Novou Škodu Kodiaq připojí k síti Vodafone

21

Mladoboleslavská automobilka včera oficiálně představila svůj dlouho čekávaný model Kodiaq, který se řadí do segmentu vozů SUV. Jedná se současně o první model v nabídce, který je kompletně připojen k sít, což zajistil Vodafone.

Škoda Kodiaq

Elektronická SIM karta, která je v inovativním SUV voze zabudovaná, zajišťuje stálé připojení přes rychlou síť Vodafone. Díky té má majitel vozu prostřednictvím služeb Care Connect neustále k dispozici velké množství informací o stavu vozidla. Mezi ně patří například údaje o místě, kde byl automobil naposledy zaparkován, informace o tom, zda jsou okénka otevřená či zavřená, údaje o zbývající dojezdové vzdálenosti a mnoho dalšího. Součástí služeb Care Connect je rovněž tlačítko nouzového volání eCall.

Vodafone logo

Tato služba by se v Evropě měla stát standardním vybavením vozů až v roce 2018, ve voze Škoda Kodiaq je však k dispozici jako součást služeb Care Connect již nyní. Značka Škoda je po automobilkách VW a Audi již třetí automobilkou koncernu Volkswagen, která vkládá svou důvěru do řešení od společnosti Vodafone v oblasti technologie IoT (Internet of Things). Vůz Kodiaq je prvním modelem automobilky Škoda s vestavěným připojením k síti od společnosti Vodafone, další by měly následovat.

TIP! Auta a mobily: Škoda Superb umí vše, včetně LTE a CarPlay

Služby Škoda Care Connect zahrnují vzdálený přístup, proaktivní servis a nouzové volání. Zabudovaná elektronická SIM karta umožňuje prostřednictvím aplikace pro chytré telefony nebo webové aplikace přístup k nejrůznějším údajům o vozidle. Například si majitel bude moci na dálku zjistit, zda skutečně svůj vůz uzamkl a také zavřel všechna okénka.

Škoda Kodiaq

Mezi další funkce vzdáleného přístupu patří například online upozornění při spuštění alarmu, oznámení o opuštění vozidla uživatelem přednastavené oblasti nebo ovládání klaksonu a výstražných světel (například pro snazší lokalizaci vozu na parkovišti). Prvky proaktivního servisu pak umožní naplánovat online servisní prohlídku nebo konzultovat dotazy přes infolinku. V případě potřeby lze přivolat pomoc na cestě, která zároveň obdrží přesné informace o konkrétní závadě na vozidle. Technika navíc v reálném čase zaznamená případnou nehodu a automaticky naváže kontakt s centrálou nouzového volání značky Škoda. Tato služba je funkční po celé Evropě. Veškerá komunikace s vozidlem Škoda Kodiaq probíhá v uzavřeném a zabezpečeném systému. SIM karta, která je ve vozidle pevně zabudovaná, je propojena se systémem servisních služeb automobilky Škoda a data přijímá a odesílá výlučně v rámci tohoto systému. Veškerá data a funkce vozidla jsou tak chráněny proti útokům zvenčí.

Zdroj: Tisková zpráva Vodafone

Diskuze ke článku
Scarab
Jak dlouho bude trvat, než se v rámci EU odhlasuje legislativa, která umožní přístup policie a dalších orgánů k těmto údajům (poloha vs. rychlost, apod.)?
Bohužel čím více pokroku tím méně svobody :-( - mladším ročníkům, kteří o sobě na sociálních sítích sdělí i velikost trenek a veškerá svoje data skladují v cloudu, kde k nim má přístup kdoví kdo, to možná nepřijde divné nebo potenciálně nebezpečné, ale mě to tedy vadí.
Danny Czech
Danny Czech
No a jak to funguje s platbou za tuto službu? Bude v ceně vozu na určitý počet let? Na životnost vozu? Bude se muset obnovovat? Bude se muset použít k obnovení stejného operátora? Kdo platí za data? Má to neomezený balíček dat? Bude se přes to updatovat i operační systém vozu? ... to jsou ty hlavní otázky co měly v článku zaznít.
DV
Nebude-li mozne zmenit operatora, tak to je spatne. U nas v okoli nema VDF skoro ani carku, takze funkcionalita na nic...
Dan
Nojo, českej národ. Na všem si najde něco špatnýho

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze