Land's End

Land's End

Procházka budoucností (Gear VR)
2

Virtuální realita je teprve v plenkách a Gear VR je první vlaštovkou, kterou si skutečně můžete pořídit. Obsahu ale rozhodně není málo a najdou se i některé mistrovské kousky. Pokud vás zajímá, jak to dopadne, když se tvůrci veleúspěšné hry Monument Valley vrhnou na virtuální realitu, tak si přečtěte dnešní recenzi.

Virtuální realita je skutečně ozvěnou budoucnosti. Alespoň zatím, protože až během tohoto roku se dá očekávat nějaké rozšíření. A stále ještě nepůjde o mainstream, ale o první kroky, kdy si zapálení nadšenci budou zkoušet co jednou možná bude běžné. První vlaštovkou je Samsung, který ve spolupráci s Oculus Rift prodává Gear VR, tedy virtuální realitu pro telefony Galaxy S6 nebo Note 5. Pokud takový telefon máte a rozhodnete se brýle pořídit, tak se nemusíte bát, že by ještě nebylo co hrát. Jednou z prvních a zároveň nejlepších her je třeba Land's End.

Land’s End – videorecenze

Záblesk budoucnosti

Monument Valley byl vskutku monumentální úspěch. Hra uspěla u kritiků, hráčů i finančně a za pokračování by se nezlobil asi nikdo. Jenže tvůrci v ustwo cítili potřebu přijít zase s něčím novým. A tím novým měla být hra pro virtuální realitu. To znamená velmi omezený trh a téměř nulovou šanci vydělat na hře nějaké opravdové peníze. To ale v jejich případě asi nebyla překážka. Díky tomu si dnes můžete zahrát jednu z nejlepších her pro VR.

Tvořit hry pro virtuální realitu má mnoho problémů. Ty základní se týkají ovládání. Stará pravidla už neplatí, vše se musí zpomalit. Hra také nesmí samovolně hýbat a otáčet kamerou, jak tomu bylo dříve. Kvůli tomu by se vám mohlo udělat špatně. Ustwo chtěli udělat adventuru, ale rok jim trvalo, než vyladili to správné ovládání. Nakonec je z toho ale příjemný zážitek, který si můžete dát od začátku do konce najednou a nebude vás bolet hlava.

Záchrana ostrova

Hra je rozdělena do pěti kapitol. V každé na vás čeká jeden ostrov. Hlavním cílem je pouze dojít z bodu A do bodu B a po cestě vyřešit několik primitivních logických rébusů. To ale není to hlavní. Už když se na úplném začátku objevíte na pláži, tak pochopíte, že tato hra bude předně o objevování světa. Světa velmi stylizovaného, graficky jednoduchého, ale nesmírně zajímavého. Ačkoliv hra Monument Valley na první pohled nepřipomíná vůbec, tak jistá podobnost tu je – na cestě zachraňujete původní obyvatele a necháváte svět ožít.

Land\'s End

Klasický gamepad může být to, co vás z virtuálního světa vytrhne. Pro Land's End naštěstí žádný nepotřebujete a celou hru ovládáte jen pohyby své hlavy. Zapomenout můžete i na touchpad, který se hodí akorát pro pořizování screenshotů. Tvůrci připravili cestu ze záchytných bodů. Když se na jeden dlouze podíváte, tak k němu vyrazíte. Pomalým a klouzavým pohybem. Během toho budete mít dost času na rozhlížení a neudělá se vám špatně.

Zážitek

Nejlépe se hraje v sedě na otočné židli. Dlouhým pohledem ovládáte i další prvky – přesouvání kamenů, menhirů nebo spojování bodů paprskem, což je základní herní mechanikou. Nejde o nic složitého, musíte najít cestu paprsku tak, aby se nikde nekřížil. Neustále zmiňuji, že hra není těžká. A to také není jejím cílem – puzzly by vás neměly zdržovat, ale mají vám dodat pocit, že skutečně něco děláte. Že se posouváte dál, že nějak operujete se světem.

Land\'s End

Výsledkem je skvělý pocit z objevování krásného a opuštěného světa. To vše je tak plynulé a samozřejmé, že úplně zapomenete, jak na hlavě máte velké a ošklivé brýle. Toho pocitu jsem se nemohl zbavit u mnoha her a aplikací, v Land's End jsem se ale hravě zapomněl. Rozhodně to také není hra, kterou byste prošli jen jednou a i díky silně emotivnímu finále na ni jen tak nezapomenete.

Land's End není dlouhou hrou a zvládnete ji projet na jeden zátah, což je u VR co říci. Je ale natolik výjimečná a perfektně zpracovaná, že svých peněz litovat nebudete, což se u řady dalších VR her říci nedá (kde jde o rychlé a předražené porty starých her). Pohyb je příjemný a ovládání je zvládnuto na jedničku. Pokud shodou okolností máte nový telefon od Samsungu a k němu Gear VR, tak toto je přesně ta hra, kterou si musíte zahrát. Nic lepšího teď asi neseženete.

95%
  • silný zážitek
  • vtahující svět