Minecraft – Pocket Edition

Minecraft – Pocket Edition

Sen dobrodruha
6

Minecraft je všude! A nevyhnul se ani nám. Nedávno vyšla aktualizace na verzi 0.9 a my vám konečně přinášíme recenzi. Jaké to je se vydat do světa bez ničeho a snažit se přežít každou noc? Minecraft vám tento pocit zprostředkuje dost věrně konečně i na telefonech a tabletech. Pojďme se na to podívat.

Bránil jsem se tomu jak čert kříži. Dělat recenzi na Minecraft je nevděčná práce. Jak asi recenzovat hru, která se jednak neustále vyvíjí, ale hlavně má mraky fanoušků. Obzvlášť u nás je nesmírně populární. A je dobře, že jsme nakonec počkali. Minecraft – Pocket Edition se právě dostal na verzi 0.9, která přinesla zatím největší aktualizaci. Díky té se přibližuje počítačové verzi a konečně budete mít pocit, že hrajete skutečný Minecraft.

Minecraft - Pocket Edition – videorecenze

Kostičky

Nechtějte po mně, abych tu Minecraft nějak dlouze představoval. To by asi bylo nošení dříví do lesa. Ale přece: Minecraft vás vezme do světa neviděných možností. Nemáte nějaký určitý cíl, jste prostě vhozeni do světa, ve kterém se máte nějak protlouci, zabydlet se, postavit dům a zkrotit přírodu. Každý si v tom může najít něco jiného. Proto se hra stala tak populární – má pro každého něco a každý si v ní něco najde.

Pocket Edition na verzi 0.9 se už značně podobá verzi z počítače. Zdaleka nenabízí tolik možností, ale konečně máte pocit, že hrajete Minecraft, což se u předchozích verzí říci nedalo. Třeba proto, že nyní okamžitě nenarazíte na konec světa. Ten je generován do nekonečna. Stejně tak narazíte na nová prostředí (hory, džungle, bažiny a jeskyně) a spoustu zvířat a potvor. Svět je konečně živý a připravený na vás, abyste ho obydleli. A už jen kvůli tomu bude moje recenze pozitivnější než další recenze na internetu, které ale vyšly před nějakou dobou.

Přežijete noc?

Když zakládáte novou hru (nové generování světa), tak si můžete vybrat, jestli chcete hrát kreativní mód nebo survival. To není tak jednoduchá volba, určitě si zkuste oboje. V kreativním módu na vás nečeká v podstatě nic. Jste bohem, který má neomezeně surovin a předmětů, můžete létat a nic vás nezraní. V tomto módu prostě jen stavíte co vás napadne. Snadno uděláte obří hrad, vysokou věž nebo celé podzemní město. Pokud je tohle, co vás na Minecraftu baví, tak prosím.

Mód survival je o poznání zajímavější. Narodíte se ve světě bez ničeho, jste zranitelní a pokud si nestihnete postavit úkryt než padne tma, tak vás čekají asi těžké chvilky. První zapnutí může být asi dost těžké. Postavit chýši je snadné – stačí pokácet nějaký strom nebo vyhrabat hlínu a udělat si z několika bloků domeček. Chce to ale postel a dveře. Na postel potřebujete nějaká prkna, ta uděláte ze dřeva, a vlnu. Pro tu budete muset zabít pár ovcí. A to jsou ty úplně nejzákladnější věci. Postupně budete zvládat složitější předměty a budete získávat pokročilejší suroviny.

Zjednodušení

Pocket Edition jde v tomto začátečníkům naproti. Zatímco na PC si musíte pamatovat co se z čeho jak vyrábí, tak mobilní verze vám to vše připraví a vy si jen vyberete ze seznamu, co chcete. Snadno tak zjistíte, které materiály vám ještě chybí (musíte mít ale aspoň jeden, abyste tu položku vůbec viděli). Denní cyklus je ve hře poměrně rychlý, takže toto jistě oceníte. Stejně si ale občas něco budete muset najít na internetu. Ne na vše přijdete sami. Třeba na to jak si ochočit zvířata.

Minecraft – Pocket Edition

Zjednodušení vás ovšem nečeká v noci. Pokud se rozhodnete, že budete dobrodruhem a nepůjdete spát, tak si vždy s sebou raději noste nějaké louče, mějte brnění (pro to budete muset těžit železnou rudu a tavit ji v peci) a zbraň. V noci totiž ožívají další potvory, které vám půjdou po krku. I přes den narazíte na nepřátele, ale nebude jich tolik. A pokud už v noci někde uvíznete, tak zkuste třeba vylézt na strom. Mně to často vyšlo. Nebo u sebe mějte dost surovin, abyste si mohli třeba ve skále rychle udělat malou místnost na přespání (rozuměj dveře a postel).

O Minecraftu bychom mohli popsat stohy digitálního papíru a natočit hodiny videa (což ostatně někteří dělají) a stejně bychom ho nevyčerpali. Mobilní verze je konečně blíž té počítačové a funguje dobře. Docela, občas jsem měl problém s padáním, ale hra se neustále ukládá, takže o nic nepřijdete. Snad jen škoda různých zjednodušení oproti verzi pro počítač. I tak ale Minecraft nabízí úžasně otevřený svět, ve kterém můžete živořit, přežívat nebo ho totálně ovládnout a předělat k obrazu svému – udělat si síť domovů, propojit je silnicemi a vyrážet na stále nová a nová dobrodružství.

Stáhnout Minecraft – Pocket Edition

90%
  • otevřené možnosti