Trhu s wearables vládne FitBit, dotahuje se na něj Xiaomi

1

Nového historického maxima dosáhl trh s nositelnou elektronikou, který často označujeme jednoslovným anglickým slovem wearables. Nadále prodejům vládne populární FitBit. Druhou příčku však již neokupuje Apple, který byl předběhnut čínským Xiaomi.

Katalog wearables

Dle agentury IDC se za poslední čtvrtletí roku 2016 prodalo celosvětově 33,9 miliónů kusů wearables, což je meziroční nárůst o téměř 17 %. V tomto období segmentu vládne FitBit, ačkoliv již zažil lepší čtvrtletí. Silně se na něj dotahuje čínské Xiaomi, kterému se již podařilo odsunout na třetí příčku Apple. Nejlepší pětici uzavírá Garmin a Samsung.

TIP! Android Wear 2.0 je tu. Jaké modely se dočkají aktualizace?

Výrobce prodeje 4Q 2016 tržní podíl ve 4Q 2016 prodeje 4Q 2015 tržní podíl ve 4Q 2015 meziroční změna
FitBit 6,5 mil. 19,2 % 8,4 mil. 29,0 % - 22,7 %
Xiaomi 5,2 mil. 15,2 % 2,6 mil. 9,1 % 96,2 %
Apple 4,6 mil. 13,6 % 4,1 mil. 14,1 % 13,0 %
Garmin 2,1 mil. 6,2 % 2,2 mil. 7,6 % - 4,0 %
Samsung 1,9 mil. 5,6 % 1,4 mil. 4,7 % 37,9 %
ostatní 13,6 mil. 40,1 % 10,3 mil. 35,5 % 32,1 %
celkem 33,9 mil. 100 % 29,0 mil 100 % 16,9 %

Za celý rok 2016 se pak po celém světě prodalo přes 100 miliónů produktů z kategorie wearables. Žebříček společností se nijak zásadně nemění a vládne FitBit, který si meziročně nepatrně polepšil. Skokanem roku je naopak pátý Samsung a druhé Xiaomi, obě společnosti si meziročně polepšily o více než 30 %. Z první pětky se méně dařilo pouze Applu, který si meziročně pohoršil o necelých 8 %.

vyýrobce prodeje za rok 2016 tržní podíl v roce 2016 prodeje za rok 2015 tržní podíl v roce 2015 meziroční změna
FitBit 22,5 mil. 22,0 % 22,0 mil 26,8 % 2,4 %
Xiaomi 15,7 mil. 15,4 % 12,0 mil. 14,7% 31,0 %
Apple 10,7 mil. 10,5 % 11,6 mil. 14,2 % - 7,9 %
Garmin 6,1 mil. 5,9 % 5,8 mil. 7,0 % 5,4 %
Samsung 4,4 mil. 4,3 % 3,2 mil. 3,9 % 38,6 %
ostatní 43 mil. 42,0 % 27,4 mil 33,4 % 57,1 %
celkem 102,4 100 % 81,9 mil. 100 % 25,0 %

Zdroje: fonearena.com

Diskuze ke článku
Blue Sun
Blue Sun
A zase se srovnává nesrovnatelné. Náramky v ceně tisícovky s hodinkami za dvacet a více...
To je jak porovnávat prodeje smartphonů a tlačítkáčů a na základě toho tvrdit, že Apple je v háji.
Ale jinak... Samsung a LG by se měli asi docela probrat, když je dokáže porazit i výrobce, který své hodinky ani nekoncipuje jako "smart" a je v téhle tabulce omylem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze