Máme za sebou náročný týden plný novinek z veletrhu IFA. Určitě všichni oceníme něco k odpočinku. Microsoft se stará o mnoho aspektů našich životů a nyní k nim přidal i kulturní obohacení. Pochlubil se totiž reklamou, která svou délkou i zpracováním zdaleka přesahuje hranice tohoto žánru.
Téměř desetiminutové vystoupení (z toho jsou dvě minuty závěrečných titulků) je totiž pojato jako muzikál, v němž vystupuje přes 150 stážistů firmy. Příběh začíná odkazem na práci a vize Billa Gatese a pokračuje výčtem oblastí, kde se Microsoftu podařilo definovat standardy anebo alespoň nechat výrazný otisk: přes kancelářské aplikace, hraní her, po rozšířenou realitu nebo firemní cloud.
Text je plný vtipných momentů a rozhodně se nebojí ani sebeironie. Například v momentě, kdy se letmo zmiňuje snaha Microsoftu prorazit ve světě mobilních telefonů:
It’s all happening here. The standard for your office and your home. All happening here. All around the world our products are well-known. Except for when we tried to make a phone. (Vše vzniká zde. Standardy pro vaši kancelář i domov. Vše vzniká zde. Všechny naše produkty jsou známé po celém světě. Kromě toho, když jsme se snažili vyrobit telefon.)