Společnost Xiaomi se dlouhodobě drží na vrchních příčkách v oblasti prodejů smartphonů, avšak velmi dobře se jí daří také v segmentu wearables. Aktuálně je pak podle uznávaných analytiků ze společnosti Canalys vůbec největším prodejcem „nositelností“ za sledované období prvního čtvrtletí 2025. Zato Apple Watch podle nejnovějších dat již nějakou dobu stagnují a Apple se snaží přijít s inovací, která by tento trend mohla zvrátit, avšak o hodinky s integrovanou kamerou se podle všeho nakonec jednat nebude. Za úspěchem Xiaomi má přitom stát vyspělejší ekosystém, ačkoliv velkou část prodejů této značky samozřejmě stále tvoří „základní“ chytré náramky/hodinky bez pokročilých funkcí.
„Xiaomi upgradovalo své řady Mi Band a Redmi Watch s faceliftovaným designem a pokročilými schopnostmi, čímž přináší komplexní funkce do nižších cenových segmentů, což posiluje jeho hodnotovou nabídku. Růst Xiaomi byl také podpořen efektivní multikategoriální koordinací a konkurenceschopnou cenotvorbou, zejména na rozvíjejících se trzích,“ uvádí Jack Leathem ze společnosti Canalys (viz canalys.com).
Značka | Tržní podíl | Meziroční změna | |
---|---|---|---|
#1 | Xiaomi | 19% | +44% |
#2 | Apple | 16% | +5% |
#3 | Huawei | 15% | +36% |
#4 | Samsung | 11% | +74% |
#5 | Garmin | 4% | +10% |
Ve zprávě se dále uvádí, že 19% tržní podíl odpovídá za sledované období 8,7 milionů vyexpedovaných jednotek, z nichž velké množství tvořil produkt Redmi Band 5. Apple navzdory výše uvedené delší stagnaci v prvním čtvrtletí podle Canalys posílil o 5 % a poslal do obchodů 7,6 milionů kusů. V druhé polovině roku se pak očekává velká aktualizace portfolia, která by mohla Applu výrazně pomoci. A čínská společnost Huawei uhájila třetí místo, zejména díky pěkným prodejům hodinek GT a Fit. Pomohl však také větší důraz na aplikaci Huawei Health a rozšiřování některých funkcí také mimo domácí čínský trh. Huawei tak vyexpedovalo o 36 % více s objemem 7,1 milionů kusů.
Že by díky nepřestřelené ceně?