Se zjištěním přišel server anandtech, který si všimnul, že například v benchmarcích Quadrant, GLBnechmark 2.5.1 či AnTuTu běží grafický čip na vyšší frekvenci, než je běžné u všech ostatních aplikací a her, a tím je dosaženo lepších výsledků. Konkrétně se jedná o frekvenci 532 MHz, přičemž běžná frekvence, která je uživatelům k dispozici, je pouze 480 MHz. Dle anandtech tak Galaxy S4 dosahuje zhruba o 11% vyšších výsledků a profiluje se do pozice výkonnějšího telefonu, než kterým reálně, například při hraní her, je. V kódu systému jsou údajně přímo specifikovány benchmarkové aplikace, u kterých má grafika "zařadit nejvyšší stupeň".
Sluší se dodat, že tato zjištěná skutečnost se týká verze s procesorem Exynos 5 Octa. Ta se k nám oficiálně vůbec nedováží a její domovinou je především trh v USA. K situaci se stihl již vyjádřit i samotný Samsung, který dodal, že běžně je frekvence nastavena na 532 MHz, avšak v náročných aplikacích, které delší dobu běží na celém displeji, dochází k podtaktování na 480 MHz, aby nedošlo k přetížení. K podezření se už promptně vyjádřil i samotný Samsung, který uvedl, že na vyšší takt neběží jen benchmarky, ale například i S Prohlížeč, fotoaparát nebo videopřehrávač. Výsledkem je tedy to, že v některých aplikacích je takt zvýšen, což by nevadilo, kdyby nešlo o taktéž o specifické benchmark testy, které jsou uživateli, kteří prahnou po výkonu, bedlivě sledovány. Takto má Samsung Galaxy S4 poměrně nespravedlivou výhodu oproti konkurenci. Pokud ale konkurence nečiní totéž...
Zdroje: theverge.com, pocketnow.com
Ale je to takový menší podvůdek na zákazníky, je jak nabízet auto s 300kW ale ve skutečnosti jich máte k dispozici jen 270, ale na rampě vám to vyhodí 300... Jinak se těším jak se zde seběhnou majitelé Xperii Z a rázně nám připomenou, že SONY by si to nedovolilo a že Zetko je mnohem lepší a hodnotnější :D