Touto zprávou potěšíme všechny náruživé hráče, kteří ocení spíše kvalitní ovladač v ruce, než pouhé „klouzání“ palců po displeji. Google totiž s příchodem nového Androidu 9.0 Pie konečně zapracoval i na dlouho žádané podpoře Xbox One ovladače.
Úsměv na tváři vyvolá fakt, Xbox One ovladač s podporou Bluetooth (která umožňuje spárování se smartphonem) byl Microsoftem vydán již před pár lety a s některými hrami i celkem dobře fungoval. Důležité je však zdůraznit slovíčko „celkem“. Často se totiž stávalo, že tlačítka ovladače nešla správně namapovat nebo nefungovala tak, jak měla. A kdo rád hraje, ví, že to dokáže hodně rychle zkazit zážitek. Mnozí hráči si tedy zakoupili jiný Bluetooth ovladač určený přímo pro hraní mobilních her. Takové ovladače ale mohou těžko dosáhnou kvalit a ergonomie ovladače Xbox One nebo Dualshocku 4.
O úspěšnou implementaci podpory ovladače do Androidu 9 se tak museli zasloužit i hráči, kteří chybu v roce 2016 přes Google Issue Tracker nahlásili. Bug report byl po dvou letech konečně eliminován a 23. srpna 2018 označen za vyřešený.
Domníváte se, že mají mobilní hry potenciál se někdy vyrovnat hraní na konzoli či počítači? Nebo snad už máte Android 9.0 Pie k dispozici a hraní přes Xbox ovladač jste testovali? Pokud ano, jakou hru nejraději hrajete? Napište nám to do komentáře, budeme moc rádi.
Dle mě je zajímavější a důležitější otázka, zda se tomu tak stane, na což je stejně jednoduchá odpověď, jako v minulém případě. Ne, nestane. Vývojáři her na mobily se zaměřují na jednoduché a osekané verze her, které mnohdy ani zdaleka nepřipomínají verzi pro PC a konsole (čest výjimkám jako třeba x-com), přitom hry jako The Sims, Sim City (klidně i verze "societies"), Civilization, a mnoho dalších by se daly lehce ovládat na mobilu, graficky na to ty telefony taky mají, jen je třeba optimalizace. Problémy jsou jen s FPS hrami, ty prostě, což mi nikdo nevyvrátí, jsou jen pro klávesnici a myš, pokud tedy nebudeme počítat ty konsolové verze s miliony asistentů, bez nichž by hráč netrefil stodolu zevnitř (neberu v potaz lidi, co stráví hraním 18 hodin denně). Samozřejmě by tyto hry musely být bez různých energií, dokupování virtuálních peněz, zobrazování videí a dalších zpomalovačů a vysavačů peněz, kterých jsou mobilní hry plné, a nebýt kterých, tak by za kvalitní plnohodnotnou hru byl ochoten člověk platit (viz již zmíněný xcom, GTA, Max Paine, F1 a další hodnotné, které jsou v prodejích na předních pozicích).
Mobilní telefony jsou obrovský potenciál na trhu, který zatím vyplňují různé klikačky a velmi zjednodušované hry, a dle mě nejsem sám, komu chybí něco pořádného, co by se dalo hrát delší dobu a nepřestalo to bavit, proto mě trochu naštvalo, že když nyní activision vydal N-sane trilogy (remake Crashe Bandicoota 1-3), tak to vydal pro PC (za což je chválím) a aktuální generaci konsolí, nicméně dle mě mobilní platformy neprávem opomenuli (i když chápu toto rozhodnutí, málokdo by si asi koupil za 40 EUR PC/konsolovou verzi, když tu mobilní by těžko prodávali za polovic). Ideální by byl multiplatformní obchod, do kterého ale konkurenční firmy nepůjdou.