Registrace na očkování proti COVID-19 selhala kvůli SMS. Operátoři o tom nevěděli

Registrace na očkování proti COVID-19 selhala kvůli SMS. Operátoři o tom nevěděli
Fotografie: pixabay.com
  • Registrace na očkování byla podmíněna ověřovacími SMS zprávami
  • Zřizovatel očkování měl předpokládat zvýšenou zátěž
  • Bohužel operátory o tomto kroku nikdo předem neinformoval

Na dnešní 8. hodinu ranní čekalo spoustu českých občanů. Stát totiž prvně spustil rezervační systém, kde se lidé nad 80 let mohou přihlásit na očkování proti onemocnění COVID-19. Celý systém však od počátku kolaboval. Pokud už se někomu podařilo internetové stránky načíst, mohla jeho snaha ztroskotat při čekání na ověřovací SMS. Pro úspěšné dokončení registrace byly nutné dvě ověřovací SMS. S ohledem na fakt, že okamžitý zájem projevilo několik desítek tisíc seniorů, byl zde předpoklad zvýšené zátěže mobilních sítí.

Jak uvádí twitterový účet @Chytrá karanténa, po několika hodinách došlo k odbavení 242 732 tisíc SMS. Zpočátku však zájemcům SMS buď vůbec nepřišly, nebo dorazily s poměrně značným zpožděním. Důvod je zcela prostý. Operátoři při běžném provozu odbaví 20 SMS každou vteřinu, což se však nyní ukázalo jako zcela nedostatečné. Jiří Grund, výkonný ředitel Asociace provozovatelů mobilních sítí, uvedl, že všichni čeští operátoři na tuto skutečnost při prvních problémech reagovali a navýšili propustnost na 50 SMS za vteřinu. Ještě později došlo k dalšímu navýšení na 200 SMS za vteřinu, tedy celkem 12 tisíc ověřovacích zpráv každou minutu.


Jiří Grund ve na Twitteru uvádí, že problémům s SMS bylo možné velmi snadno předejít. Ověřovací SMS pro stát zajišťuje společnost ATS Telcom, která operátory mohla předem informovat o možnosti zvýšeného zájmu. Operátoři tak mohli s předstihem reagovat a zcela by se předešlo čekáním na velmi důležité ověřovací SMS. Tuto skutečnost potvrdil i ředitel pro korporátní a vnější záležitosti v T-Mobile, Petr Jonák. Na Twitteru uvedl, že původní kapacitu pouhých 20 SMS za vteřinu si u operátorů objednala společnost ATS Telcom. Problémy tedy řešil až sám operátor, když zaznamenal zvýšený zájem o SMS. Po ukončení registrací na očkování se situace samozřejmě rychle vrátila do normálu.


Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze