Alcatel 3088X

Alcatel 3088X

Tlačítková klasika s funkcemi navíc
7

Základní tlačítkové telefony jsou s námi již několik desetiletí a dle všeho se zdá, že se do řady vyhynulých elektronických zařízení zařadit nehodlají. Důkazem budiž i letošní Alcatel 3088X, který na první pohled vypadá skoro jako hračka. Na ten druhý však zjistíte, že nabízí rychlé internetové připojení a systém KaiOS s možností instalovat další aplikace.

V dnešní době se vše točí kolem chytrých dotykových telefonů, alespoň takový dojem může dělat nabídka operátorů či jakéhokoliv obchodu s elektronikou. Stále si však můžete pořídit obyčejný telefon s tlačítky, který schováte do dlaně. I v tomto segmentu se jednotlivé modely mohou výrazně lišit. Zásadně do toho promlouvá poměrně mladý operační systém KaiOS, který znamená nejen přítomnost Wi-Fi a LTE, ale také obchod s aplikacemi. A právě taková výbava zdobí Alcatel 3088X, který na českém trhu seženete za „patnáct stovek“.

Technické parametry Alcatel 3088X

Kompletní specifikace
Konstrukce125,2 × 50,5 × 12,8 mm, 90 g, konstrukce: klasická, odolnost: ne
DisplejTFT TN, 2,4" (320 × 240 px)
Fotoaparát2 Mpx (1 600 × 1 200), , video: 320 × 240 px, 15 FPS
Chipset
Paměťvnitřní paměť: 4 GB, paměťové karty: microSD
Datové funkceHSPA: 42 / 5,76 Mb/s, LTE: 150 / 50 Mb/s, Wi-Fi: 802.11b/g/n, Bluetooth: 4.1, NFC: ne
Operační systémKaiOS
Navigacevestavěná GPS: ano
Akumulátor1 530 mAh, bezdrátové nabíjení: ne
Dostupnostříjen 2019,

Obsah balení: základní příslušenství

Prodejní balení je na dnešní poměry neskutečně malé, sotva se do něj vejde samotný telefon. Kromě něj jsou v krabičce základní pecková sluchátka a nabíječka s micro USB konektorem. Proti zvyklostem nelze nijak rozpojit a pokud byste potřebovali datový kabel, budete jej muset dokoupit.

Nelíbilo se nám
  • chybí datový kabel

Konstrukční zpracování: sympaťák plasťák

Hned na úvod si nemohu pomoci, ale první seznámení s Alcatelem 3088X ve mě vyvolalo vzpomínky dobu, kdy každé dítě chtělo hračku v podobě mobilního telefonu. Velmi podobně totiž novinka vypadá. Na první pohled obyčejně, což však není překážkou. Současně je mobil neskutečně malý, až se vám na mysl vkrade otázka, zda to skutečně může být plně funkční telefon. Do ruky jej téměř celý schováte, v kapse o něm nevíte. Není divu, hmotnost se zastavila na 90 gramech.

Alcatel 3088X
Telefon schováte do ruky, v kapse o něm nevíte.

Je příjemně zaoblený, což dále rovněž přispívá k pohodlnému držení v ruce. Veškeré části jsou plastové a matné. Nejde tedy o nic, čím by se výrobce mohl chlubit, telefon působí možná až fádním dojmem. Na druhou stranu je plně připraven i na méně šetrné zacházení. Škrábancům odolává, cizí mu jsou i otisky prstů. Případný pád na zem také přežije bez větší újmy.

Po obvodu najdeme pouze dva rušící prvky, pokud nebudeme počítat mikrofon. Jde o 3,5mm jack na horní hraně a micro USB konektor na opačné straně. Jeho nasazení lze u telefonu nejnižší kategorie ještě chápat. Při výrobních nákladech hraje roli i rozdíl několika dolarů, které Alcatel ušetřil jeho nasazením. Pokud hledáte sloty na karty, budete muset zamířit pod uživatelsky odnímatelný zadní kryt a následně ještě pod baterii. Kryt jde snadno dolů, ale na svém místě drží bytelně.

Líbilo se nám
  • velmi malé rozměry
  • skvěle padne do ruky