Během veletrhu MWC 2025 jsme navštívili také stánek společnosti Vodafone, která zde prezentovala především B2B řešení, ale minimálně v jednom případě také technologii, která by měla zajímat všechny zákazníky tohoto operátora. Jedná se o chytrého asistenta TOBiho, se kterým se můžete setkat během řešení nejrůznějších požadavků.



Posláním TOBiho je najít odpověď na položené dotazy. Prvním úkolem chatbota přitom bylo pomoci zákazníkům s obnovou hesla v samoobsluze a v aplikaci Můj Vodafone, ale aktuálně pomůže také s dohledáním PIN a PUK kódů a zjistí i informace k poslednímu vyúčtování. Kromě textové podoby se však lze s TOBim setkat také jako s voicebotem na zákaznické lince. Zde pomůže například s ověřením číselným heslem, obnovou hesla a dalšími požadavky, stejně tak umí zajistit přepojení na operátora a brzy se má naučit odbavit také další oblasti.
Zajímavostí TOBiho, kterou jsme na veletrhu mohli v reálném čase prohlédnout, je využití umělé inteligence, která z něj má učinit mnohem schopnějšího pomocníka, jenž pomůže vyřešit požadavky zákazníků efektivněji. V tomto ohledu je důležité zmínit, že Vodafone klade velký důraz na bezpečnost a soukromí, TOBi tak nemá přístup k citlivým datům, která zkrátka „nevidí“. TOBi, který má zhruba 100 tisíc konverzí měsíčně, funguje na platformě IBM Watson s pomocí LLM. Voicebot TOBi má pak měsíčně přibližně trojnásobek konverzí oproti textové podobě.
Pokročilé monitorování prostoru
Mezi další ukázky patřila technologie Sensing, respektive Sensing API, které umožňuje v reálném čase monitorovat prostor ve vzduchu, na zemi i ve vodě. Uplatnění můžeme najít například na letištích či v přístavech, kde lze pomocí Sensing API získat rychlý přehled o tom, co se kde děje, například zdali je bezpečné pro letadlo, aby vzlétlo.



Router místo alarmu
Vodafone na MWC 2025 také prezentoval řešení, kdy lze pomocí standardního kancelářského i domácího vybavení, routeru, lokalizovat nechtěné návštěvníky v době nepřítomnosti. I obyčejný router tak může posloužit jako bezpečnostní alarm.



