Dragon Hills 2

Dragon Hills 2

S drakem proti zombíkům

Jak se nejlépe vyrovnat se zombie apokalypsou? Osedlat si nejbližšího mechanického draka a vyrazit proti hordám nepřátel. Druhý díl Dragon Hills mixuje prvky oblíbené před několika lety s rychlou hratelností, čímž vytváří mix, který působí jak z minulosti. Ale o to zajímavější je.

Videohrám se věnuji již dlouhou dobu a mám pocit, že mi toho jen málo uvízne v paměti déle než nějaký ten týden. To obzvlášť platí pro hry mobilní, kde bych spatra vprostřed noci dovedl vyjmenovat asi opravdu jen několik málo titulů, i když jich každý měsíc hraji celou řadu. Jakmile jsem však zahlédl ikonu hry Dragon Hills 2, okamžitě se mi vybavil první díl, který jsem před dvěma a půl lety recenzoval. Druhý díl zachovává to funkční a přidává obří porci destrukce.

Dragon Hills 2 – videorecenze

Neškodná zábava

Mám vůči hrám dvojí metr? Ale samozřejmě, hra sama (potažmo její tvůrci) určuje, jak k ní budeme jako hráči přistupovat. Chce nám sdělovat něco objevného, chce hrát na city, chce působit opravdu chytře nebo inovátorsky? Pak to musíme zkoumat a případně kritizovat. Asi by bylo hloupé dnešní hře vyčítat, že neřeší problémy světa, když jejím jediným cílem je bezelstná a jednoduchá zábava. Na druhou stranu, v hlavní roli je dívka mordující hordy zombie (mužů), takže by klidně mohla mít tetování #notme.

Hra si nedává vyšší cíle než vás na chvilku zabavit. Rovnou vám prozradím, že to se jí pravděpodobně podaří. Kombinuje však prvky, které byly v módě právě před třemi lety, takže místy může působit jako lehké retro. Především je to „nekonečná běhačka“, ve které se postavíte zombíkům a vašimi největšími nepřáteli budou zářivě zelená kyselina nebo lasery.

Nahoru a dolů

Pro ovládání hry vám stačí jediný prst. Jakmile ho přiložíte k displeji, drak nesoucí hrdinku se otočí střemhlav k zemi a zanoří se pod ni. Jakmile ho pustíte, zase se provrtá na povrch a zamíří vzhůru. S tímto jednoduchým principem si vlastně vystačíte po celou dobu hraní. Důležité je dostat do rukou správný odhad, abyste při zavrtávání trefili chtěné místo. Snadno se totiž spálíte v kyselině, projedete laserem nebo narazíte do dalších překážek.

V tom se dvojka od původní hry neliší. Liší se především v zasazení – místo fantasy tu máme postapokalyptickou sci-fi budoucnost a snahu sestrojit stroj času (alespoň myslím, ten příběh je dost upozaděný). Výraznějším rozdílem je ale mnohem masivnější destrukce. Neustále tu vybuchují auta, rozpadají se budovy i mosty a vy zlikvidujete (téměř) vše, co vám přijde do cesty. Mnohdy z toho však máte tak maximálně dobrý pocit, protože za ničení žádné „vítězné body“ nezískáváte.

Mozky, mňam!

Během hraní se soustředíte na dvě měny – mozky, které slouží k postupu hrou, a mince, za které si kupujete vylepšení. Pak vás zajímají ještě bedny s náhodnými bonusy. Jakmile si po hodině hraní užijete výbuchů dosyta, zaměříte se na to podstatné a velkolepé efekty vás nechají chladným. Po nasbírání určitého počtu mozků potkáte bosse, po jehož pokoření se posunete o záchytný bod dál. To se vám ale vždy nepovede. Mapa se naštěstí generuje náhodně, takže k opakování při restartu nedojde.

Po každém úmrtí dostanete šanci vylepšit sebe a svého draka. To se opět nese v duchu starších her. Postupně tak zlepšujete své životy, výdrž pod zemí, případně přidáváte předměty a zbraně, které můžete náhodně potkat. Monetizace se liší dle platforem. Zatímco na iOS jde o prémiový produkt bez reklam nebo mikrotransakcí, na Androidu si užijete oboje. Díky reklamám si prodloužíte život nebo znásobíte získané mince, stejně tak si můžete mince dokoupit za skutečné peníze. Naštěstí vám nikdo nic z toho nenutí.

Dragon Hills 2 nabízí vesměs to samé co první díl, jen celou zábavu přesouvá do budoucnosti. A že to zábava je! Samozřejmě, po nějaké době vás už všechna ta destrukce tolik neohromí a jinak nápadné souboje s bossy se mohou začít lehce opakovat. Graficky však titul vypadá slušně. Celé to působí jak relikt z minulosti, což vlastně není vůbec špatné: nekonečné levely, vylepšování a jednoduchý systém monetizace mají prostě něco do sebe.

Stáhnout Dragon Hills 2

Google Play (zdarma) App Store

70%