Rostoucí zájem o mobilní data potvrzuje i T-Mobile

Rostoucí zájem o mobilní data potvrzuje i T-Mobile
Fotografie: T-Mobile
  • Nárůst nejen datové spotřeby zákazníků stále pokračuje
  • T-Mobile hlásí stabilní finanční situaci

Po zdánlivě bezstarostném létě jsme si všichni museli znovu uvědomit, v jak nejisté době se nacházíme. Spolehlivé telekomunikační služby jsou nezbytné a jsem rád, že je můžeme našim zákazníkům poskytovat,“ říká Juraj Bóna, ředitel T-Mobile pro Českou republiku, a doplňuje: „Díky našim službám mohou být zákazníci stále ve spojení, ať už se jedná o kontakt s blízkými, pracovní záležitosti či distanční výuku.“ S konkrétními čísly se nyní operátor podělil v tiskové zprávě.

Zákazníci

Mobilní služby: K 30. září 2020 poskytoval T-Mobile mobilní služby téměř 6,2 milionu zákazníkům, z nichž více než 58 % jsou tarifní uživatelé. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu v čase mírně klesá; naopak dvouciferně roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet již přesáhl půl milionu.

Vysokorychlostní pevné připojení: Na konci třetího čtvrtletí 2020 využívalo pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky 361 000 zákazníků; tedy o 18,4 % více než ve stejném období roku 2019.

TV: Televizní službu T-Mobile na IPTV a satelitní platformě sledovalo na konci třetího čtvrtletí 2020 celkem 184 000 zákazníků. To je meziročně o 48,4 % více.

V tisících Q1–Q3 2019 Q1–Q3 2020 Meziroční změna (zaokrouhleno)
Zákazníci – mobilní služby 6 282 6 181 -1,6 %
- Tarifní 3 615 3 600 -0,4 %
- Předplacené karty 2 185 2 037 -6,8 %
- M2M 482 544 12,9 %
Noví zákazníci – mobilní služby 95 -84 n/a
- Tarifní 56 9 -83,9 %
- Předplacené karty -4 -137 n/a
- M2M 43 44 2,3 %
Zákazníci – fixní broadband 305 361 18,4 %
Zákazníci – TV 124 184 48,4 %

Provozní výsledky

Třetí čtvrtletí jen potvrdilo trend chování zákazníků, který započal během jarní vlny pandemie. Zákazníci i během letních měsíců hojně využívali telekomunikační služby, aby neztratili kontakt se svými blízkými, měli k dispozici vždy aktuální informace nebo pro práci z domova. Nárůst datového provozu byl rovněž ovlivněn unikátní letní kampaní „Spolu po magentové“.

Počet provolaných minut se meziročně zvýšil o 10 %, počet SMS o 32,5 % a přesáhl 4 miliardy. Celkový objem přenesených dat vzrostl ještě podstatněji: mobilní a FWA datový provoz meziročně o 41,1 %, objem dat přenesených pouze mobilními zařízeními se ve srovnání se stejným obdobím 2019 zvýšil o 58,1 %.

Spotřeba Q1–Q3 2019 Q1–Q3 2020 Meziroční změna (zaokrouhleno)
Minuty (milion) 8 773 9 652 10,0 %
SMS (milion) 3 049 4 040 32,5 %
Data (TB) – mobilní síť 73 975 116 931 58,1 %
Data (TB) – konvergované služby 227 911 321 528 41,1 %

Finanční ukazatele

Výrazné zvýšení spotřeby zákazníků se projevilo také v růst tržeb – celkové výnosy z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru přesáhly 20,8 miliardy Kč za první tři čtvrtletí letošního roku. Zlepšení dosáhly klíčové finanční ukazatele rovněž v porovnání s obdobím od dubna do června letošního roku. Výsledky potvrzují dobrý výkon společnosti a její postavení na českém trhu.

Finanční ukazatele (v milionech Kč) Q1–Q3 2019 Q1–Q3 2020 Meziroční změna (zaokrouhleno)
Celkové tržby 20 469 20 805 1,6 %
EBITDA After Lease 8 428 8 534 1,3 %
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze