Americký Google v rozhovoru pro BBC oficiálně potvrdil, že v roce 2018 přistoupí ke zrušení 30vteřinových reklam, které se zobrazují před videi a nelze je nijak přeskočit. Uživatel je tak vždy musí celé dokoukat. V budoucnu se hodlá více zaměřit na reklamní sdělení, která budou poutavější pro diváky a současně inzerenty. Will Smyth, vedoucí marketingu agentury Agedna 21, toto rozhodnutí vítá a dodává, že 30vteřinové reklamy jsou nepříjemným dědictvím televizních časů. Jako vhodnější formát se mu tak jeví kratší reklamy, kde se inzerenti musí snažit být více kreativní.
TIP! Už více než 90 tisíc z vás odebírá mobilenet.cz na YouTube
Nic však není pro uživatele tak skvělé, jak se zdá. Reklamy jsou pro YouTube a tedy Google hlavním příjmem z videí a tak když zmizí dlouhé 30vteřinové bloky, nahradí to Google jinak. V prvé řadě zůstanou zachovány nepřeskočitelné 10vteřinové a 20vteřinové reklamy a častěji budou do videí vkládány krátké 6vteřinové reklamy.
Stáhnout YouTube
Zdroje: bbc.com, phonearena.com