Jak se ovládá BMW hodinkami Samsung Gear? Vyzkoušeli jsme to

4

Ovládat automobil telefonem už nestačí, nyní to můžete provádět i hodinkami. Takové spojení nyní v praxi ukázalo BMW a Samsung, jehož hodinky Gear 2 a Gear S dokážou ovládat nový elektromobil BMW i3, přičemž funkce jsou široké. My jsme inovaci vyzkoušeli v praxi a vy se nyní můžete podívat, jak to funguje.

Poměrně nedávno jsme testovali v rámci našeho seriálu Auta a mobily BMW i3 a ukázali si, jak lze tento futuristický městský elektromobil ovládat mobilem. Už tehdy jsme věděli, že BMW chystá i propojení s chytrými hodinkami, které oznamoval už na veletrhu CES v Las Vegas. My jsme nyní spojení mohli vyzkoušet.

Samsung Gear S a BMW i3

Hodinky s operačním systémem Tizen od Samsungu se po stažení příslušné aplikace stanou dálkovým ovladačem k automobilu. V případě hodinek Gear 2, Gear 2 neo nebo Galaxy Gear je pochopitelně nutné mít ještě jako prostředníky mobilní telefon, který přes internet zajišťuje komunikaci s palubním systémem auta. V případě nových Gear S se slotem na SIM kartu a 3G konektivitou už telefon nepotřebujete a spojení hodinek a auta je tak vpravdě futuristické.

Na základním displeji aplikace vidíte stav nabití baterie a případný dojezd, klepnutím na ikonu auta pak můžete dálkově zamknout či odemknout dveře, ovládat okna nebo světla. Dále je možné velice šikovně vyhledat kontakt s adresou a jeho vybráním cíl rovnu poslat do palubní navigace, naopak pokud například zaparkujete auto na P+R parkovišti a dále pokračujete pěšky nebo MHD, lze se v aplikaci navigovat do vašeho úplného cíle a naopak poté zpět až k autu. Kromě vyhledávání nabíjecích stanic jsou tak k dispozici prakticky všechny funkce, jaké nalezneme v mobilní aplikaci pro Android a iOS.

BMW i3 a Samsung Gear S – první pohled z IFA 2014

Ovládání je rychlé, odezvy svižné a BMW se Samsungem ukazují, jak bude vypadat budoucnost.

Diskuze ke článku
Petr
Lepší než dávat místo palubního displaye (který bývá dobře umístěn) a navíc to může být a stále častěji asi i bude HUD telefon do nějakého podivného držáku (nebo být omezen značkou/typem telefonu pro držák lepší) mi přijde zrcadlení displaye s tím, aby se zpět přenášely dotyky. Tj. koupil bych si auto s pěkným a přitom levným (protože by neobsahoval prakticky nic navíc) displayem a veškerý další hw/sw by mi zajišťoval telefon, který bych si koupil podle vlastního výběru a mohl bych ho i upgradovat častěji než auto. Pokud se nebavíme o segmentu top aut, tak palubní systémy mi přijdou zastaralé už v okamžiku prodeje a to člověk většinou mívá auto hodně let, pak už je to opravdu velmi mimo.
Driver
Některého funkce jsou jen demonstrační, ale například načasovat si nezávislého topení nebo otevřít všechna okna v létě a vyvětrat horko před nastopupením nebo to navigování z telefonního seznamu, co umí dnešní mobily a podobně by byly skvělé funkce i pro obyčejnou Octavii a podobné vozy. Mám pocit, že nová Fabia bude mít tuto funkci zobrazování mobilu, včetně navi.
Gear2 umí TV a Klimatizaci v domě a budoucnost bude zajímavá.
nutty
Samsung a bmw s těma hodinkama trošku zaspalo dobu... :-/ takovej knight raider toho uměl mnohem víc už před nějakýma 20 rokama :D :D :D
nutty
A kdyt si tak vezmu... Siri, s voice a cortana dohromady neumej tolik co starickej hlasovej asistent jménem "kit" :D :D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze