zdarma.

Minulý týden jsme recenzovali Thora, tedy hru podle filmu. Spíš se dá říci, že byla vydána jako doplněk k filmu. Nyní tu máme Star Wars, což je trochu něco jiného. Svět Star Wars je natolik populární, že vznikají projekty, které k žádnému novému filmu vázány nejsou. Až bude sedmý díl filmové ságy, tak dám ruku do ohně za to, že vyjde také hra kopírující příběh filmu, to je ale jiná kapitola. Teď můžete potkat kousky, které třeba recyklují obsah filmů starších nebo využívají jen prostředí, do kterého staví neznámé příběhy. Tiny Death Star využívá hlavně zasazení, nedrží žádný příběh, jen bere oblíbené postavy a prostředí.

Star Wars: Tiny Death Star – videorecenze

Věž smrti

Já vím, není to Věž smrti, nýbrž Hvězda smrti. Máte pravdu, ale tato hra vychází ze starší hry, která se jmenovala Tiny Tower. Její tvůrci, NimbleBit, se pak dohodli s Disney (kteří nyní vlastní práva k Star Wars) a předělali tuto oblíbenou hru do prostředí Star Wars. Pokud jste tedy hráli Tiny Tower, tak přesně víte, o čem to je. Je hlavně o správě času, o přesouvání pracovníků, stavění nových pater, vydělávání kreditů a plnění úkolů.

Tato nová Star Wars verze mění jen velmi málo, ale i to stačí. Tím hlavním je prostě zasazení do univerza Hvězdných válek. Hlavní je tu temná strana síly a vašimi průvodci budou Darth Vader a Darth Sidious alias Palpatine. Potkáte ale všechny další rasy a postavy ze série. Přijíždějí totiž do vaší Hvězdy smrti, kde navštěvují obchody nebo chodí na jídlo. Temná strana totiž přišla na to, že vyhrát silou je zbytečné. A tak se snaží převálcovat svět kapitalismem.

Stále dokola

Herní systém se tu točí stále a stále dokola. Začněte tím, že postavíte nějakou rezidenci, kde budou bydlet zaměstnanci. Pak postavíte místo, kde budou moci pracovat. Třeba jídelnu. Zaměstnáte je a necháte je vyrobit nějakou věc, třeba mléko. To se po nějaké době vyrobí a naskladní. Když je naskladněné, tak se může začít prodávat. Jakmile je prodáno, tak se vyrobí a naskladní znovu. Pro všechno samozřejmě musíte neustále klepat na požadovaná tlačítka a políčka.

Na všechno čekáte, jak už jsem psal, je to o časovém managementu: necháte si vyrobit mléko během jedné minuty, nebo raději vyrobíte něco většího, hodnotnějšího, ale zase na to budete čekat třeba hodinu? Čekáte na dokončení úrovně, čekáte na vyrobení položky, naskladnění a vlastně čekáte i na prodání. Abyste se nenudili, tak můžete jezdit s výtahem. Kromě normálního vydělávání můžete rozvážet návštěvníky po patrech a vydělávat si drobné. Doslova. Bohužel za to už nemůžete dostat imperiální dolar (ve hře „imperial bux“), jako tomu bylo u Tiny Tower.

Plať tu a tam, a taky tady

Celá hra je o placení, na tom není nic zvláštního. Chcete nové podlaží? Tak si ho zaplaťte, od toho také vyděláváte. Pro lidi, které nebaví čekat, je tu možnost urychlit vše zaplacením nějakých těch dolarů. Jenže ty vám hra příliš nedává, dostanete je většinou jen při plnění nějakých větších úkolů. Jinak si je musíte koupit. Problém je ale v tom, že je občas prostě potřebujete, třeba při kupování nového výtahu.

Star Wars: Tiny Death Star

Hra tak nyní více tíhne k mikrotransakcím, protože získat prémiovou měnu jinak je skoro nemožné. A bez ní zase všechno trvá příliš dlouho. Pokud znáte nějaké hry od NimbleBit, tak vás asi tato retro pixelová grafika nepřekvapí. I přes svou jednoduchost může nabídnout zajímavé detaily a hlavně v hraní vůbec nepřekáží. V podobném duchu se nese také hudba, takže narazíte na zjednodušené melodie, které vám budou jistě notoricky známé.

Základní herní mechanismy jsou dobré, k tomu si přidejte věci jako VIP postavy, které mají různé schopnosti, budování suterénních pater (třeba vyšetřovací místnost), množství scének a narážek na filmy a dostanete prima zábavu. Bohužel vás to ale po několika patrech asi začne nudit. Někdo skončí u dvacátého, jiní to zalomí už u desátého. Mohla by to být návyková hra, ke které se vracíte o volných chvílích, kdyby vás ale neotravovala násilnými mikrotransakcemi. Nepochválím ani za naprosté minimum inovací oproti Tiny Tower. Pro někoho ale asi bude rozhodující zasazení do světa Star Wars.

Stáhnout Star Wars: Tiny Death Star

70%
  • Humorné pojetí