Apple Music se globálně spustí již za pár dní, konkrétně 30. června. Kromě mírnější cenové politiky je jasné také to, že pro zájemce bude služba dostupná první tři měsíce zcela zdarma, následně za 10 dolarů pro domácký trh v USA. Na ostatních trzích se bude Apple snažit cenu snížit dle aktuálních podmínek, u nás by to mělo znamenat zhruba 6 euro pro jednotlivce a 9 euro pro rodiny (až 5 členů). Google na to zareagoval po svém, a to představením služby v rámci Google Play Music (Hudba Google Play), která umožní zákazníkům na území USA poslouchat předpřipravené playlisty (rádia) s různými žánry zcela zdarma. Avšak s omezením v podobě vložené reklamy. Celá tato nabídka se váže k odkoupení služby Songza Googlem v červenci minulého roku.
Tato služba vynikala tím, že poslech byl možný pouze on-line a hudební playlisty sestavovali odborníci, jednalo se tedy o stejný princip, kterým se chlubí Apple u své služby Music. Žádné stroje, žádné náhodné přechody, vše je pod taktovkou „živých“ lidí. Právě v takové podobě se služba dostala také do Hudby Google Play. Omezením tedy není jenom území (USA), ale také nutnost poslechu on-line (bez možnosti stažení do paměti) a figuruje zde také podmínka vložené reklamy, což může některé zájemce odradit.
Omezením je i to, že posluchač nebude nikdy moci přesně určit to, co se mu aktuálně přehrává a přeskočit může danou skladbu pouze 6× za hodinu. Uživatel může pouze aktuálně hranou skladbu pozastavit, přetočit, další hranou píseň však neuvidí. Prozatím se bavíme o uživatelích s operačním systémem Android, pro uživatele iOS však brzy přijde aktualizace, která bezplatný omezený poslech umožní. Poslech bude možný také skrze internet. Doplníme, že hudba bude streamovaná až do kvality 320kbps.
Zdroje: theverge.com, googleblog.blogspot.cz