Data uživatelů zůstala v bezpečí, slibuje Garmin po zažehnání ransomware útoku

aktualizováno
Data uživatelů zůstala v bezpečí, slibuje Garmin po zažehnání ransomware útoku
Fotografie: garmin.com
  • V současnosti mají služby společnosti Garmin výpadek
  • Důvodem je ransomware útok, který Garmin nejprve tajil
  • Níže najdete návod, jak manuálně vyexportovat data z hodinek

Aktualizováno 28. 7. 2020

Patrně víte, že Garmin se během předešlých dní musel vypořádat s nepříjemným ransomware útokem. Podle tiskového vyjádření na garmin.com naštěstí útočníci nezískali přístup k datům uživatelů (ani jejich platebním informacím z Garmin Pay). Většina služeb v současnosti funguje normálně, k plnému obnovení funkčnosti má dojít v průběhu následujících dnů.

Původní informace z 24. 7. 2020

Garmin v současnosti čelí ransomwarovému útoku (škodlivý software, který blokuje funkcionalitu, šifruje obsah a následně požaduje výkupné), který zapříčinil výpadek služeb Garmin Connect. Pokud tedy vlastníte některé ze zařízení Garmin a nemůžete naměřené údaje z hodinek sesynchronizovat se servery výrobce, chyba není na vaší straně. Následky útoku se údajně začaly projevovat již v noci 22. července. Společnost však nejprve uvedla, že se jedná pouze o údržbu služeb. O pár hodin později přiznala, že čelí ransomware útoku, který výpadek způsobil.



Pokud tak chcete ze svých Garmin hodinek vyexportovat naměřené údaje, musíte je manuálně přetáhnout do počítače (v případě, že vlastníte Mac je zapotřebí použít nástroj Android File Transfer). Po připojení je nutné vyhledat složku s názvem „Activity“, v ní najít nejnovější soubor s příponou „.fit“ a ten si přetáhnout do počítače. Následně jej můžete nahrát například do Stravy. Na tento návod upozornil Andrew Martonik.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze