Společnost T-Mobile zveřejnila své hospodářské výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Stabilní pozici na trhu potvrzují rostoucí tržby, které se meziročně zvýšily o 3,8 %, přičemž mobilní služby v prvním kvartále využívalo o 2,5 % více zákazníků než ve stejném období loňského roku. S počátkem roku se společnost stala hlavním partnerem Národního centra Průmyslu 4.0, aby tak ještě více podporovala rozvoj digitalizace a transformace českého průmyslu. Samozřejmostí v prvním čtvrtletí byla aktivní pomoc ukrajinským občanům, přicházejícím do Česka.
Meziroční nárůst tržeb o 3,8 %, rekordní spotřeba dat i rostoucí obliba mobilních služeb. Takové jsou hospodářské výsledky T-Mobile za první čtvrtletí roku 2022.
— T-Mobile CZ (@TMobile_CZE) May 13, 2022
Pro zákazníky jsme byli znovu první volba. Ceníme si toho!
Finanční ukazatele
V prvním čtvrtletí zaznamenal T-Mobile meziroční nárůst tržeb, které vzrostly o 3,8 % na 7,2 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA s nárůstem 6,2 % potvrdil dlouhodobý pozitivní trend v hospodaření společnosti.
Finanční ukazatele (v milionech Kč) | Q1 2021 | Q1 2022 | Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Celkové tržby | 7 008 | 7 274 | 3,8 % |
EBITDA After Lease | 2 899 | 3 078 | 6,2 % |
„První čtvrtletí letošního roku potvrdilo naši stabilní pozici na českém telekomunikačním trhu. Zákazníci z řad jednotlivců i firem oceňují především možnost mít různé telekomunikační služby tak říkajíc pod jednou střechou. Základem úspěchu je však vynikající výkonnost těchto služeb, které nám v prvním čtvrtletí potvrdily i nezávislé testy časopisu Chip. Ten ohodnotil T-Mobile optický internet známkou Výborný a T-Mobile mobilní internet jako nejlepší mobilní internet v Česku,“ dodává Pavel Hadrbolec, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic.
Zákazníci a spotřeba dat
Spotřeba dat přenesených v mobilní síti v prvním čtvrtletí meziročně výrazně vzrostla, a to o 57,2 % ve srovnání s pandemickým obdobím loňského roku. Potvrzuje se tak dlouhodobý trend rostoucího využívání mobilního datového připojení, kterému T-Mobile přizpůsobil i zákaznické tarify. Na poli vysokorychlostního internetu byla zásadním počinem prvního čtvrtletí dohoda společností T-Mobile Czech Republic a Vodafone Czech Republic, které se rozhodly spojit síly, a výrazně tak urychlit digitalizaci Česka společnou výstavbou a vzájemném zpřístupnění vysokorychlostní infrastruktury. Projekt v praxi přinese i efektivnější a šetrnější přístup k životnímu prostředí a menší zásahy do života lidí a infrastruktury měst. Bude potřeba méně výkopových i stavebních prací, což zkrátí celkový čas výstavby.
Spotřeba | Q1 2021 | Q1 2022 | Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Minuty (milion) | 3 572 | 3 178 | -11,0 % |
SMS (milion) | 1 131 | 1 230 | 8,8 % |
Data (TB) – mobilní síť | 49 967 | 78 538 | 57% |
Data (TB) – konvergované služby | 129 165 | 154 036 | 19,3 % |
„Naším dlouhodobým cílem je pokrytí celého Česka vysokorychlostním internetem. Stabilní a dostupné připojení zvládající velký objem přenášených dat je pro konkurenceschopnost lokálních firem, ale vůbec celé země naprosto klíčové. Už v loňském roce se nám podařilo přivést k optice 284 tisíc domácností v 75 městech a dohoda o spolupráci nám umožní postup výstavby klíčových infrastruktur výrazně zrychlit. Do projektu vnášíme své know-how v budování optické infrastruktury a nejmodernější technologie v oblasti FTTH – Fiber to The Home,“ říká José Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.
Mobilní služby společnosti T-Mobile využívalo v prvním čtvrtletí 6,3 milionu zákazníků s meziročním růstem 2,5 %. Vzrostl především podíl tarifních zákazníků, kterých je 3,7 milionu, oproti mírnému poklesu počtu zákazníků využívajících předplacené karty. I v prvním čtvrtletí pokračoval trend snižujícího se objemu provolaných minut, který meziročně klesl o 11 %. Nadále se zvyšuje počet zákazníků T-Mobile TV, který meziročně vzrostl o téměř 10 % a činí 219 000. Vysokorychlostní pevné připojení využívá již 401 000 zákazníků.
V tisících | Q1 2021 | Q1 2022 | Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Zákazníci – mobilní služby | 6 185 | 6 338 | 2,5% |
- Tarifní | 3 627 | 3 763 | 3,7 % |
- Předplacené karty | 1 994 | 1 969 | -1,3 % |
- M2M | 564 | 606 | 7,4 % |
Noví zákazníci – mobilní služby | 6 | 41 | n/a |
- Tarifní | 19 | 39 | n/a |
- Předplacené karty | -26 | -9 | 66,8 % |
- M2M | 13 | 11 | -16,7 % |
Zákazníci – fixní broadband | 375 | 401 | 7,1 % |
Zákazníci – TV | 199 | 219 | 9,9 % |