„Matyáš Fára je mladý nadějný režisér reklamních spotů, který ve své tvorbě kombinuje současné postupy vizuálního vyprávění. Má za sebou reklamy pro značky jako Škoda, Pilsner Urquell, Puma, Vodafone, Jägermeister apod. Kromě toho se probojoval i do finále ADC Young directors. Pro spot jsme ho vybrali kvůli tomu, jak kombinuje vizuální detaily s filmovým vyprávěním a nové technologie,“ říká Martin Marek, ředitel korporátního marketingu společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak.
„Natáčení na mobil pro mě byla úplně nová zkušenost. Nevěděl jsem, co od něho čekat, ale nakonec se prakticky nelišilo od klasického natáčení na kameru,“ říká hlavní propagonista spotu Jan Svoboda. Hlavních rolí se v klipu zhostila také Bára Cielecká alias Duhovka, známá česká tatérka.
Natáčení bylo variabilnější a nebyl třeba velký štáb
„K technologickému omezení při natáčení jsme přistoupili jako k zajímavé zkušenosti. Telefon jsme otestovali, zvolili nejefektivnější postup (ruční snímání se stabilizátorem) a naplánovali všechny záběry tak, abychom využili všechny přednosti telefonu,“ popisuje režisér Matyáš Fára. Natáčení na mobilní telefon umožnilo rychlejší variabilitu, a nebyl třeba tak velký kamerový štáb. „Ve finále ale byly postupy stejné jako při natáčení na profesionální kameru,“ konstatuje Matyáš Fára.
„Při natáčení jsme využili kombinaci nativní Samsung aplikace na focení a natáčení s tím, že jsme točili do kodeku H.264,“ popisuje režisér. Štáb tvořilo 35 lidí. Výsledek je hodně srovnatelný s klipy, které se natáčí s finančně nákladným profesionálním technickým vybavením.
Samsung Galaxy S22 Ultra 512+12 GB
Rozměry | 163,3 × 77,9 × 8,9 mm, 229 g |
---|---|
Displej | AMOLED, 6,8" (3 080 × 1 440 px) |
Fotoaparát | 108 Mpx, video: 7 680 × 4 320 px, 24 FPS |
Procesor | Samsung Exynos 2200, |
Paměť | RAM: 12 GB, úložiště: 512 GB, ne |
Akumulátor | 5 000 mAh |