Dungelot: Shattered Lands

Dungelot: Shattered Lands

Hledání min v podzemí
8

Díky těžbě Many žili lidé v blahobytu a nic jim nechybělo. Nikdo ale nebral vážně varování, že bezohledné dolování může přivést celý svět do záhuby. A to se téměř stalo. Magické příšery nyní chodí světem a je na vás, abyste je zastavili. Vydáte se proto do velmi originálního dungeonu, který nabízí chytré prozkoumávání úrovní ve stylu Hledání min.

Sérii Dungelot dost možná neznáte. První díl ale před lety udělal slušný humbuk, když posbíral velmi pozitivní hodnocení od recenzentů a nadšené reakce od hráčů, kteří se těšili především ze zajímavého konceptu a úplně nového přístupu k dungeon hrám. Nebylo to akční RPG, ale ani běžné tahové. Nejvtipnější je, že hra snáší přirovnání k Hledání min, což vůbec není daleko. Druhý díl se ovšem už tolik nepovedl a kritika přišla i kvůli free-to-play prvkům. Nejnovější pokračování se vrací ke kořenům, a to je jedině dobře.

Dungelot: Shattered Lands – videorecenze

Zničení světa

Pokud hrajete na iOS, tak možná s podivem koukáte, proč recenzi vydáváme zrovna dnes. Odpověď je snadná – hra se nám tehdy do rozvrhu nevešla a nyní vyšla i pro Android, což je skvělou příležitostí pro napravení starého restu. A hned příběhové zasazení, ač zcela fantasy, až příliš palčivě připomíná realitu. Lidé těžili Manu, díky které žili v blahobytu a vynalezli spoustu užitečných pomůcek, jako je třeba Manatelefon.

Nikdo se už ale nezajímal o to, že těžba Many má negativní dopad na celou planetu, nikdo nebral varování vážně a dopadlo to kataklyzmatem, který se vešel i do názvu titulu. Celá zem se rozpadla na několik dílů. To samozřejmě vedlo k tomu, že se objevily magické bytosti plné nenávisti a zkázy. My musíme jen doufat, že z nás ničení planety taky jednou neudělá zombíky. Ale pojďme se už konečně dostat k hratelnosti.

Hledání min

Na herním poli 5 × 5 potřebujete najít klíč a uniknout do nižšího podlaží jako v každém správném dungeonu. Celá úroveň je ale zprvu skrytá a klepáním na políčka ji odhalujete. Musíte začít od dveří, ale rozhodně není potřeba odhalit všechno. Pod některými políčky se skrývají mince, předměty, pasti, ale také nepřátelé. A těm se chcete vyhnout, protože vám zablokují okolní plošinky. Bojovat s nimi vždy nemusíte, ale někdy nemáte na výběr.

Vstupujete do úrovní, které jsou na dnešní poměry opravdu těžké, takže vás čeká hodně opakování. Cesta ale bude vždy jiná, protože hra pracuje s náhodným generováním podlaží. Do hry vstupuje celá řada možností – od umístění jednotlivých prvků až po bonusy či znevýhodnění. Ty dělají hru mnohem zajímavější – jednak pro celou úroveň můžete narazit na posílení nepřátel, ale také potkáte strážce, který vám v boji podá pomocnou ruku. Dále i některá pole obsahují vybraný efekt, který po deseti tazích zmizí. Ať už je vítaný či nikoliv.

Jednou zaplať a hraj

Oproti druhému dílu se tvůrci vrátili zpět k prémiovému modelu, což se pozitivně odrazilo i na hře. Je sice těžká, ale pokoříte ji tvrdou prací, ne placením za bonusy. Přesto hra pracuje s herními penězi a obchodem, ve kterém si kupujete předměty. Ty jsou dvojího druhu, kdy výzbroj získáte trvale, ale vše ostatní je jen pro jednu danou hru. Musíte se sami rozhodnout, zda se vám vyplatí utrácet, když vůbec není jisté, že se dostanete na konec.

Dungelot: Shattered Lands

Ne každé patro představuje běžnou kobku s bojováním a hledáním klíče. Jednou za čas narazíte na speciální minihru, ve které získáte peníze nebo třeba jídlo, bez něhož se také daleko nedostanete. Rovněž narazíte na obchodníky, u kterých zakoupíte všemožné předměty – jedny vám pomohou v bojování, jiné vás udrží déle naživu. Ale můžete i prodávat. To celé oživuje zajímavá myšlenka s prohledáváním úrovní. V tomto případě však skutečně spočívá na náhodě, na rozdíl od Hledání min. Tady si nemůžete spočítat, kde na vás nepřátelé číhají. Ale jsou k tomu předměty!

Dungelot je v novém dílu stejně zábavný jako v prvním případě, jen pokročil v grafice a nabízí mnohem více obsahu. Jako prémiový titul vás neotravuje reklamami, energií, ani nijak nekřiví hratelnost. Obtížnost je vysoká a leckdo by titul mohl označit za „old-school“. Náhodné generování úrovní je občas ale příliš tvrdé a několik nadměrně těžkých úrovní za sebou vás hravě vyřídí. To ale nevadí, protože hra je velmi chytlavá a přesně na ni sedí ono nekonečné „Už jen jedno podlaží a končím.“

Stáhnout Dungelot: Shattered Lands

90%
  • zajímavá hratelnost