Xiaomi se rozhodlo k razantnímu řezu ve svém portfóliu. Již 10. ledna 2019 dojde k vyčlenění oblíbené řady Redmi do vlastní značky. Budoucí telefony se tak budou vždy jmenovat Redmi a konkrétní označení modelu. V názvu již nebude figurovat Xiaomi. Vůbec první takový telefon má být představen za týden a půjde o první smartphone výrobce se 48megapixelovým fotoaparátem.
Doposud nebylo odůvodněno, co Xiaomi k tomuto kroku vedlo. Nyní do situace přinesl trochu světla generální ředitel Xiaomi, Lei Jun. Uvedl, že primárním důvodem k oddělení řad Mi a Redmi je jejich cílové zaměření. Zatímco řada Redmi se od počátku zaměřovala na telefony s dobrým poměrem cena/výkon, řada Mi obsahuje vesměs špičkově vybavené smartphony z vyšších cenových pater. Rozdíly lze najít také ve způsobu distribuce. U Redmi převládá prodej skrze internetové kanály, řada Mi se prodává spíše klasickým způsobem.
Od rozdělení značek si Xiaomi slibuje prosperitu obou řad. Současně tak od Xiaomi budou proudit tři řady, z toho dvě samostatné značky. V prvé řadě tu bude přímo začleněná řada Mi, která bude obsahovat ty nejlépe vybavené kousky za vyšší cenu. Dále vzpomeňme na řadu Poco. Ta má nadále nabízet smartphony s co nejvyšším výkonem a současně co nejnižší cenou. A nakonec nově vyčleněná řada Redmi, kde budeme nadále vídat telefony nižší a střední třídy.
Strategie, kterou použilo Xiaomi, se lehce podobá i dalším čínským výrobcům. Českým zákazníkům bude nejblíže příklad Huawei, který má vlastní telefony a současně ještě značku Honor, která sází spíše na cenově dostupnější telefony. U Huawei to však až tak zcela neplatí a modely pod brandem Huawei velmi často parazitují na značce Honor i v nižších třídách. Druhým příkladem může být Oppo. To v loňském roce zavedlo řadu Realme, aby ji záhy vyčlenilo jako samostatnou.