Kiwi Dash

Kiwi Dash

Létání bez křídel
1

Znáte roztomilého ptáčka kivi? Sice neumí létat, ale zato vypadá jak opeřený běhající pytel. A právě s ním se vydáte pátrat po ukradeném totemu. Proti vám stanou vražedné kočky, ale vy jim samozřejmě nedáte žádnou šanci. Tuto svižnou plošinovku si můžete stáhnout zdarma. A pozor, žádné omezování kvůli mikrotransakcím nečekejte.

Něco vám řeknu. Recenzovat hry není vůbec taková sranda, jak by se na první pohled mohlo zdát! Celé hraní si tím dokonce můžete úplně pokazit a znechutit. Velmi často se mi stává, že bych chtěl ve hře něco udělat, ale nakonec si řeknu: „Teď to nebudu hrát za sebe, ale pro recenzi.“ To znamená, že musím vyzkoušet všechny možnosti, jít trochu za hranice toho, jak bych sám hrál. Víte co je ale úplně nejhorší? Focení obrázků z her! Třeba u dnešní hry jsem doslova šílel. Fotil jsem na iPadu, což znamená, že pro screenshot musím zmáčknout home a vypínací tlačítko naráz. Při tom by si jeden zlámal prsty. Ale úplně nejhorší je, že po vyfocení displej chvíli nereaguje, takže skoro každý obrázek mě stál život. A to už je o nervy.

Kiwi Dash – videorecenze

Kivi sbírá kiwi

Kivi je hrozně roztomilý a zajímavý ptáček. Tak v první řadě neumí létat, protože má zakrnělá křídla. Když člověk sní o tom, že se stane ptákem, tak já mám většinou takovou smůlu, že bych byl kivi. Navíc taky vypadá jako chlupatý pytel s nožičkama. Tato plošinovka vypráví smutný příběh o tom, jak jedné kivi rodině ukradli zlovolné kočky jejich totem, zatímco spali. Náš hlavní hrdina se jmenuje Rooki a není na celou patálii s totemem sám.

Za body ve hře si totiž můžete dokoupit i další členy této nešťastné rodiny. V nabídce je růžová Pinki, sešitý Franki nebo Wiki. Každý má přitom nějaké bonusy, třeba Wiki vydrží déle ve vzduchu, Franki má lepší magnet a Pinki dostává větší bonus za nasbírané kiwi. Ve hře totiž místo nějakých mincí sbíráte kiwi, to zároveň slouží jako hlavní měna, za kterou si kupujete téměř vše.

Přece trochu létání

Pro ovládání tu máte dvě tlačítka – skok a výpad. A vedle toho vás zajímá hlavně výdrž, která je znázorněná v levém horním rohu. Pokud totiž podržíte tlačítko pro skok, tak se vaše kivi sví silou pokusí dostat do vzduchu. A jelikož do toho dá úplně všechno, tak skutečně vzletí, ale jen za cenu energie. Proto se snažte používat létání co nejméně. Občas se tomu ale nevyhnete, třeba když se vám nevhodně rozestaví plošinky a zrovna se potřebujete vyhnout bombě.

Kromě létání tedy ještě můžete použít výpad. Ten se hodí třeba v případě, že chcete sebrat všechna kiwi v řadě. Za každý výpad také zaplatíte na výdrži, takže s ním musíte šetřit a dobře ho plánovat. Třeba když při výpadu sebere větší množství kiwi, tak se vám energie vrátí. Stejně tak, když během výpadu trefíte nepřátelskou kočku. Kromě spadnutí z plošinek vám také hrozí srážka s překážkou. Tou může být bomba, nebo třeba kočka – ať už létající nebo vyskakující ze země. Výdrž můžete obnovovat sbíráním červených lahviček a bonusy aktivujete většinou tím, že srazíte kočku. Dostanete tak třeba magnet na kiwi, křídla nebo mód juggernaut, ve kterém se řítíte vpřed.

Kiwi, šťavnaté kiwi

Hru se vyplatí hrát se zapnutým zvukem, protože vás upozorní na nebezpečnou kočku, která vyskakuje ze země, a když si ji všimnete na obrazu, tak by již mohlo být pozdě. Hra je tedy hodně o postřehu a není vůbec snadná. Doběhnout jakkoliv daleko je poměrně obtížný úkol. I proto mě štvalo, že úvod je zbytečně dlouhý. Zase ale máte víc prostoru ke sbírání kiwi, které potřebuje pro nakupování.

Kiwi Dash

V obchodu můžete kupovat již zmiňované postavy, dále také vylepšovat jednotlivé bonusy. Tak třeba můžete zaplatit za zvýšení výdrže, vylepšení magnetu (vydrží déle), křídel i delší juggernaut mód. Kromě toho si můžete koupit jednorázová vylepšení – třeba štít, který vás zachrání při jedné srážce. Zaplatit můžete taká za přeskočení dlouhého startu, jednorázové zvýšení výdrže nebo násobič sebraných kiwi. Je tu i prémiová měna, která ale slouží jen pro případ, že umřete a chcete pokračovat v běhu.

Kiwi Dash vás ničím příliš neohromí, snad jen roztomilou grafikou, která je velmi hezká. Hudba vás po chvíli hraní jistě začne otravovat, ale dá se samozřejmě vypnout. Veliká škoda je jen jednoho prostředí, které se velmi rychle okouká. Jinak je hraní zábavné, obzvlášť pokud se naučíte zacházet se skoky a výpady, tak to může být velmi svižné. Pouhé skákání vedle toho taková sranda není. Vylepšování jde ale velmi pomalu, protože vás bude stát hrozně moc kiwi, zatímco jich skutečně nasbíráte jen pár. Zdarma je to ale prima oddechovka.

Stáhnout Kiwi Dash

70%
  • Hezká grafika