Výrazné zjednodušení a zefektivnění celého procesu podávání žádostí přináší nová mobilní aplikace Klientské zóny Jenda, kterou si může každý nainstalovat do svého chytrého telefonu. Aplikace je zdarma dostupná jak v App Store, tak i v Google Play a navazuje na online systém MPSV. Jak stojí v tiskové zprávě, díky mobilní verzi mají klienti všechny své žádosti přehledně na jednom místě a mohou kdykoliv sledovat jejich aktuální stav. Komunikace s úřady tak bude opět o něco snazší a hlavně rychlejší.
„Jenda umožňuje podání žádosti z pohodlí domova tak, aby nemusel běhat po úřadech. Nyní v ještě přívětivějším prostředí mobilní aplikace přímo v telefonu nebo jiném zařízení. Klient bude pravidelně informován o stavu svých žádostí, a s tím souvisí i skutečnost, že doba vyřízení žádosti se významně zkrátí,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Co všechno aplikace Jenda umí?
- Zobrazuje všechny žádosti a dávky na jednom místě
- Umožňuje podání žádostí přímo z mobilu
- Uživatel může upravovat své osobní údaje a nastavení účtu
- Odesílá důležitá upozornění a notifikace
- Zajišťuje maximální bezpečnost dat
„Klient si navíc může být jistý, že jeho data jsou chráněna nejmodernějšími bezpečnostními technologiemi,“ ujistil vrchní ředitel Sekce informačních technologií MPSV Karel Trpkoš. Aplikace podporuje bezpečné a rychlé přihlášení, nahrávání dokumentů přímo z telefonu a jednoduché formuláře. Typická žádost – například o rodičovský příspěvek – nezabere víc než tři minuty. Kromě toho si klienti snadno vyřídí i příspěvek na bydlení, přídavek na dítě nebo zápis do evidence uchazečů o zaměstnání.