Není žádným tajemstvím, že za popularitu (opravdu) bezdrátových sluchátek se největší měrou zasloužil Apple, ačkoliv nebyl prvním výrobcem, který bezdrátová sluchátka představil a společnost názorově dělil i design s „tyčinkou“. Zdá se, že se Applu fenomenální úspěch podařilo zopakovat i s příchodem AirPods Pro 2, která nahrazují první generaci, jež byla na trhu již několik let.
WW TWS grew by 6%, reaching 76.9m units in Q3 2022. #Apple(34% incl. Beats) defended its top position on the back of the new AirPods Pro launch. #Samsung's (incl. Harman subsidiaries) shipments declined by 15%. #boAt's growth rate slowed to 50% while winning a 5% market share. pic.twitter.com/Dixo4Spdts
— Canalys (@Canalys) November 24, 2022
Podle analytické společnosti Canalys díky novým AirPods Pro vzrostl tržní podíl Applu v daném segmentu o 31 %. Zdá se však, že na úkor Samsungu, jehož dodávky se naopak propadly o 15 %. Níže se můžete podívat na podrobnou tabulku s přehledem jednotlivých výrobců.
Výrobce | Dodaný objem Q3 2022 (mil. ks.) | Tržní podíl Q3 2022 | Dodaný objem Q3 2021 (mil. ks.) | Tržní podíl Q3 2021 | Meziroční změna |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 23,8 | 30,9 % | 17,8 | 24,6 % | 34 % |
Samsung | 7,4 | 9,6 % | 8,7 | 12 % | - 15 % |
B&O | 4,1 | 5,4 % | 2,8 | 3,8 % | 50 % |
Xiaomi | 3,4 | 4,4 % | 4,9 | 6,8 % | - 31 % |
Skullcandy | 2,6 | 3,3 % | 2,7 | 3,7 % | - 4 % |
Ostatní | 35,6 | 46,4 % | 35,3 | 49,1 % | 1 % |
Celkem | 76,9 | 100 % | 72,2 | 100 % | 6 % |