Samsung Galaxy A7

Samsung Galaxy A7

Kovová galaxie A7
18

Před několika měsíci představený zástupce nové řady Galaxy A od Samsungu, model Galaxy A7, se konečně dostal i k nám do redakce. Stejně jako jeho sourozenci zaujme především svou konstrukcí a designem, nicméně neurazí ani výbavou. Je prémiová řada A tou správnou cestou pro Samsung, jak se dostat blíže k lidem?

Multimédia a aplikace: chudší než obvykle, ale…

Multimediální funkce začneme již standardně hudebním přehrávačem, který se u Galaxy A7 celkem podařil. Hlavní obrazovka je klasicky rozdělaná na šest hlavních karet – Skladby, Seznamy skladeb, Alba, Interpreti, Složky a Zařízení. Zatímco do prvních čtyř karet se jednotlivé skladby řadí podle ID3 tagů, karta Složky ukazuje skladby podle toho, jak jsou uložení v paměti a Zařízení ukazují dostupné multimediální zdroje přihlášené skrze Samsung Link službu.

Hudební přehrávač

Samotný hudební přehrávač má jednoduché a přehledné rozhraní, ve kterém můžete pohodlně přepínat mezi skladbami, nastavit opakování, náhodné přehrávaní nebo skladby přidávat do seznamu oblíbených. Po otevření kontextového menu také můžete danou skladbu rychle nastavit jako vyzvánění a telefon dokáže dokonce automaticky jako vyzvánění nastavit pouze ty nejzajímavější části skladby. Poznává to pravděpodobně podle dynamiky skladby v určitých částech.

Pochvalu si Samsung zaslouží za velmi podrobná nastavení hudebního přehrávače. Díky tomu můžete rozšířit seznam dostupných karet na hlavní obrazovce přehrávače, upravovat samotný zvuk, nastavit časovač, optimalizovat hlasitost skladeb nebo aktivovat ovládání přehrávače hlasem. Dostupný je také velice podrobný ekvalizér a jednoduché stereo FM rádio včetně RDS.

Videopřehrávač

Videopřehrávač také jistě potěší nejednoho nadšence pro sledování videí na telefonu. Díky velkému displeji je Galaxy A7 pro sledování seriálů a filmů například během cestování přímo ideální. Podporované jsou formáty MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV nebo WEBM. Potěší také podpora titulků, jejichž nevýhoda však je, že je musíte po každém zavření aplikace nastavovat znovu.

Galerie fotografií nabízí podrobné řazení podle nejrůznějších atribut. Můžete si fotografie třídit podle alb, času, polohy, lidí nebo oblíbenosti. Přímo z galerie si pak můžete stáhnout editor fotografií, ve kterém můžete u fotek upravit jejich velikost, ořez, barvy nebo k nim přidat efekty, samolepky či rámečky. Navíc nechybí ani integrace internetové služby Picasa a pokud si nainstalujete aplikace Facebook, tak i vaše alba z Facebooku.

Google aplikace a Galaxy Apps

Samozřejmou součástí je kompletní sestava aplikací od Googlu, tedy Gmail, Google Disk, Hudba Play, Google+ a další. Nové aplikace můžete stahovat skrze obchod Google Play, ale k dispozici je také obchod Galaxy Apps, ve kterém najdete například různé promo aplikace přímo od Samsungu – například předplatné magazínů na půl roku zdarma a podobně.

Chytré karty Google, S Voice a přehled aplikací

Na závěr ještě zmíním známou funkci Google Now a jeho chytré karty, které jsou u Galaxy A7 také přístupné. Hlasové ovládání, i když jen v angličtině, pak obstarává funkce S Voice přímo od Samsungu. A to je zhruba vše. Můžeme vidět velký rozdíl oproti dřívějším modelům, u kterých výrobce přidával desítky nejrůznějších aplikací, které byly pro mnoho uživatelů nepotřebným balastem. Dnes je tedy TouchWiz o poznání štíhlejší, takže uživatel se může hned na začátku věnovat stahování vlastních aplikací.

Telefonování a adresář: zaběhnutý standard

Telefonní aplikace nijak nevybočuje ze zaběhnutého standardu. Je klasicky rozdělená na čtyři záložky. První záložka obsahuje pouze číselník, na druhé záložce se nachází protokol hovorů. Zde se zobrazují všechny přijaté, nepřijaté a odchozí hovory a dokonce také zprávy. Šikovnou funkcí je pokročilé filtrování protokolu, takže si můžete nechat zobrazit pouze zprávy, odchozí hovory, odmítnuté hovory a podobně.

Telefonní aplikace a nastavení

Třetí záložka tvoří oblíbené a často používané kontakty a čtvrtá záložka je zároveň i druhou částí této kapitoly. Jedná se o adresář, který si můžete zobrazit také v samostatné aplikaci Kontakty. Přímo z této obrazovky můžete rychle přidat nový kontakt nebo vyhledávat v kontaktech. Šikovným vylepšením v rámci kontaktů je možnost jedním pohybem okamžitě na daný kontakt začít psát SMS nebo volat. Stačí vzít daný kontakty v seznamu a posunout je doleva (SMS) nebo doprava (hovor).

Kontakty

Samotná karta kontaktů je na velkém displeji opravdu přehledná. Ke kontaktu můžete připojit mnoho detailů jménem počínaje přes několik telefonů a emailů, adresy, kontakty IM (Skype, ICQ a podobně), poznámky nebo webové stránky a například přezdívkou nebo vztahem konče.

Zprávy a klávesnice: Samsung klávesnice léta neměnná

Co se týče zpráv, Samsung Galaxy A7 zde v ničem nezakulhá. Nabízí plnou podporu pro emaily a to pomocí dvou aplikací. První je aplikace emailu, která umožňuje nastavit prakticky jakýkoliv email včetně Microsoft Exchange. Klient podporuje protokoly IMAP, POP i SMTP, přičemž kontrola nových emailů je standardně cyklická. Jeho uživatelské prostředí je velmi podobné Gmail aplikaci, nicméně rozhodně se práce s emaily skrze tohoto klienta nedá označit za pohodlnou.

Emailový klient Gmail

Pokud však používáte email od společnosti Google, rozhodně budete spíše používat aplikaci Gmailu. Ta je provedená tak, jak jsme u Androidu zvyklí. Můžete v ní pracovat s několika emailovými účty naráz, zobrazí vám bez problému také emaily s hvězdičkou či složky emailů. Práce jak s hvězdičkami, tak se štítky je velmi pohodlná a především rychlá. Velkou výhodou aplikace Gmail je, že funguje na bázi push, takže šetří baterii a veškeré emaily vám přijdou okamžitě.

Klávesnice Samsung a její nastavení

Psaní na Galaxy A7 by nemělo činit nikomu větší potíže, i když osobně nepovažuji jejich klávesnici za extra povedenou a raději volím instalaci jiných klávesnic. I výchozí Samsung klávesnice však umí například zadávání slov tahem a dokáže se také učit nová slova z aplikací, jako je Gmail, Facebook, Kontakty a další. Pro jednodušší psaní jednou rukou si můžete klávesnici také zmenšit.