Moderní informační a komunikační technologie usnadňují každodenní život v mnoha oblastech. Volkswagen se proto rozhodl využít takřka bezedného potenciálu inovativních aplikací pro chytré telefony ve prospěch svých zákazníků s cílem ulehčit jim každodenní život na cestách i péči o svého „plechového miláčka“.
Nová aplikace Volkswagen Service App zahrnuje sedm základních modulů: Parkování, Servis, Tipy a nabídky, Palubní kontrolky, Moje vozidlo, Asistenční služba a Na cestě. Mezi přednosti servisní aplikace Volkswagen patří přehledná grafika a struktura s intuitivním ovládáním. Aplikace bude aktualizována dvakrát ročně.
V modulu Parkování si může uživatel uložit na mapě polohu svého zaparkovaného vozidla a zároveň si nastavit časovač, který jej s předstihem upozorní na případné uplynutí platnosti parkovacího lístku. Parkovací místo si může také chytrým telefonem vyfotografovat a k fotografii připsat poznámky. V případě potřeby se může nechat dovést zpět ke svému zaparkovanému vozidlu.
Servisní sekce obsahuje tři základní služby: Infolinku Volkswagen, Vyhledání servisního partnera a Nabídku servisních služeb. V prvním případě se může uživatel telefonicky nebo e-mailem spojit s infolinkou Volkswagen. Pro napojení aplikace na asistenční linku Volkswagen je nezbytné zadat osobní údaje a data o provozovaném vozidle v sekci Moje vozidlo.
Vyhledávač autorizovaných servisních partnerů Volkswagen v České republice vychází z aktuální geografické polohy uživatele nebo použije nastavení oblíbeného servisního partnera. Aplikace ukáže kontaktní údaje, zobrazí příjezdovou trasu a případně zajistí navigaci ke zvolenému servisnímu partnerovi. Nabídka servisních služeb zobrazuje aktuální servisní nabídky.
S aktuálními nabídkami z ostatních oblastí, například prodeje originálních dílů a příslušenství Volkswagen, je uživatel aplikace Volkswagen Service App seznamován v modulu Tipy a nabídky, v němž nechybí ani praktické informace, například o nejdůležitějších pravidlech silničního provozu v evropských zemích. Pokud se na přístrojové desce rozsvítí kontrolka a řidič si není jistý jejím významem, stačí otevřít v aplikaci sekci Palubní kontrolky a řešení rébusu je na světě.
Rozsah poskytovaných asistenčních služeb se liší podle toho, zda se jedná o nehodu nebo poruchu. V prvním případě zajistí servisní aplikace Volkswagen rychlý kontakt s tísňovou linkou, přivolá asistenční službu a případně umožní vytvořit protokol o dopravní nehodě (nejedná se o „Evropský záznam o dopravní nehodě“), který lze jednoduše odeslat na zadanou e-mailovou adresu pro další zpracování.
Dojde-li k poruše, zajistí rychlý příjezd zásahového vozu asistenční služby jednoduchý přenos základních informací o uživateli, jeho vozidle a aktuální geografické poloze (jméno, příjmení, PSČ, telefonní číslo, VIN, souřadnice GPS) přímo do centrály Volkswagen Assistance Česká republika, jejíž pracovník naváže obratem kontakt s řidičem.
Na cestách mohou motoristé využívat zápisník Moje cesty pro jednoduché zaznamenání projížděné trasy, kterou lze společně s případnými fotografiemi a poznámkami například sdílet s přáteli. V zahraničí přijde vhod jednoduchý slovník s názvem Překladač se základní slovní zásobou z automobilové oblasti včetně překladů nejběžnějších frází do vybraných jazyků.
Aplikace Volkswagen Service App je koncipována pro přenosná zařízení, která pracují s operačním systémem iOS nebo Android. Zákazníci si ji mohou stáhnout zdarma ze standardních úložišť App Store a Google Play. Zájemci naleznou odkaz ke stažení aplikace také na webových stránkách www.vw-serviceapp.com. Servisní aplikace je určena pro majitele osobních a užitkových vozů Volkswagen.