Sky Force Reloaded

Sky Force Reloaded

Stále stejně a dokola
2

Některé herní žánry prostě zrají s dobou. Shoot 'em up nás na telefonech provází od počátku a zdá se, že alespoň co do formy ještě nikdy nebyl lepší než právě dnes. Sky Force je zavedená série, jež přesně ví, jak udržet napětí, a s každou další úrovní přináší nové peklo, kterým se nějak musíme prokličkovat. Dovede nás ale ještě něčím překvapit?

Žánr shoot 'em up je s námi na telefonech od té doby… co jsou na telefonech nějaké hry. Fungoval s tlačítky, funguje i na dotykovém displeji. A překvapivě se za tu dobu příliš nezměnil. Dnešní titul vychází z povedené hry Sky Force 2014, která sama navazovala na sérii z roku 2004. Nemůžeme to mít tvůrcům za zlé. Jak se říká, když vám něco jde, tak byste u toho měli zůstat. A když máte vše zpracované a připravené, byla by chyba udělat z toho jen jednu hru.

Sky Force Reloaded – videorecenze

Znovu v kokpitu

Rovnou na úvod si řekněme, že nejnovější přírůstek do známé série nepřináší téměř nic nového. Ani pro žánr nebo sérii. Hlavní náplň je tedy jasná: se svou stíhačkou letíte neustále dopředu a proti vám (ale klidně i ze stran nebo zezadu) vyrážejí nepřátelé. Ať už to jsou celé letky opakující dané vzorce a držící přesné formace nebo děla pevně sedící na zemi, vždy si na ně musíte dát pořádný pozor.

Sami nepřátelé jsou dost variabilní a velmi často se mění. U tohoto typu her je důležitá choreografie, která se neřídí náhodou, a když úroveň opakujete, tak se vždy drží stejného mustru. To je ale v tomto případě jedině dobře. Přesně tak víte, kdy která letka přijde, a postupně se také naučíte, jak kterého nepřítele lépe porazit. Není to totiž úplně snadné a pořadí zničených protivníků může hrát rozhodující roli. Kritická je ovšem přesnost.

Znovu a znovu

Nemyslete si, že jsou protivníci jen terči, které čekají na sestřelení. Většina z nich disponuje vlastními zbraněmi a hra po vás chce, abyste se postupně učili, které projektily jsou smrtelné a které si můžete dovolit absorbovat. Obrazovka totiž v každou chvíli bude poseta nepřáteli toužícími po sestřelení a projektily, kterým se ve většině případů musíte vyhnout. Ještě k tomu hledáte lidi k vyzvednutí. Právě ona choreografie dělá z každého kola zábavu.

Možná vás překvapí, že autoři připravili jen devět úrovní. Každá z nich je ovšem pečlivě navržená a než se dostanete na konec, tak vás čeká hodně práce. To je chvíle, kdy se hodnocení titulu začne lámat. Musíte se sami rozhodnout, zda vám opakování vadí. V době Dark Souls to pro mnoho lidí problém není – je běžné zkoušet něco stále dokola, dokud se to perfektně nenaučíte. Úrovně nejsou ani tak dlouhé, ale pro postup je třeba získávat i medaile. A to je opravdu oříšek.

Překvapení zdarma

Problém free-to-play her je, že z nich nelze rychle udělat prémiový titul jednorázovou platbou. To nejde ani v tomto případě, ale má k tomu blízku. Dohromady se za 6 euro zbavíte reklam, čekání na energii a zdvojnásobíte počet bodů, které získáváte pro vylepšování. V tu chvíli hra sice stále otravuje čekáním na instalaci vylepšení, ale je mnohem hratelnější. Ovšem ani bez placení není nespravedlivá a rozhodně se dá hrát. Snaha o příběh je ale vyloženě zbytečná a možná by tvůrci udělali lépe, kdyby ho zahodili úplně a přiznali, že vše na čem záleží je střelba a destrukce.

Sky Force Reloaded

Graficky je opět na špici a nabízí pokročilé efekty i povedený vizuál. Každá úroveň se liší barvami i atmosférou, a pokud se na chvilku odpoutáte od sledování všepřítomných projektilů a nepřátel, tak si všimnete opravdu povedeného zpracování. S ovládáním také není problém. Všechna vylepšení si lze po nějaké době odemknout. Jen to vyžaduje spoustu času a opakování. To vám buď vadí nebo nevadí, já osobně s tím problém nemám. A vracet se s lepší lodí do prvních úrovní je celkem prima pocit.

Ačkoliv pokračování Sky Force nenabízí téměř nic nového, tak přináší skvělou zábavu, která alespoň mě stále ještě neomrzela. Základ tvoří spousta rozličných nepřátel, povedená choreografie, skvělá grafika, jednoduché ovládání a ještě ke všemu férový free-to-play model, kterého se sice nezbavíte, ale jde ho slušně omezit. Opakování úrovní může být frustrující, ale je v tom i velmi slušná výzva.

Stáhnout Sky Force Reloaded

85%
  • grafika a atmosféra