Recenze hry Granny Smith: na bruslích za jablky

Studio Mediocre, zodpovědné za hitovku Sprinkle, nám přináší další zábavnou oddychovku pro smartphony a tablety. Popadněte brusle a vydejte se za záchranou babiččiných jablek napříč zahradou a střechami mrakodrapů. Díky podpoře čipsetů Tegra 3 nechybí vylepšená fyzika a dodatečné efekty.

Granny Smith patří hned na první pohled do stejné oblasti, kde slavily extrémní úspěch Angry Birds a další podobné hříčky. Jedná se o titul, který zapnete, sjedete pár úrovní a zase vypnete. Nezatěžuje hráče zbytečně zakrouceným příběhem ani hratelností, které je třeba věnovat desítky hodin. Jedná se zkrátka o oddychovku v přímém slova smyslu. To však neznamená, že by titul nebyl zábavný.

Za jablka!

Příběh je tu přítomen opravdu jen tak na okraj. Babička Smith miluje jablka a miluje svou zahradu. Sousedský klučina však ne a ne nechat vysloužilou bruslařku na pokoji a babička tak musí popadnout brusle, hůl a vyrazit na okružní jízdu po své zahradě, městu, ZOO, střechách blízkého města, kanalizacích a dalších pestrých místech, které byste jinak na bruslích navštívili jen těžko. V současné době jsou přítomny 3 jednotlivé „světy“ s 36 jednotlivými úrovněmi, už nyní je však vidět, že jsou v přípravě další, což rozhodně vítáme. Jedná se totiž o neuvěřitelně chytlavou záležitost.

Hratelnost je také extrémně jednoduchá. Každou úroveň začínáte společně se sousedským klukem, kterého musíte předehnat a zachránit svá jablka. Po cestě navíc sbíráte zlaťáky, které poté můžete utratit za určitý inventář. O tom však později. Jízda samotná je prováděna automaticky a hráč musí věnovat pozornost jen dvěma tlačítkům – skoku, který také postavu otáčí o 360 stupňů, a holi, prostřednictvím které můžete slaňovat dráty napětí a chytat se rozličných míst v prostředí. Nic jiného potřeba není, což je jeden z důvodů, proč je titul tak geniálně jednoduchý a zábavný.

Hlavně originálně

V každé úrovni samozřejmě jde o to samé. Babička musí skákat ze skokánků, slaňovat dráty, přeskakovat překážky a dávat pozor, aby po saltu přistála na nohy. Velkým lákadlem je realistická fyzika a zničitelnost prostředí, tedy za předpokladu, že vlastníte zařízení s Tegrou 3. Je opravdu vtipné sledovat, jak babička vykopává při skoku cihlové stěny a se zkřiveným výrazem v obličeji letí skrze výlohy a okna. Všechny kousky zdí se navíc realisticky tříští a letí prostředím, což přidává na epickém zážitku. Skvěle jsou vymyšleny také opakovačky na konci, které v retro stylu předvedou nejlepší skoky a s hollywoodským zpomalením ukážou, jak jste letěli hlavou do zdi.

Aby hra nebyla až moc jednotvárná, postupně si otevřete další dvě postavy – sousedského psa a dědečka. Žádné specifické schopnosti nové postavy nemají, pouze přidávají lehké osvěžení a své vlastní výtlemy do kamery. Ke koupi v obchodě jsou také tři náležitosti inventáře, a sic banánové slupky, baseballové míčky a cyklistické helmy. Banány pomáhají ve zpomalení parchanta ze sousedství, míčky jej naopak vyvedou z rovnováhy, pokud jste trestuhodně pozadu. Nakonec helmy pomáhají vydržet o něco větší pády, jelikož po příliš velkém držkopádu následuje restart celé úrovně.

Komiksový styl

Audiovizuální zpracování se drží kresleného, rádoby komiksového stylu, který hře rozhodně sedí. Všechny postavy vypadají vtipně, chovají se ztřeštěně a je zábavné sledovat, jak s vytřeštěnýma očima plachtí vzduchem. Zničitelné prostředí jsem již zmínil, majitelé přístrojů s Tegrou 3 se navíc mohou těšit na bonusové efekty, jako je vířený prach, více létajících kousků zdí, a také více harampádí v prostředí. Hudba drží krok s hektickým tempem a pobrnkává country stylem.

Granny Smith rozhodně není žádnou revolucí a v zásadě přináší provařené prvky, které s jistotou zabaví. Bruslení s babičkou se ale ukázalo jako nesmírně vtipné a zábavné dobrodružství, které ještě vývojáři hodlají prodlužovat dodatečnými světy a úrovněmi. Vezmeme-li navíc v úvahu relativně přijatelnou cenu, není důvod, proč babičce (a psovi, a dědečkovi) nedat šanci.

Testováno na zařízeních Asus Transformer Prime a HTC One X. Granny Smith si můžete stáhnout z Google Play za cenu 26,44 Kč.

• zábavná hratelnost
  • variabilní úrovně