Apple vydal tiskovou zprávu, v níž uvádí, že vykázal za duben, květen a červen čtvrtletní tržby 81,8 miliard dolarů, což značí 1,4% pokles ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Není to ale důvod k panice, ve 2. čtvrtletí totiž tradičně klesají prodejní čísla, protože spotřebitelé očekávají další generaci iPhonů, která bude uvedena na trh na podzim – podle posledních zpráv se očekává, že tato událost, klíčová pro celý technologický svět, připadne na 13. září, jak upozornil 9to5mac.com na základě několika důvěryhodných zdrojů.
Čistý zisk firmy činil 19,88 miliard amerických dolarů, zatímco zisk na akcii vzrostl na 1,26 dolaru. Cupertino hlásí působivých 21,2 miliard dolarů v tržbách ze sektoru služeb, který zahrnuje App Store a všechny služby založené na předplatném s více než miliardou placených předplatných za dané období.
Tržby Applu ve druhém čtvrtletí klesají, služby se ale chlubí více než miliardou předplatných.
„S radostí oznamujeme, že jsme v druhém čtvrtletí dosáhli rekordních tržeb v oblasti služeb díky více než miliardě placených předplatných a že jsme díky silnému prodeji iPhonů zaznamenali pokračující růst na rozvíjejících se trzích,“ řekl Tim Cook, generální ředitel společnosti Apple. „Od vzdělávání až po životní prostředí – pokračujeme v prosazování našich hodnot a zároveň se zasazujeme o inovace, které obohacují životy našich zákazníků a dělají svět lepší než dříve,“ dodal.
Prostor k vyjádření dostal ale i finanční ředitel společnosti Apple Luca Maestri: „Naše obchodní výsledky za druhé čtvrtletí se oproti minulému čtvrtletí meziročně zlepšily a naše základna aktivních zařízení dosáhla v každém geografickém segmentu historického maxima,“ uvedl a dodal: „Během tohoto čtvrtletí jsme vytvořili velmi silný provozní cash flow ve výši 26 miliard dolarů, vrátili jsme našim akcionářům přes 24 miliard dolarů a pokračovali v investicích do našich dlouhodobých růstových plánů.“
Jak ale dodává gsmarena.com, celkové prodeje zařízení iPhone, iPad a Mac klesly. Tim Cook v rozhovoru pro CNBC potvrdil, že prodeje řady iPhone 14 klesly o 2 % ve srovnání s prodejem řady iPhone 13 před rokem. Prodeje iPadů meziročně klesly o 20 %.