„Po zdánlivě bezstarostném létě jsme si všichni museli znovu uvědomit, v jak nejisté době se nacházíme. Spolehlivé telekomunikační služby jsou nezbytné a jsem rád, že je můžeme našim zákazníkům poskytovat,“ říká Juraj Bóna, ředitel T-Mobile pro Českou republiku, a doplňuje: „Díky našim službám mohou být zákazníci stále ve spojení, ať už se jedná o kontakt s blízkými, pracovní záležitosti či distanční výuku.“ S konkrétními čísly se nyní operátor podělil v tiskové zprávě.
Zákazníci
Mobilní služby: K 30. září 2020 poskytoval T-Mobile mobilní služby téměř 6,2 milionu zákazníkům, z nichž více než 58 % jsou tarifní uživatelé. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu v čase mírně klesá; naopak dvouciferně roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet již přesáhl půl milionu.
Vysokorychlostní pevné připojení: Na konci třetího čtvrtletí 2020 využívalo pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky 361 000 zákazníků; tedy o 18,4 % více než ve stejném období roku 2019.
TV: Televizní službu T-Mobile na IPTV a satelitní platformě sledovalo na konci třetího čtvrtletí 2020 celkem 184 000 zákazníků. To je meziročně o 48,4 % více.
V tisících | Q1–Q3 2019 | Q1–Q3 2020 | Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Zákazníci – mobilní služby | 6 282 | 6 181 | -1,6 % |
- Tarifní | 3 615 | 3 600 | -0,4 % |
- Předplacené karty | 2 185 | 2 037 | -6,8 % |
- M2M | 482 | 544 | 12,9 % |
Noví zákazníci – mobilní služby | 95 | -84 | n/a |
- Tarifní | 56 | 9 | -83,9 % |
- Předplacené karty | -4 | -137 | n/a |
- M2M | 43 | 44 | 2,3 % |
Zákazníci – fixní broadband | 305 | 361 | 18,4 % |
Zákazníci – TV | 124 | 184 | 48,4 % |
Provozní výsledky
Třetí čtvrtletí jen potvrdilo trend chování zákazníků, který započal během jarní vlny pandemie. Zákazníci i během letních měsíců hojně využívali telekomunikační služby, aby neztratili kontakt se svými blízkými, měli k dispozici vždy aktuální informace nebo pro práci z domova. Nárůst datového provozu byl rovněž ovlivněn unikátní letní kampaní „Spolu po magentové“.
Počet provolaných minut se meziročně zvýšil o 10 %, počet SMS o 32,5 % a přesáhl 4 miliardy. Celkový objem přenesených dat vzrostl ještě podstatněji: mobilní a FWA datový provoz meziročně o 41,1 %, objem dat přenesených pouze mobilními zařízeními se ve srovnání se stejným obdobím 2019 zvýšil o 58,1 %.
Spotřeba | Q1–Q3 2019 | Q1–Q3 2020 | Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Minuty (milion) | 8 773 | 9 652 | 10,0 % |
SMS (milion) | 3 049 | 4 040 | 32,5 % |
Data (TB) – mobilní síť | 73 975 | 116 931 | 58,1 % |
Data (TB) – konvergované služby | 227 911 | 321 528 | 41,1 % |
Finanční ukazatele
Výrazné zvýšení spotřeby zákazníků se projevilo také v růst tržeb – celkové výnosy z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru přesáhly 20,8 miliardy Kč za první tři čtvrtletí letošního roku. Zlepšení dosáhly klíčové finanční ukazatele rovněž v porovnání s obdobím od dubna do června letošního roku. Výsledky potvrzují dobrý výkon společnosti a její postavení na českém trhu.
Finanční ukazatele (v milionech Kč) | Q1–Q3 2019 | Q1–Q3 2020 | Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Celkové tržby | 20 469 | 20 805 | 1,6 % |
EBITDA After Lease | 8 428 | 8 534 | 1,3 % |