Již pět čtvrtletí výrobci sledují, jak se prodej tabletů snižuje. Vyšla další analýza za čtvrté čtvrtletí roku 2015, která tento fakt jedině potvrzuje. Podle International Data Corporation (IDC) se za poslední kvartál minulého roku prodalo pouze 65,9 milionů zařízení, což je oproti stejnému období v roce 2014 pokles o 13,7 %. Ve třetím čtvrtletí 2015 se prodeje již tak snížili o 12,6 %.
A jak jsme tablety nakupovali v celém minulém roce? Celkem se prodalo 206,8 milionů zařízení. Špatné číslo to není, ale rok 2014 byl pro výrobce z hlediska prodeje tabletů přínosnější a prodalo se 230,1 milionů tabletů. Za snižování prodejnosti tabletů stojí zařízení s funkcionalitou 2v1, tedy odnímatelných zařízení s klávesnicí. Tato zařízení dosáhla prozatím historického maxima s prodejem 8,1 milionů přístrojů, což je dvojnásobek oproti stejnému období roku 2014.
Výrobce | 4Q2015 prodaná zařízení (v mil.) | 4Q2015 podíl na trhu (v %) | 4Q2014 prodaná zařízení (v mil.) | 4Q2014 podíl na trhu (v %) | Meziroční nárůst (v %) |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 16,1 | 24,5 | 21,4 | 28,1 | -24,8 |
Samsung | 9,0 | 13,7 | 11,0 | 14,4 | -18,1 |
Amazon.com | 5,2 | 7,9 | 1,9 | 2,5 | 175,7 |
Lenovo | 3,2 | 4,8 | 3,7 | 4,8 | -13,5 |
Huawei | 2,2 | 3,4 | 1.0 | 1,3 | 124,6 |
Ostatní | 30,2 | 45,8 | 37,4 | 49 | -19,2 |
Celkem | 65,9 | 100,0 | 76,4 | 100.0 | -13,7 |
Nejlépe si s klasickými tablety ve čtvrtém kvartále minulého roku vedl Apple s 24,5 % podílu na trhu a prodal celkem 16,1 milionů iPadů. V závěsu pak stojí Samsung s 13,7 % a 9 miliony prodaných zařízení. Čtvrtou a pátou příčku obsadily společnosti Lenovo s 3,2 miliony zařízení a Huawei s 2,2 miliony. Ostatní výrobci prodali celkem 30,2 milionů tabletů.
Zdroje: fonearena.com, idc.com
Celý tento koncept je úplne nesprávny. Neustály rast je mýtus, raz sa trh vždy nasýti. Úspech spočíva v pružnej v okamžitej zmene portfólia podľa toho čo zákazníci preferujú. Tým spôsobom sa samozrejme dá veľmi dlho udržiavať rast. Lenže máme veľkú konkurenciu takže pár víťazov a mnoho porazených. Príklad je appe.. najprv MAC, potom slavny IPOD potom iphone, potom tablet... To je jasná ukážka pružnej zmeny. Nesnažili sa predávať to isté viac a viac ale vždy prísť s niečím novým, úplne novým druhom výrobku. To mnoho firmám chýba. Flexibilita