Pohled do zákulisí MWC 2012: jak to v Barceloně vlastně vypadá?

5

Mobile World Congress v Barceloně skončil minulý týden, ale jeho dozvuky budeme vnímat ještě dlouho. Zajímalo vás, jak to vlastně na takové akci vypadá? Kolik se jí účastní lidí a může se tam dostat běžný člověk? Jak vypadají stánky jednotlivých výrobců a kolik jich tam vlastně vystavuje? Obrazem se vám pokusíme atmosféru barcelonského veletrhu přiblížit.

Mobile World Congress 2012 byl v mnoha ohledech rekordní. Účastnilo se jej 67 tisíc lidí z 205 světových zemí. Více než polovina návštěvníků představovali vysoce postavení manažeři. O obleky tedy nouze nebyla a spíš je na kongresu vzácností vidět někoho bez něj.

Jak to na MWC vlastně funguje?

Řadu z vás zajímá, zda se na MWC může podívat každý nebo zda je nutné být novinářem či představitelem telekomunikační společnosti. Odpovědí je, že veletrh je otevřen každému, ale vzhledem k velmi vysokému registračnímu poplatku (nejlevnější vstup stojí 800 eur) zde obyčejné mobilní nadšence téměř nepotkáte. Drtivou většinu účastníků tak tvoří lidé podnikající či pracující v telekomunikacích či návazných odvětvích, kteří MWC v Barceloně využívají jako jedinečnou možnost navázat nové obchodní kontakty a setkat se se zajímavými osobnostmi. Určité procento tvoří samozřejmě také akreditovaní novináři.

Den před zahájením

Vloni vládnul na letišti v reklamách Samsung, dnes je všude Huawei. Časy se mění...

15 hodin před začátkem kongresu je areál otevřen pouze pro akreditované novináře - není nouze o žebříky, vysokozdvižné vozíky a přípravy jsou v plném proudu. Ráno už musí být vše perfektně připraveno

Nedělní tiskové konference

Ještě před zahájením kongresu pořádají různí výrobci již tradičně v neděli odpoledne a večer velké tiskové konference, na kterých představí své klíčové produkty. Podívejte se, jak to na některých takových akcích vypadalo.

Huawei

Čínský výrobce zvolil moderní prostory nedaleko mořského pobřeží. Prostory byly elegantní, ale nijak velké a desítky novinářů se v nich poměrně tísnilo.

Tisková konference Huawei se nekonala v nijak velkých prostorech. Organizace však byla příkladná

Sony

Sony zvolilo pro prezentaci svých novinek stejné prostory, jako vloni Samsung, tedy elegantně na kopci nad výstavištěm, blízko olympijského stadionu a nádherného paláce. Organizace však nebyla příliš vyvedená, tisková konference začala se zpožděním a přichystáno bylo minimum židlí, mezi kterými jsme také dvě ukořistili a mohli tak pro vás přinášet online zpravodajství. Také internetové připojení bylo přetíženo, takže uploadování fotek do našeho on-line přenosu byl někdy nadlidský úkol. Účast byla opravdu hojná a na Sony se mohlo dostavit zhruba 200 - 300 novinářů. Nové Sony telefony přišel uvést nový šéf Sony Kazuo Hirai, což byla pro mnohé přítomné velká událost.

Tisková konference Sony se konala v hale Palau Sant Jordi na kopci nad Barcelonou

Účast na Sony byla opravdu hojná

Nechybělo velké prezentační plátno - telefony představil sám (budoucí) nový šéf Sony - Kazuo Hirai

HTC

HTC pojalo svou tiskovou konferenci velkolepě. Konala se hned naproti výstavišti na střeše nákupního a multifunkčního centra Cúpula Las Arenas s nádherným výhledem na Barcelonu. Tisková konference navíc byla špičkově zorganizovaná. HTC si dokonce pro novináře přijelo až před vchod tiskové konference předchozího Sony tak, aby se vše stihlo. Sál byl velký a nechyběl síťový kabel na každé židli. Organizace tedy byla bezchybná. Na rozdíl od předchozích tiskových konferencí jsme zaznamenali spontánní potlesky, výkřiky a podobně. HTC už má opravdu vybudovanou fanouškovskou základnu.... Opět nechybělo velké prezentační plátno a telefony představil opět CEO Peter Chou, jehož angličtina je rok od roku lepší.

Tisková konference HTC se konala v Cúpula Las Arenas

Pondělní tiskové konference

Nokia

V pondělí pokračovaly tiskové konference hned ráno, kdy měla jednu Nokia. Konala se přímo v obrovském stánku Nokie na výstavišti a vyznačovala se výbornou organizací a vždy při představení nového telefonu se ze sousedních místností, kde byl obsah živě streamován, ozval velký řev a potlesk. Telefony samozřejmě prezentovali mimo jiné CEO Stephen Elop a Jo Harlow, vicepresidentka pro marketing.

Tisková konference Nokie se konala přímo v jejím obrovském stánku na výstavišti

Asus

Asus zvolil stejnou budovu, jako den předtím HTC, ale tisková konference se konala v muzeu rocku. Prostory byly opravdu malinké a většina novinářů se musela spokojit se streamováním prezentace do vedlejší místnosti. My jsme však mohli sledovat již tradičně vtipné vystoupení ředitele Jonneyho Shiha, který za pomocí magie proměnil tablet v telefon (a opět tak představil Padfone) a neustále svými vtipnými poznámkami rozesmíval přítomné novináře.

Tisková konference Asus byla již tradičně nejvtipnější ze všech

Výstaviště: jak to tam vlastně vypadá?

Protože většinou vidíte pouze naše fotografie a videa telefonů, možná vůbec netušíte, v jak krásném prostředí se výstaviště nachází. Nad areálem se nachází monumentální palác hostící katalánskou galerii a přímo v areálu nalezneme také zpívající magickou fontánu.

Výstaviště Fira de Barcelona

Magická fontána a Palau Nacional tyčící se nad výstavištěm

Nejlěpší stánky? Android a Nokia

Nejvíce se nám líbily expozice Androidu a Nokie. Reportáž ze stánku Androidu jste si mohli na našich stránkách již přečíst.

Stánek Androidu - Ice Cream Sandwich, odznáčky a zajímavé expozice - více zde

Nokia pak měla zabranou polovinu celé haly a měla jeden z největších stánků na výstavišti. Na rozdíl od mnoha ostatních výrobců se na stánku Nokie pohybovala a přímo výrobky prezentovala přímo řada pracovníků z Finska, kteří o tématech věděli opravdu všechno. Na stánku vládla dobrá nálada a jednou jsme dokonce zaznamenali hromadný tanec zaměstnanců na hudbu z reklamy Nokia Lumia. Nechyběly četné soutěže a výborná chill-out zóna se šampaňským a občerstvením.

Stánek Nokie byl opravdu obrovský a velmi interaktivní

Že by utíkal na party Nokie?

Chtěli jste vyhrát telefon? Stačilo se u toho dárkového automatu Nokie checknout přes Foursquare

Sony

Žádný Sony Ericsson, už pouze Sony. To mělo poměrně malý, ale designově hezký stánek laděný do bílých tónů

Samsung

Samsung měl velmi podobný stánek, jako minulý rok. A nebyl vůbec malý...

LG

LG se také drželo v loňských kolejích

Ostatní společnosti

Stánky dalších společností

Populární stánek na MWC byl ten od Microsoftu nazvaný Smoked by Windows Phone. Pokud jste se svým telefonem dokázali něco rychleji, než pracovník s Windows Phone, dostali jste 100 eur. Pokud ne, dostali jste tričko a museli jste nahlas na kameru vyslovit "I´ve got smoked by Windows phone". Jak vidíte na tabuli, většinou byl rychlejší systém od Microsoftu.

Tabule výsledků se časem celá zaplnila. Místa novým vítězstvím ovšem dělaly staré prohry :)

Nechyběly již tradičně stánky méně významných čínských výrobců. O kopie nouze nebyla (reportáž chystáme)
Diskuze ke článku
15k3
Tento clanek byl opravdu povedeny, takeve spestrujici info o barcelone jsem chtel opravdu vendetta.
Daniel Nagy
A to tam mohol vstúpiť i obyčajný človek když zaplatil? Alebo ako to tam fuguje?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze