Hlavním tématem třináctého ročníku WebExpa, jehož je CzechCrunch mediálním partnerem, bude budoucnost webu, designu, vývoje frontendu i backendu či marketingu, zkrátka všeho, co je s webem a internetem spojené.
Od designování Windows a Bingu až po falešného Toma Cruise
Velice spokojeni budou letos s nabídkou hostů designéři. Ti se budou těšit mimo jiné na Stephanie Stimac, front-endovou vývojářku a designérku. V současnosti působí ve firmě Microsoft jako programová manažerka pro Edge Developer Experiences. Jako designérka se soustředí na vizuál a user experience design, ale má také rozsáhlé zkušenosti s vývojem front-endu, zvláště v HTML a CSS. V minulosti pracovala pro digitální agenturu WE Communications s klienty jako je T-Mobile, Honeywell i pro různé projekty Microsoftu – Bing, Windows nebo Military Affairs. Na WebExpo bude přednášet o výzvách designu a vývoji pro zařízení s duálním/skládacím displejem.
Dalším populárním řečníkem bude bezpochyby také umělec a co-founder startupu Metaphysic.ai Chris Umé. Ten si u veřejnosti vybudoval jméno sérií virálních, extrémně uvěřitelných deep-fake videí Toma Cruise na TikToku a nyní pracuje i pro filmová studia. Ještě před několika měsíci spolupracoval také na oblíbeném seriálu South Park. Během svého talku na WebExpo se zaměří právě na praktické příklady a širokou využitelnost deep-fake videí. Na přednášce se tak možná ukáže i některá hollywoodská hvězda.
Na virální obsah se zaměří také marketingový guru Matt Yanofsky, na jehož práci jste již skoro jistě narazili. Vytvořil totiž marketingové oddělení a řadu kampaní pro společnost MindGeek – vlastníka sítě Pornhub či produkční společnosti Brazzers. S billboardem Pornhubu se dostal například přímo na Times Square v New Yorku. Majitel plochy ho tam sice kvůli obsahu dlouho viset nenechal, ale i za jediný den měla reklama obrovský virální a PR dosah k nezaplacení. A jelikož byl billboard nakonec odstraněn na základě požadavku majitele plochy, nezaplatili za něj ani dolar. Nyní Matt vede vlastní PR a marketingovou agenturu The Moment Lab, která se specializuje na celebrity. Během svého talku na WebExpu se zaměří právě na vytváření kvalitních guerilla marketingových kampaní.
Mezi vývojáři zase zarezonuje jméno Daniela Stenberga, tvůrce nástroj cUrl, za který dostal cenu od švédského kraje a který každodenně využívá miliarda zařízení včetně helikoptéry NASA Ingenuity na Marsu. Harry Roberts je zase pověstným web performance konzultantem, který pomáhal zrychlovat weby pro Google, BBC, OSN a řadu dalších globální webů. A z Googlu na konferenci vystoupí také Martin Splitt, který pomáhal kromě jiného postavit Googlebota, který indexuje webové stránky pro nejpopulárnější vyhledávač na světě.
Česko se nenechá zastínit, tuzemské startupy vysílají své odborníky
Na konferenci vystoupí kromě zahraniční hvězd i experti z českých byznysových vod, bohatě zastoupena bude zejména startupová scéna. Představí se Karel Dytrych, founder platformy Freelo, kterou pro řízení projektů používají e-shopy CZC.cz a Mironet nebo neziskovka Člověk v tísni. Odborník na logistiku ShipMonk k mikrofonu vyslal Davida Pavlíka, svého CTO, který dříve pracoval pro SpaceX či Netflix. Heureka pak poslala svého technologického ředitele Lukáše Putnu.
Známá česká mentorka a koučka Janka Chudlíková radí firmám jako Deloitte, Vodafone nebo Red Bull a na WebExpu se zaměří na to, proč pouze 30 % projektů ve finále splňuje původní očekávání. Jak mít co nejšťastnější zákazníky poradí také Monika Štekrová, Customer Success Manager v LMC. Vývojáře zase potěší guru JavaScriptu Riki Frydrych, pracující v české pobočce amerického jednorožce Outreach.
Zpátky do minulosti k začátkům internetu
Web tak, jak ho známe, spatřil světlo světa poprvé před 30 lety. Proto se WebExpo i trochu netradičně zastaví a ohlédne do minulosti. Na konferenci totiž dorazí Jan Gruntorád, bývalý ředitel organizace CESNET a člověk, který v roce 1992 na půdě ČVUT připojil Česko k internetu. Společně s Jiřím Peterkou, členem Rady Českého telekomunikačního úřadu, se podělí o své zážitky z počátku internetového věku.
Třídenní program letošní konference WebExpo se vedle tradičních přednášek bude skládat také z takzvaných mastermind diskuzí i praktických workshopů a vše doplní různorodé večerní akce. Třináctý ročník WebExpa je naplánován od 21. do 23. září v pražské Lucerně a vstupenky jsou v prodeji na webu konference. Vstupenka na konferenci stojí 6 700 korun bez DPH, přičemž koupit si můžete i jeden z exkluzivních workshopů, které na akci povedou Harry Roberts (o výkonu frontendu v reálném světě), Vitaly Friedman (o inteligentním designu rozhraní) a Eric Reiss (o efektivním designu služeb).