Card Thief

Card Thief

Karty, to není jen prší

Člověk nemůže vždy hrát jen dobráka a nespolehliví hrdinové jsou zrovna v kurzu. Pokud vám nevadí vžít se do role zlodějíčka, určitě vás potěší dnes recenzovaná hra, která neprověří jen vaše hbité prsty, ale především taktické uvažování.

Card Thief – videorecenze

Vzpomínáte si ještě na titul ENYO? S tím dnešním sdílí stejného autora, který mě opět velmi potěšil. Připravil totiž hru, jež se opět báječně hodí na chytré telefony a tablety. V lecčem je dokonce velmi podobná prvnímu titulu. I tentokrát hraní probíhá po tazích a naprosto zásadní je pohyb po místnosti. V dnešním případě po hradě.

Karetní zlodějíček

Jak jste z názvu hry možný vytušili, v této hře se ujmete role zloděje snažícího se vyloupit hrad. Vše pak probíhá formou přesouvání a lízání karet. Hrad reprezentuje balíček, kterým se musíte prokousat až na samotný konec. Z něj se jednotlivé položky vykládají na stůl do tabulky o devíti pozicích. Jakmile jednou kartu přejdete, zmizí, o což se přesně snažíte. Svůj pohyb však musíte pečlivě plánovat.

Máte jen omezený počet bodů utajení, které využíváte k pohybu a překonání určitých překážek. V balíčku na vás čekají především strážní, ale také dveře, zlaťáky, truhla nebo pochodně. Právě pochodně hru výrazně proměňují. Osvětlují totiž okolní karty, které jsou pro vás tím pádem hůře dostupné, pokud vůbec. Zároveň platí, že čím delší trasu si v jednom tahu naplánujete, tím obtížnější bude překážky překonat. Pokud vám body dojdou a vystavíte se nebezpečí, strážní vás chytí.

Chytrý pohyb

V této hře se ukazuje, že vykrádat hrady nejde silou, ale musíte k tomu využít přemýšlení. Strážní se otáčí, jakmile něco zaslechnou (když zhasnete louč), a díky tomu je můžete oběhnout a překvapit zezadu, kde jsou zranitelnější. Některým se třeba můžete až do konce hry vyhýbat. Jiné karty vám úroveň skrytí obnovují a často pro ně platí stejné pravidlo, že čím později je v jednom tahu seberete, tím více vám pomohou.

Velikou výhodou je, že okamžitě vidíte, kolik na konci tahu budete mít zlata a především bodů skrytosti. Díky tomu můžete snadněji zkoušet různé varianty pohybu, než se pro jednu rozhodnete. V pozdější fázi se do hry začnou přidávat i nepřátelé s loučemi a další překážky. Ale už první úrovně jsou zábavné a dostatečně obtížné. Velmi brzy zjistíte, že některé karty se vyplatí nechat ležet a nesebrat je hned. Nebo přesně naopak.

Prémiová hra

A nejednou se vám rovněž stane, že pohyb dobře nenaplánujete a necháte se chytit. Nepřátelé vás totiž po poli pronásledují a na světle vás i snadno chytí. Vaším cílem je sebrat truhlu a vynést ji z hradu. To znamená, že ji nestačí sebrat, ale úroveň také dokončit – pozorní tak musíte být do samého konce. Právě díky truhlám si odemykáte speciální schopnosti a nové úrovně. Ve verzi pro Android se k nim také váže jediný free-to-play prvek.

Na rovinu si řekněme, že Card Thief je prémiovou hrou, za kterou na iOS zaplatíte 55 Kč. Na Androidu je sice zdarma, ale liší se v odemykání truhel. Na rozdíl od placené verze si na jejich obsah počkáte (nejprve v řádu minut, později až hodin). Toto čekání jde rovněž přeskočit zhlédnutím reklamy nebo úplně vypnout zakoupením plné verze hry. Jestli vám ale nevadí jednou za čas pustit krátkou reklamu, na Androidu si pohodlně zahrajete i zdarma. Než se propracujete do dalších úrovní, prostředí se vám však může lehce okoukat.

Grafika hry je naprosto parádní, karty jsou animované a dostatečně zajímavé. Autor to přehnal snad jen s jejich tmavostí, na slunci jsem měl s jejich rozpoznáním trochu problém. Ale jinak? Jinak jde o naprosto skvělou tahovku, která výborně vypadá a ještě lépe se hraje. Odemykání dalšího obsahu a plnění úkolů vás u titulu udrží dlouho a příjemný free-to-play model (na Androidu) je jen třešničkou na dortu.

Stáhnout Card Thief

Google Play (zdarma) App Store

90%