Dle agentury IDC se za poslední čtvrtletí roku 2016 prodalo celosvětově 33,9 miliónů kusů wearables, což je meziroční nárůst o téměř 17 %. V tomto období segmentu vládne FitBit, ačkoliv již zažil lepší čtvrtletí. Silně se na něj dotahuje čínské Xiaomi, kterému se již podařilo odsunout na třetí příčku Apple. Nejlepší pětici uzavírá Garmin a Samsung.
TIP! Android Wear 2.0 je tu. Jaké modely se dočkají aktualizace?
Výrobce | prodeje 4Q 2016 | tržní podíl ve 4Q 2016 | prodeje 4Q 2015 | tržní podíl ve 4Q 2015 | meziroční změna |
---|---|---|---|---|---|
FitBit | 6,5 mil. | 19,2 % | 8,4 mil. | 29,0 % | - 22,7 % |
Xiaomi | 5,2 mil. | 15,2 % | 2,6 mil. | 9,1 % | 96,2 % |
Apple | 4,6 mil. | 13,6 % | 4,1 mil. | 14,1 % | 13,0 % |
Garmin | 2,1 mil. | 6,2 % | 2,2 mil. | 7,6 % | - 4,0 % |
Samsung | 1,9 mil. | 5,6 % | 1,4 mil. | 4,7 % | 37,9 % |
ostatní | 13,6 mil. | 40,1 % | 10,3 mil. | 35,5 % | 32,1 % |
celkem | 33,9 mil. | 100 % | 29,0 mil | 100 % | 16,9 % |
Za celý rok 2016 se pak po celém světě prodalo přes 100 miliónů produktů z kategorie wearables. Žebříček společností se nijak zásadně nemění a vládne FitBit, který si meziročně nepatrně polepšil. Skokanem roku je naopak pátý Samsung a druhé Xiaomi, obě společnosti si meziročně polepšily o více než 30 %. Z první pětky se méně dařilo pouze Applu, který si meziročně pohoršil o necelých 8 %.
vyýrobce | prodeje za rok 2016 | tržní podíl v roce 2016 | prodeje za rok 2015 | tržní podíl v roce 2015 | meziroční změna |
---|---|---|---|---|---|
FitBit | 22,5 mil. | 22,0 % | 22,0 mil | 26,8 % | 2,4 % |
Xiaomi | 15,7 mil. | 15,4 % | 12,0 mil. | 14,7% | 31,0 % |
Apple | 10,7 mil. | 10,5 % | 11,6 mil. | 14,2 % | - 7,9 % |
Garmin | 6,1 mil. | 5,9 % | 5,8 mil. | 7,0 % | 5,4 % |
Samsung | 4,4 mil. | 4,3 % | 3,2 mil. | 3,9 % | 38,6 % |
ostatní | 43 mil. | 42,0 % | 27,4 mil | 33,4 % | 57,1 % |
celkem | 102,4 | 100 % | 81,9 mil. | 100 % | 25,0 % |
Zdroje: fonearena.com
To je jak porovnávat prodeje smartphonů a tlačítkáčů a na základě toho tvrdit, že Apple je v háji.
Ale jinak... Samsung a LG by se měli asi docela probrat, když je dokáže porazit i výrobce, který své hodinky ani nekoncipuje jako "smart" a je v téhle tabulce omylem.