Mobile World Congress 2012 byl v mnoha ohledech rekordní. Účastnilo se jej 67 tisíc lidí z 205 světových zemí. Více než polovina návštěvníků představovali vysoce postavení manažeři. O obleky tedy nouze nebyla a spíš je na kongresu vzácností vidět někoho bez něj.
Jak to na MWC vlastně funguje?
Řadu z vás zajímá, zda se na MWC může podívat každý nebo zda je nutné být novinářem či představitelem telekomunikační společnosti. Odpovědí je, že veletrh je otevřen každému, ale vzhledem k velmi vysokému registračnímu poplatku (nejlevnější vstup stojí 800 eur) zde obyčejné mobilní nadšence téměř nepotkáte. Drtivou většinu účastníků tak tvoří lidé podnikající či pracující v telekomunikacích či návazných odvětvích, kteří MWC v Barceloně využívají jako jedinečnou možnost navázat nové obchodní kontakty a setkat se se zajímavými osobnostmi. Určité procento tvoří samozřejmě také akreditovaní novináři.
Den před zahájením
Nedělní tiskové konference
Ještě před zahájením kongresu pořádají různí výrobci již tradičně v neděli odpoledne a večer velké tiskové konference, na kterých představí své klíčové produkty. Podívejte se, jak to na některých takových akcích vypadalo.
Huawei
Čínský výrobce zvolil moderní prostory nedaleko mořského pobřeží. Prostory byly elegantní, ale nijak velké a desítky novinářů se v nich poměrně tísnilo.
Sony
Sony zvolilo pro prezentaci svých novinek stejné prostory, jako vloni Samsung, tedy elegantně na kopci nad výstavištěm, blízko olympijského stadionu a nádherného paláce. Organizace však nebyla příliš vyvedená, tisková konference začala se zpožděním a přichystáno bylo minimum židlí, mezi kterými jsme také dvě ukořistili a mohli tak pro vás přinášet online zpravodajství. Také internetové připojení bylo přetíženo, takže uploadování fotek do našeho on-line přenosu byl někdy nadlidský úkol. Účast byla opravdu hojná a na Sony se mohlo dostavit zhruba 200 - 300 novinářů. Nové Sony telefony přišel uvést nový šéf Sony Kazuo Hirai, což byla pro mnohé přítomné velká událost.
HTC
HTC pojalo svou tiskovou konferenci velkolepě. Konala se hned naproti výstavišti na střeše nákupního a multifunkčního centra Cúpula Las Arenas s nádherným výhledem na Barcelonu. Tisková konference navíc byla špičkově zorganizovaná. HTC si dokonce pro novináře přijelo až před vchod tiskové konference předchozího Sony tak, aby se vše stihlo. Sál byl velký a nechyběl síťový kabel na každé židli. Organizace tedy byla bezchybná. Na rozdíl od předchozích tiskových konferencí jsme zaznamenali spontánní potlesky, výkřiky a podobně. HTC už má opravdu vybudovanou fanouškovskou základnu.... Opět nechybělo velké prezentační plátno a telefony představil opět CEO Peter Chou, jehož angličtina je rok od roku lepší.
Pondělní tiskové konference
Nokia
V pondělí pokračovaly tiskové konference hned ráno, kdy měla jednu Nokia. Konala se přímo v obrovském stánku Nokie na výstavišti a vyznačovala se výbornou organizací a vždy při představení nového telefonu se ze sousedních místností, kde byl obsah živě streamován, ozval velký řev a potlesk. Telefony samozřejmě prezentovali mimo jiné CEO Stephen Elop a Jo Harlow, vicepresidentka pro marketing.
Asus
Asus zvolil stejnou budovu, jako den předtím HTC, ale tisková konference se konala v muzeu rocku. Prostory byly opravdu malinké a většina novinářů se musela spokojit se streamováním prezentace do vedlejší místnosti. My jsme však mohli sledovat již tradičně vtipné vystoupení ředitele Jonneyho Shiha, který za pomocí magie proměnil tablet v telefon (a opět tak představil Padfone) a neustále svými vtipnými poznámkami rozesmíval přítomné novináře.
Výstaviště: jak to tam vlastně vypadá?
Protože většinou vidíte pouze naše fotografie a videa telefonů, možná vůbec netušíte, v jak krásném prostředí se výstaviště nachází. Nad areálem se nachází monumentální palác hostící katalánskou galerii a přímo v areálu nalezneme také zpívající magickou fontánu.
Nejlěpší stánky? Android a Nokia
Nejvíce se nám líbily expozice Androidu a Nokie. Reportáž ze stánku Androidu jste si mohli na našich stránkách již přečíst.
Nokia pak měla zabranou polovinu celé haly a měla jeden z největších stánků na výstavišti. Na rozdíl od mnoha ostatních výrobců se na stánku Nokie pohybovala a přímo výrobky prezentovala přímo řada pracovníků z Finska, kteří o tématech věděli opravdu všechno. Na stánku vládla dobrá nálada a jednou jsme dokonce zaznamenali hromadný tanec zaměstnanců na hudbu z reklamy Nokia Lumia. Nechyběly četné soutěže a výborná chill-out zóna se šampaňským a občerstvením.
Sony
Samsung
LG
Ostatní společnosti
Populární stánek na MWC byl ten od Microsoftu nazvaný Smoked by Windows Phone. Pokud jste se svým telefonem dokázali něco rychleji, než pracovník s Windows Phone, dostali jste 100 eur. Pokud ne, dostali jste tričko a museli jste nahlas na kameru vyslovit "I´ve got smoked by Windows phone". Jak vidíte na tabuli, většinou byl rychlejší systém od Microsoftu.