Globální prodeje tabletů klesají, Apple ale stále drží horní příčku

13

Na světlo světa vyšla další analýza trhu za poslední čtvrtletí roku 2015. Ta se tentokrát věnuje prodeji tabletů. Výsledky nejsou překvapující a prodeje tabletů stále klesají. Celkově se jedná o 65,9 milionů prodaných zařízení. Pokles je tedy čím dál tím větší a výrobci bědují. Horní příčku udržuje stále Apple.

Již pět čtvrtletí výrobci sledují, jak se prodej tabletů snižuje. Vyšla další analýza za čtvrté čtvrtletí roku 2015, která tento fakt jedině potvrzuje. Podle International Data Corporation (IDC) se za poslední kvartál minulého roku prodalo pouze 65,9 milionů zařízení, což je oproti stejnému období v roce 2014 pokles o 13,7 %. Ve třetím čtvrtletí 2015 se prodeje již tak snížili o 12,6 %.

Apple iPad Air 2 (Wi-Fi + LTE)

A jak jsme tablety nakupovali v celém minulém roce? Celkem se prodalo 206,8 milionů zařízení. Špatné číslo to není, ale rok 2014 byl pro výrobce z hlediska prodeje tabletů přínosnější a prodalo se 230,1 milionů tabletů. Za snižování prodejnosti tabletů stojí zařízení s funkcionalitou 2v1, tedy odnímatelných zařízení s klávesnicí. Tato zařízení dosáhla prozatím historického maxima s prodejem 8,1 milionů přístrojů, což je dvojnásobek oproti stejnému období roku 2014.

Výrobce 4Q2015 prodaná zařízení (v mil.) 4Q2015 podíl na trhu (v %) 4Q2014 prodaná zařízení (v mil.) 4Q2014 podíl na trhu (v %) Meziroční nárůst (v %)
Apple 16,1 24,5 21,4 28,1 -24,8
Samsung 9,0 13,7 11,0 14,4 -18,1
Amazon.com 5,2 7,9 1,9 2,5 175,7
Lenovo 3,2 4,8 3,7 4,8 -13,5
Huawei 2,2 3,4 1.0 1,3 124,6
Ostatní 30,2 45,8 37,4 49 -19,2
Celkem 65,9 100,0 76,4 100.0 -13,7

Nejlépe si s klasickými tablety ve čtvrtém kvartále minulého roku vedl Apple s 24,5 % podílu na trhu a prodal celkem 16,1 milionů iPadů. V závěsu pak stojí Samsung s 13,7 % a 9 miliony prodaných zařízení. Čtvrtou a pátou příčku obsadily společnosti Lenovo s 3,2 miliony zařízení a Huawei s 2,2 miliony. Ostatní výrobci prodali celkem 30,2 milionů tabletů.

Zdroje: fonearena.com, idc.com

Diskuze ke článku
Karel
Tablety jsou na ho*no....
Emil
Ukážte mi v prírode alebo vo vesmíre čokoľvek čo sa vyznačuje nekonečným rastom.? Nekonečný rast v ekonomike je obyčajná sprostosť. Nechápem ako firmy môžu byť tak naivne myslieť si že budú nekonečne predávať viac a viac.
Celý tento koncept je úplne nesprávny. Neustály rast je mýtus, raz sa trh vždy nasýti. Úspech spočíva v pružnej v okamžitej zmene portfólia podľa toho čo zákazníci preferujú. Tým spôsobom sa samozrejme dá veľmi dlho udržiavať rast. Lenže máme veľkú konkurenciu takže pár víťazov a mnoho porazených. Príklad je appe.. najprv MAC, potom slavny IPOD potom iphone, potom tablet... To je jasná ukážka pružnej zmeny. Nesnažili sa predávať to isté viac a viac ale vždy prísť s niečím novým, úplne novým druhom výrobku. To mnoho firmám chýba. Flexibilita
blue.sun
Apple sice drží první příčku, ale zároveň taky nejvíce padá. Na jeho úkor rostou číňánci. Škoda, že nejde vidět i podíly systémů, protože čím dál více vídám tablety s Windows namísto ipadů.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze