Ve pátém dílu naší pouti po stopách virtuálních operátorů jsme se věnovali ČEZ Mobilu, který aktuálně zastřešuje více než 85 000 zákazníků, právem si tak zasluhuje 5. místo na tuzemském trhu v počtu aktivních čísel. Vcelku obstojně si vede také virtuální operátor Kaktus, který zaostává jen o necelé 4 tisícovky zákazníků.
Kaktus se od svého počátku prezentuje jakožto operátor pro mladší osazenstvo, což naznačuje jak samotná nabídka služeb bez úvazku a různé spoty s animovaným protagonistou „kaktusákem“ v hlavní roli, tak vlastně i dnešní rozhovor.
Nepřehlédněte:
- Velká zpověď virtuálních operátorů: BLESKmobil, první svého druhu
- Velká zpověď virtuálních operátorů: snaživý Tesco Mobile
- Velká zpověď virtuálních operátorů: „internetový“ Mobil.cz
- Velká zpověď virtuálních operátorů: výherní virtuál SAZKAmobil
- Velká zpověď virtuálních operátorů: jak si vede ČEZ Mobil?
Kaktus – profil
Ještě než se pustíme do otázek, povíme si něco málo o Kaktusu jako takovém:
- Spuštěn dne: 8. říjen 2013
- Funguje v síti: T-Mobile
- Aktuální počet zákazníků více než 81 000
Rozhovor
1) Kolik zákazníků momentálně máte?
Na konci května 2015 jich bylo 81 000 a číslo samozřejmě stále roste.
2) V případě, že máte takové informace, jaké je věkové složení vašich zákazníků?
Podle fotek na Facebooku jsou všichni vesměs mladí.
3) Nabízíte nyní ve své síti LTE? Pokud ne, z jakého důvodu? Jak hodnotíte přístup operátora k zpoplatněnému LTE. Není poplatek podle vás příliš vysoký?
Frčíme na LTE.
4) Jak se nyní díváte na trh s virtuálními operátory. Nepřišlo po velkém boomu vystřízlivění? Co na trhu nyní pozorujete za trendy této oblasti?
Všichni chtějí ke Kaktusu.
5) Kolik virtuálních operátorů se podle vás může v Česku uživit? A co musí nabídnout, aby přežili?
Kaktus a pak další dva nebo tři.
6) Jaký je váš názor na opravdu malé virtuální operátory se stovkami zákazníků? Mají šanci přežít? Plánujete případně v tomto směru akvizice?
Jejich šance na přežití se limitně blíží nule. S akvizicí nepočítáme.
7) Jaký tarif, případně služba jako taková ve vaší nabídce zvýhodňuje podle vašeho názoru právě vašeho virtuálního operátora oproti konkurenci?
Kaktusáci mají rádi volná data na Facebook a balíčky minut, SMS a dat a potom taky dobíjecí soutěže na FB.
8) Častěji k vám zákazníci přecházejí od jiného operátora nebo si u vás zřizují nové číslo?
Obojí, naši zákazníci nemají problém si vzít nové číslo.
9) Od jakého operátora k vám zákazníci nejčastěji přecházejí?
Úplně odevšad.
10) Jaké procento vašich klientů aktivně využívá jakýkoliv datový balíček. Respektive, jaké procento zákazníků stále nevyužívá datové služby?
Data používá víc jak 75 % Kaktusáků
11) Jaký je váš názor na flatové (neomezené) tarify? Mají i u virtuálních operátorů smysl nebo je vaše cílová skupina odlišná?
Kaktusáci jsou spokojení s balíčky, které jim nabízíme.
12) Proč většina virtuálních ani běžných operátorů nedokáže podle vašeho názoru nabídnout převádění volných jednotek na další období?
U samoobnovujícího tarifu jednotky převádíme.
13) Jaké marketingové kampaně na potenciální i vaše současné zákazníky nejvíce zabírají? Jaká je pro vás nejúčinnější forma reklamy?
Všechny, jsme v tom hrozně dobrý.
14) Nabízíte zákazníkům také premium (snadno zapamatovatelná, líbivá) čísla? A jaké jsou v takovém případě ceny?
Nabízíme všechna čísla, a kdo dřív přijde, ten dřív má.
15) V jaké oblasti nabízených služeb vidíte mezeru, kterou virtuální operátoři ještě vyplnit?
Operátor otázku odmítl komentovat.
16) Plánujete v dohledné době nějakou novinku, o které byste chtěli zákazníky informovat, případně je na ni navnadit?
Operátor otázku odmítl komentovat.
Děkujeme za rozhovor!