Sony je dlouhodobě hlavním producentem na trhu s fotosenzory a nejnovější průzkum Strategy Analytics ukazuje, že si japonský výrobce i nadále zachovává dominantní postavení. Konkrétně si za první pololetí letošního roku Sony „ukouslo“ z celkových prodejů snímačů do mobilních fotoaparátů impozantních 44 %. Mezi další významné hráče v odvětví, které vygenerovalo v uvedeném období obrat 6,3 miliard dolarů (zhruba 145,6 miliard korun), patří Samsung nebo OmniVision.
Press Release: Sony Led the Growing Smartphone Image Sensor Market in H1 2020https://t.co/iZEQfVYawV pic.twitter.com/JCg1sf5eHI
— Strategy Analytics (@SA_Update) October 7, 2020
Poptávka po snímačích s vyšším 64Mpx nebo dokonce 108Mpx rozlišením pomohla vypořádat se s nelehkým obdobím poznamenaným pandemií koronaviru. Mnozí výrobci se navíc stále snaží zákazníky nalákat spíše na množství kamer než na jejich kvalitu. Důkazem budiž čtyřnásobné a vícenásobné sestavy fotoaparátů, mezi nimiž se vyskytuje zbytečný 2Mpx makro a bokeh senzor. I z tohoto důvodu věští analytici růst odvětví i v druhém pololetí roku 2020.